Toon posts:

Asus Ati Radeon 9600xt 128DDR overdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde dat er iets bestond voor Ati's genaamd Overdrive. Ik kan dit echter nergens activeren. Nu las ik ergens dat het enabled zou zijn in die nieuwste drivers, maar dat is bij mij iig niet zo. Kan iemand er wat meer over vertellen?

Ook wilde ik koperen sinkjes kopen voor op me chippies. Zitten er gevaren aan en hoe moet ik ze er op plakken? Er is toch spul genaamd Adhesive of zoiets?

Graag over de 2 dingen graag meer info.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:30

Exigence

dnkroz

Dat Overdrive werkt alleen bij de 9800XT als ik me goed herinner.

Verwijderd

Topicstarter
iemand toevallig nog antwoord op mijn vraag over die heatsinkjes?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er zijn wel 9600XT's die overdrive hebben, maar niet allemaal. Bij sommige ging juist Overdrive weg bij het installeren van nieuwere drivers. Heb je al oudere geprobeerd?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51
De 9600XT heeft ook OverDrive, aangezien ze ook een temperatuursensor hebben. Wat ik lees is dat je de ATi Catalyst 4.1 drivers nodig hebt (het liefste de oude verwijderen met zo'n tooltje, ik weet niet hoe het heet). Daarnaast moet je ook ervoor zorgen dat het programma 'atipol' draait, die polst de temperatuur van de videokaart. Uit de nieuwsgroepen:
I have ATIsmart and ATIpoll - if I disable ATIPOLL I loose the overdrive
tab. Don't know if this works for all operating systems - but go to start,
then run and type in "msconfig" go to start up items and check them there.
9600XT Overdrive using Catalyst 4.1

Die heatsinkjes moet je eropplakken met Arctic Silver Thermal Adhesive, maar ik heb dat nooit gedaan. Ik volg die topics ook niet zo, dus ik weet niet of er wat fout kan gaan. Ik lees echter wel dat Thermal Adhesive wel geleidt, dus als je een beetje morst op de pinnetjes van het geheugen, dan kan je het wel om zeep helpen. En wat ik ook gelezen heb is dat iemand zijn geheugen gemold heeft toen hij de heatsinks wilde verwijderen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Japie_17 schreef op 07 februari 2004 @ 09:54:

Die heatsinkjes moet je eropplakken met Arctic Silver Thermal Adhesive
Dat klopt, en idd het gaat waarschijnlijk nooit meer los.

Maar er zijn betere trucs, je doet een dun laagje Arctic thermal paste (AS5, pasta dus) op de memchips, en laat daarbij de hoekjes vrij. Alleen op die hoekjes doe je dan de Arctic Silver Thermal Adhesive. Gebruik kleine druppeltjes !

Waarom ? de paste geleid warmte beter nog dan de lijm.

Gebruik met voorkeur afplak-tape van schilders om de chips heen om te voorkomen dat de paste en de adhesive op iets anders komt dan de chips. Ze zeggen wel dat het niet geleid, maar voorkomen = beter dan genezen (bovendien raadt Arctic dat zelf aan).

Zo heb ik dat gedaan, zie de pics van mijn kaart hier

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:57
Heb je de nieuwste Smartdoctor al van ASUS???
nou als je ff op het forum had rondgekeken dan had je wel gezien dat ASUS geen overdrive heeft van ATI, maar hun eigen Hyperdrive. Dat zit op de smartdoctor!!
dus ff naar asus site en die sh*t dllen :P ;)

• MaSk3d
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2025

MaSk3d

why?

Ik heb zelf een Sapphire Radeon 9600XT met OverDrive.
En die functie is er niet uitgegaan door updates ;-)

Als je kaart het ondersteund dan komt er vanzelf een
extra tabblad bij in je beeldschermeigenschappen..

MaSk3d

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 13:39
Ik heb ook een 9600 xt, met omegas 5.6, en ik zie de overdrive tab ook :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
pisart schreef op zaterdag 07 februari 2004 @ 09:52:
Er zijn wel 9600XT's die overdrive hebben, maar niet allemaal. Bij sommige ging juist Overdrive weg bij het installeren van nieuwere drivers. Heb je al oudere geprobeerd?
Overdrive is sowieso een optie die niet erg aan te raden is voor oc'er, het clocked wel over, maar heel beperkt. Het vernaait mijn huidige settings gewoon... daarom heb ik het ook maar uitgeschakeld.

Dus ja er zit overdrive @ de 9600XT

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Toen waren er een paar 9600XT's die geen overdrive hadden, omdat ze geen tempsensor hadden. :)
Er was een groot 9600XT oc, daar stond dat allemaal in...

Mijn Sapphire 9600XT in mijn andere pc heeft in ieder geval overdrive, staat aan dacht ik, maar merk er toch niets van.

Kijk ook naar het datum van het topic, februari 2004. Ik zie het nut er niet van in om nu nog te zeggen dat overdrive wel werkt.

Verwijderd

hehehe ik zoek toevallig eens op overdrive en toevallig dat deze topic weer geschopt is.
Die overdrive zuigt. Als ik het aanvink en toepas krijg ik met artifacts en die gaan niet weg zonder reboot.
Is dit een bekent probleem? Of is die hele overdrive gewoon kolder.
Pagina: 1