DVB-S kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59
Ik ben dus op zoek naar een goede DVB-S kaart of ook een pci kaart om satelliet op je pc te kijken :)
Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer... Met tv kaarten kun je hier nogal makkelijk uitkomen en is er ook veel informatie over te vinden. Over de DVB-S kaarten dus niet. Ik weet dat Haupage van die kaarten heeft (superduur) en pinnacle. Maar ik weet niet niet een wat een goede kaart is.
Ik zoek een goede kaart die door multidec ondersteund wordt... kan iemand mij vertellen wat nou goede kaartjes zijn? :)
En ik ben ook al lang blij als iemand mij naar wat reviews/vergelijkstesten kan leiden, want ik kan ze niet vinden.
En zit er trouwens ook (veel) verschil in kwaliteit van beeld?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dit is mijn 2e DVB kaart die ik nu in mijn PC heb. Ik ben begonnen met een Hauppauge WinTV Nova met een CI. Nu een WinTV Nexus-S.

De Nova is een vrij simpele kaart die de MPEG-2 decodering van het sateliet signaal aan de CPU van je PC overlaat. De Nexus heeft een eigen MPEG-2 decoder chip onboard.

De Nova wordt niet door Multidec ondersteund, de Nexus wel. Ik ben niet bekend met Pinnacle kaarten. Overigens gebruik ik zelf voor het Sat kijken het programma WatchTV Pro. Draait prima :)

Qua kwaliteitsverschil tussen de Nova en de Nexus kan ik vrij kort zijn. De Nexus doet het hier stukken beter dan de Nova. Geen vertraging in het beeld als je van app wisselt of door de zenderlijst scroll waar ik met de Nova nogal last van heb gehad. Het beeld dat de Nexus op je scherm tovert is ook stukken scherper dan wat de Nova ervan bakt.

In mijn opinie geldt hier dus ook goedkoop is duurkoop. De Nexus is wel een stukje duurder dan de Nova, maar regelt alles hardwarematig terwijl de Nova het vooral softwarematig moet doen.

Overigens zijn een aantal mensen op deze site nogal gecharmeerd van SkyStar kaarten. Hier heb ik verder geen ervaring mee.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Xof
Ik kan jammer genoeg geen skystar kaarten in de pricewatch vinden, heb wel in een shop in duitsland het kaartje kunnen vinden voor ong. 60 euro. Maar dat zal dus ook wel softwarematig zijn. De Nexus is al zo'n 250 euro.. kost wat, maar dan heb je volgens mij wel wat :)

Kun je misschien een screenshot laten zien van het beeldkwaliteit? :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dat kan wel, alleen ik kijk normaliter sat via de TV uitgang (SVHS)die op de Nexus zit :) Is namelijk een betere kwaliteit dan TV kijken via een CRT :) De Nova mist zo'n uitgang overigens.

jpg van 550 kb :)

• Xof
hmm dat is wel lekkere kwaliteit :) :)
Softwarematig zal wel een grotere divx gevoel geven neem ik aan :)
Ik heb vaak zoiets van beter iets meer betalen dan later denken van had ik nou maar die duurdere genomen :)
Tis toch iets waar je vaak gebruikt van maakt opzich :)

Nu kwam ik dit tegen:
Technotrend DVB-S 1.5 Premium Edition 169.90EUR

PHILIPS Tuner
Boardversion 1.5 (compatible to MD, ProgDVB, WatchTV, WinDVB Live and more) and with low symbolaret support (<8000!!!)
MPEG2 Decoder onboard
CI-Connector (CI-Interface optional available)
Internet-Broadcast (e.g. Europeonline)
LNB-IN
AUDIO Out external (for connecting to Line-in of soundcard) incl. cable
AUDIO Out internal (for connecting to Line-in of soundcard internal)
J2 Jumperblock (SPDIF, for grabbing AC3 / Digitalsound)
VIDEO Out (Cinch, connecting to TV-Set or VCR etc.)
DriverCD with latest drivers and applications (DSL, too)
for Linux and Windows 98, ME, NT 4.0 (min. SP5), 2000 und XP (Home and Prof.)
2 years warranty! Attention: 1.5 has the same tuner as NEXUS-S 2.1 !
Lijkt me ook een interessant kaartje :)
Vooral omdat die dezelfde tuner heeft als de nexus :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dat ziet er inderdaad ook goed uit :) Ook bij de Nexus is de CI module optioneel. Kost iets van 110€ ( :X )geloof ik. Moet toch eens kijken of ik het net als met de Nova voor elkaar krijg om SBS6 etc. te decoderen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

MST_Morpheus schreef op 06 februari 2004 @ 19:37:
Dat ziet er inderdaad ook goed uit :) Ook bij de Nexus is de CI module optioneel. Kost iets van 110€ ( :X )geloof ik. Moet toch eens kijken of ik het net als met de Nova voor elkaar krijg om SBS6 etc. te decoderen.
Neem gewoon de nexus-s :)

Mocht je SBS enzo willen hebben moet je geen dure CI lezer kopen........... mail mij gewoon maar effe

• Xof
offtopic:
dat gaat lekker zonder emailadres in je profiel btw :P

Weet iemand of de SkyStar1 ook de Nexus-s heeft? :)
If so dan word het nog moeilijk kiezen tussen de Technotrend en de SkyStar1 :)

Maar moet je met die kaarten dus gewoon een key invullen en dan kun je kijken? (dus geen kaart nodig? :) )

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Heb je decodering software voor nodig. Her en der te vinden. Krijg het alleen hier nog niet draaiende. Met de Nova lukte het me wel.

offtopic:
Geen e-mail adres nee, maar wel een ICQ nummer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Xof schreef op 06 februari 2004 @ 22:39:
offtopic:
dat gaat lekker zonder emailadres in je profiel btw :P

Weet iemand of de SkyStar1 ook de Nexus-s heeft? :)
If so dan word het nog moeilijk kiezen tussen de Technotrend en de SkyStar1 :)

Maar moet je met die kaarten dus gewoon een key invullen en dan kun je kijken? (dus geen kaart nodig? :) )
nou voornaam @ achternaam . nl :)

ik kan op GoT geen info geven, is niet volgens de policy :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 06-02-2004 22:50 ]

Pagina: 1