Toon posts:

Systeem onder Zero Hour niet stabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi... mijn pov 5900xt is binnen...
Ik kocht hem omdat ik dacht ik dacht dat mijn fx5200 zero hour niet kon draaien... bsod enzo...
Maar nu met mijn nieuwe kaart nog steeds problemen... nog geen bsod gehad maar ik vlieg wel steeds uit de game! met een serious error!

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen... een hitte probleem? ik weet het niet, mijn cpu wordt 47graden en mijn kast 30graden met spelen.... alle drivers geinstalleerd, geheugen getest... allemaal ok!
Van power geen verstand maar ik heb een 350watt kast, dus dat moet ook ok zijn... ik denk dat ik morgen een fresh install ga doen... maar wat als ik nog steeds problemen heb?

xp2500, 512ddr/333mhz, gf 5900xt, win xp pro, Aopen 350B kast, mb Abit nf7/s... met 1 chassis fan draaiende, virusscanner tijdens het spelen is uit

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
misschien een voedingsprobleem

post je waardes is hier tijdens het spelen en zijn ze te laag probeer dan een andere voeding

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Ik kan je in ieder geval vertellen dat dit nix met je videokaart te maken heeft.. Kheb óók een FX 5200, en die draait, welliswaar met een lage framerate, C&C Generals & Zero Hour.. En het feit dat je met je nieuwere kaart gewoon uit de game vliegt lijkt mij op het eerste gezicht niet aan de kaart te liggen.. Het klinkt mij eerder in de oren als een software probleem.. Probeer eens je detonators te installen/uninstallen, en maybe de n-Force drivers van je mobo te updaten.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Zoek maar eens op google op Zero Hour en Serious Error. Je bent echt niet de enige die daar problemen mee heeft :'( Mijn ervaring is, dat met name met veel computer AI, de kans op deze error toeneemt. In LAN sessies zonder AI lijkt het minder voor te komen. De laatste patches van Zero Hour schelen ook al wel.

Oh, en het heeft ook niks met je videokaart te maken. Heb zelf een ti4200, maat van me een 9700 Pro, weer iemand anders een complete andere kaart... maar toch hetzelfde probleem. Zou als eerste kijken naar de laatste updates. Verder zal er niet al teveel aan te doen zijn ben ik bang. :/

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:18
Ik heb ook serieuze errors gehad met c&c generals B)
in mijn geval was het mn memory maar het kan netzogoed de voeding of je drivers zijn.
ook als ik mijn systeem overclock dan vraagt ie gewoon teveel stroom en dan word het boeltje onstabiel en dan krijg ik ook een serieuze error. dus ik denk dat het in jou geval het de voeding is..

[ Voor 42% gewijzigd door joon op 07-02-2004 01:32 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Heb je ook last van problemen met andere spellen, of alleen Generals?

Je temps lijken me in orde.

Ik denk dat een fresh install een hoop zal helpen, bovendien is je systeem dan meteen weet wat sneller enzo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
hier de waarden van mijn voltages en temps :)

http://home.quicknet.nl/q...luiter/images/winbond.jpg

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Je voedingswaardes zijn wel heel erg laag... Je moet ongeveer 5% afwijking rekenen, jij zit daaronder...

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... ok, maar toch nog binnen de marges... moet ik hier wat aan doen?

trouwens waarom heb ik in windows xp in de bovenste menus een verkleuring...? had ik eerst ook niet!?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50
voeding kapot...

had precies hetzelfde, alleen schoot bij mij kop van hd in parkeerstand waardoor ook de hele pc vast liep. Denk dat het gebeurt bij spellen omdat videokaart dan net ff wat meer trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik het alleen BSOD heb met Zero Hour... dan is mijn voeding toch niet kapot??? Hij presteert misschien te weinig... of slecht!? :P
Uhm... dus nieuwe voeding.... het vreemde is dat ik het niet helemaal begrijp, want als ik de rekenmachine erbij pak, dan zit ik binnen de marges.. of niet?
Het is wel zo dat de waarden zijn opgenomen in normale omstandigheid.. niet stressed....
Ook heb ik 'serious error' meestal na een lange tijd spelen (een uur of 1 a 1,5) maar soms ook na 15 minuten al als ik net bezig ben of nog in de lobby ben :(

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken ben ik dichtbij een oplossing gekomen, denk ik (lang is maanden, ik ben een noob met dit soort zaken) zie info http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1065931321

Er is dus iets 'FSB' in combinatie met het geheugen dat niet lekker loopt... zeker als ik mijn pc 'stress' aangezien Zero Hour nogal wat vraagt.

Moet ik mijn memory timings ook op 'SPD' zetten? Ik vraag dit omdat deze setting niet in de manual van het mb staat maar wel een optie is in het BIOS... (deze heb ik geflashed naar meest recente)

Oh ja, ik heb DUAL CHANNEL aanstaan, slot 1 en 3 worden gebruikt!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Waar heb je je timings nu op staan? Je kan het beste je timings op SPD zetten denk ik. Dat zijn namelijk de timings die in je geheugenreepjes gezet zijn door de fabrikant. Imho de veiligste waarden.

Verwijderd

Topicstarter
Ze stonden op Optimal, zowel de timings als de ratio tussen fsb/dram...
Ik ga nu weer ff Zero Hour spelen... kijken of dit werkt

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50
Dit heb ik ook met Zero Hour af en toe .... HEEEL irritant. Heb je je videokaart misschien gelfashed naar een 5900 ULTRA ? want als die van mij is overclockt krijg ik die error af en toe 8)7

Dit is alleen met zero Hour

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-02-2004 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niets overgeklokt, ik ben daar nog niet eens aan toegekomen!
Eerst maar eens de boel 'normaal' draaiende houden, denk je niet? :P

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
ik heb ook een serious error gehad, alle andere spellen deden het op het eerste gezicht super. Heb toen maar eens voor de test quake3 1 nachtje laten draaien, die liep ook na 6 uur vast.

Heb toen de pc met prime95 getest, hierdoor bleek dus 1 dimm toch rot te zijn.

http://specs.tweak.to/9714

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb nog maals memtest86 gedraaid... maar nu de nieuwe die je op http://www.memtest.org kunt vinden.

Wanneer ik met deze test de cache AAN zet en dan ga testen dan krijg ik heeeel veeeel errors te zien. Zoveel dat ik het een wonder vindt dat dit systeem uberhaupt draait!
Met cache UIT heb ik geen errors... maakt dit wat uit?

Sinds vandaag heb ik pas kennis genomen van deze site en nieuwe test. Aangezien ik ook niet wist dat mijn xp2500 eigenlijk onder de oude test niet werd herkend (de l2 cache bijvoorbeeld), maar ook mijn nforce2 en dual channel werden nu voor de eerste keer herkend.

Moet ik nu nieuw geheugen halen/kopen/krijgen?

btw. ik ben erachter gekomen door deze thread; Memtest error met AMD3000+ op K8V

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Yngwie- schreef op 07 februari 2004 @ 00:54:
Zoek maar eens op google op Zero Hour en Serious Error. Je bent echt niet de enige die daar problemen mee heeft :'( Mijn ervaring is, dat met name met veel computer AI, de kans op deze error toeneemt. In LAN sessies zonder AI lijkt het minder voor te komen. De laatste patches van Zero Hour schelen ook al wel.

Oh, en het heeft ook niks met je videokaart te maken. Heb zelf een ti4200, maat van me een 9700 Pro, weer iemand anders een complete andere kaart... maar toch hetzelfde probleem. Zou als eerste kijken naar de laatste updates. Verder zal er niet al teveel aan te doen zijn ben ik bang. :/
Ik had het alleen als ik m'n systeem te ver overclockte... met een Radeon 9700 Pro. Als het systeem op standaard waardes draait dan wa er nooit een probleem.. Meestal hardwarematig, niet dat iets kapot is maar een warmteprobleem, of softwarematig qua drivers...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1