[CSS] vertikale/horizontale pagina alignment

Pagina: 1
Acties:

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik zou graag willen weten hoe je met css, je hele webpagina zowel Vertikaal als Horizontaal kan uitlijnen.

Ik heb het eerst geprobeerd met HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<table width="100%" height="100%">
 <tr>
  <td>
###hele pagina###
  </td>
 </tr>
</table>

Maar dat vond w3.org niet zo leuk, height is dus kennelijk geen geldig atribuut.

Toen ben ik het in css gaan proberen:
css code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
      #page{
            position: absolute;
            top: 50%;
            left: 50%;
            height: 565px;
            width: 760px;
            margin-left: -380px;
            margin-top: -282px;
      }

html code:
code:
1
2
3
<div id="page">
###hele pagina###
</div>

Dat werkte wel! w3.org gaf geen fouten meer aan...

MAAR toen mijn baas (want die moet er uiteindelijk mee werken) de site opende in GoLive of in DreamWeaver zag het er echt NIET uit door die css-layer.

Maar we willen geen fouten bij w3.org en hij wil gewoon in golive oid kunnen werken..

Sorry beetje lang verhaal maar ik wil dus vragen / leren of er een andere mogelijkheid is.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dan zul je moeten kiezen, of w3 of GoLive.

En wat voor een site is het dan dat die verticaal gecentreerd moet worden? Zo'n vierkante design waarin je alle tekst prutst? Gewoon een lange pagina maken denk ik dan.

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

als je met uitlijnen "centreren" bedoelt, is dit een goede werkwijze: http://annevankesteren.nl/test/templates/center-hv

dat het er dan in GoLive niet uitziet lijkt me van ondergeschikt belang. mocht dat per se moeten, dan zul je de w3c validatie moeten droppen.. het is dus IMO of het een of het ander

edit: GMTA

[ Voor 5% gewijzigd door X-Lars op 06-02-2004 15:08 ]

Verwijderd

Ik zou voor deze (en eventuele andere, waarbij je tegen het probleem aanloopt) opdracht even met je baas overleggen en hem vertellen dat DW/GoLive niet echt super is. En dat hij ook best kan previewen in IE en editten via een CMS?

Daarnaast zou ik twee klachtenmailtjes maken gericht aan Adobe en MacroMedia, eventueel naar de afdeling voor beide programma's.

• Triumph-Design
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:10:
Ik zou voor deze (en eventuele andere, waarbij je tegen het probleem aanloopt) opdracht even met je baas overleggen en hem vertellen dat DW/GoLive niet echt super is. En dat hij ook best kan previewen in IE en editten via een CMS?

Daarnaast zou ik twee klachtenmailtjes maken gericht aan Adobe en MacroMedia, eventueel naar de afdeling voor beide programma's.
Hij gelooft er in dat als het niet goed te zien is in GoLive dat het dan ONMOGELIJK in alle browsers goed te zien is ofzo...

Terwijl we hier alles testen met 4 bekende browsers en http://www.danvine.com/icapture/

Maar waar het dan om gaat is, ziet die css code er goed uit ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Triumph-Design schreef op 06 februari 2004 @ 15:26:
[...]

Hij gelooft er in dat als het niet goed te zien is in GoLive dat het dan ONMOGELIJK in alle browsers goed te zien is ofzo...
SO WHAT!!!!! Wie is nu de technische man bij jullie, hij toch zeker niet. Het moet zo zijn dat als jij zegt dat het overal prima te zien is dat hij dat gelooft.

Verwijderd

Inderdaad, vertel hem hoe de verhoudingen liggen! >:)

• Triumph-Design
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:37:
Inderdaad, vertel hem hoe de verhoudingen liggen! >:)
Bestaan daar geen regels over?

zoiets van fok hoe het er uit ziet in een WYSIWYG editor en leer coden in editplus oid? :)

nee maar ff serieus, hoe kan ik het hem uit zn hoofd praten dat het niet uitmaakt, we zijn allebij technisch zeg maar, maar ik ben stagiar :)

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Content providers can use this service to validate their Web pages against the HTML 4.0 and XHTML Recommendations, thereby ensuring the maximum possible audience for their Web pages. In addition, it can be used to check conformance against previous versions of HTML, including the W3C Recommendation for HTML 3.2 and the IETF HTML 2.0 standard.
Laat hem kiezen: dat hij de website goed kan zien of de rest van de wereld :)

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Triumph-Design schreef op 06 februari 2004 @ 15:41:
[...]
nee maar ff serieus, hoe kan ik het hem uit zn hoofd praten dat het niet uitmaakt, we zijn allebij technisch zeg maar, maar ik ben stagiar :)
(Koop hem een boek voor valentijn ofzo :P)

Ik dacht aan Designing with web standards van Jeffrey Zeldman. Dan piept ie wel anders ;)
Pagina: 1