[Java] JSplitPane "ingeklapt" laten starten

Pagina: 1
Acties:

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik ben bezig met een GUI in Java, waarin ik een JSplitPane heb verwerkt. Nu wil ik deze eigenlijk standaard ingeklapt laten zijn.

Ik ken wel JSplitPane.setOneTouchExpandable(boolean), deze zorgt ervoor dat die 2 buttons op de divider komen. Ik wil echter ook meteen een klik op 1 van die 2 buttons simuleren.

Ik ben helemaal in de source gedoken, maar de betreffende code zit in "private class OneTouchActionHandler" binnenin javax.swing.plaf.basic.BasicSplitPaneDivider, gebonden aan die buttons. Die buttons en hoe ze gecreeerd worden zijn protected, anders had ik gewoon de getActionListeners() method gebruikt, gevolgd door een actionPerformed op de goede ActionListener. Maw, ik kan er totaal niet bijkomen.

Is het uberhaupt wel mogelijk wat ik wil (in gewoon Java), en zo ja hoe?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:05

momania

iPhone 30! Bam!

Je zou je eigen Pane kunnen maken door de JSplitPane te extenden, en dan kan je wel bij de protected attributen en je eigen method er voor schrijfen misschien?

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 06-02-2004 14:58 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd de BasicSplitPaneUI en BasicSplitPaneDivider te extenden, maar daarmee krijg ik alleen maar NullPointerExceptions omdat blijkbaar niet de hele divider wordt gecreeerd in de constructor.

Ik krijg het gevoel dat een klein wensje zal leiden tot lappen extra text :X

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs