Honda viertakt, often imitated, never duplicated!
Verwijderd
Of alleen maar naar het MAC kijken, dan heb je ook geen userid's en wachtwoorden (beheer) nodig.
Nou ja, er staat hier een Watchguard firebox daar kan dat idd aan, maar dan krijgen de clients een paginatezien waar ze login en password moeten invullen als ze op internet willen, maar dat is niet de bedoeling.
De firewall kan dus gewoon niet wat we willen, dus van daar zit ik te denken aan een stukje software die bepaalde gebruikers toegang geeft die aangemeld zijn op het domein, bij voorbeeld: log je in als JAap op het domein dan heb je toegan, log je in als GBush dan heb je geen toegang..
Een proxy servertje ofzo iets...
Maar welke heeft dat geen wat ik wil, ik heb er wel is van gehoord dat het bestaat..
De firewall kan dus gewoon niet wat we willen, dus van daar zit ik te denken aan een stukje software die bepaalde gebruikers toegang geeft die aangemeld zijn op het domein, bij voorbeeld: log je in als JAap op het domein dan heb je toegan, log je in als GBush dan heb je geen toegang..
Een proxy servertje ofzo iets...
Maar welke heeft dat geen wat ik wil, ik heb er wel is van gehoord dat het bestaat..
[ Voor 11% gewijzigd door Beat691 op 06-02-2004 14:56 ]
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar de voorkeur gaat naar gebruikers uit een domein kiezen, dat is tog het makkelijkst.Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 14:52:
Of alleen maar naar het MAC kijken, dan heb je ook geen userid's en wachtwoorden (beheer) nodig.
Als dit echt niet kan dan is het niet anders, maar ik heb er van gehoord dat het kan..
Veel bedrijven gebruiken group policies om internettoegang te regelen. Dit kan dus thuis ook doen.
Groep "internet_www_users" die alleen toegang heeft tot internet.
Groep "internet_www_users" die alleen toegang heeft tot internet.
Zelf gebruiken wij hier surf control, maar er zijn hier zoveel applicaties voor. ik zou zeggen kijk heel even in de rondte.
I&T -> SA
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1