Hardeschijf in Laptop plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Hey tweakers,

Ik heb een hardeschijf voor mijn Laptop(Acer Aspire 1400) gekocht. Weet iemand hoe ik deze hardeschijf kan gaan inbouwen. Ik heb al op het www gezocht maar ik kan daar niks vinden.

Please help. O-)

Joost

Windsoft

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 11:57
en je handleiding?
is deze als vervanging van je huidige harde schijf?

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat voor laptop heb je?

Meestal kan je aan de onderkant gewoon een klepje los schroeven en daar onder zit die.

I intend to live forever - so far, so good.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Handleiding controleren om te kijken hoe je de schijf eruit haalt, schijf uit frame halen, nieuwe hd in frame, hd terug in portable, herinstall...

Zoiets? :?

• JoostMartijn
Het is een extra schiijf. En ik heb geen handleiding meer. Het gaat over een Acerlaptop.

Windsoft

• Fire69
Extra harde schijf? En waar dacht je die dan te steken?
Normaalgezien heb je in een portable maar plaats voor 1 hd, tenzij je een aparte frame bijkoopt die je plaatsen in de plaats van je cd-drive...

• JoostMartijn
En als ik mijn harde schijf nu ga vervangen, moet ik dan opnieuw gaan booten van de cd en alles weer opnieuw gaan installeren?

Windsoft

• Fire69
Yep ;)

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-03 07:03

Spikey

Making the web accessible!

ja :)

Was misschien beter om van te voren even te informeren of je er wel een harddisk bij kon steken :)
Maargoed, meestal heb je inderdaad een extra frame nodig die dan in je cd-socket gaat. Dat is igg bij mijn IBM wel het geval.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
En als ik mijn harde schijf nu ga vervangen, moet ik dan opnieuw gaan booten van de cd en alles weer opnieuw gaan installeren?
Dat hoeft natuurlijk niet, je kan ook een (ghost) image maken, en de eerste partitie van je nieuwe hardeschijf vervangen door de partity image van je oude schijf.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Fire69
Da's dan in de veronderstelling dat hij ghost heeft en een plaatsje om zijn image te zetten natuurlijk.

• JoostMartijn
Ja, ik had het inderdaad beter moeten uitzoeken, maar ik had gedacht dat ik er zo even een kaartje naast kon drukken. Maar in iedergeval bedankt voor jullie tips.

Windsoft

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Wat je ook kunt doen is hervolgende.. het kost wel even wat, maar dan heb je wel een externe 2,5" harddiskje bij..

Eerst kijken of je oude harddisk 9mm is; zoja, bij eystein ofzo een 2,5" USB2.0 case kopen (eurootje of 25) en daar je oude schijf in hangen; de nieuwe schijf in je laptop..

Booten met een flop waar ghost opstaat en daarbij USB2.0 DOS drivers (de panasonic drivers werken bij mij perfect moet ik zeggen).. ghost opstarten, clonen en klaar..

Je systeem op je nieuwe schijfje en een extra 2,5" USB harddisk erbij die je overal op kan aanpluggen..

Als je dit wilt kopen, let er dan wel op dat je USB 2,5" case niet de GL811 chipset heeft; deze geeft nl. problemen bij kopieeren van bestanden groter dan 20MB.. Ik heb nu een target case met een Ali chipset erop..

Pvouput live

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 11:57
Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 15:13:
Wat je ook kunt doen is hervolgende.. het kost wel even wat, maar dan heb je wel een externe 2,5" harddiskje bij..

Eerst kijken of je oude harddisk 9mm is; zoja, bij eystein ofzo een 2,5" USB2.0 case kopen (eurootje of 25) en daar je oude schijf in hangen; de nieuwe schijf in je laptop..

Booten met een flop waar ghost opstaat en daarbij USB2.0 DOS drivers (de panasonic drivers werken bij mij perfect moet ik zeggen).. ghost opstarten, clonen en klaar..

Je systeem op je nieuwe schijfje en een extra 2,5" USB harddisk erbij die je overal op kan aanpluggen..

Als je dit wilt kopen, let er dan wel op dat je USB 2,5" case niet de GL811 chipset heeft; deze geeft nl. problemen bij kopieeren van bestanden groter dan 20MB.. Ik heb nu een target case met een Ali chipset erop..
waar vind je die drivers? lijkt me handig.. ik krijg volgende week ook een extern schijfje..

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
http://www.computing.net/dos/wwwboard/forum/13288.html

Daar staat ergens een link.. ik heb eigenlijk alleen USB1.1 connectie geprobeerd, 2.0 moet ik thuis nog proberen..

PS. de drivers die ik gebruik: http://members.home.nl/krypt/USB/PanasonicController.zip

[ Voor 21% gewijzigd door Krypt op 06-02-2004 16:10 ]

Pvouput live

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 18:04

-ET-

Phone Home

JoostMartijn schreef op 06 februari 2004 @ 15:07:
Ja, ik had het inderdaad beter moeten uitzoeken, maar ik had gedacht dat ik er zo even een kaartje naast kon drukken. Maar in iedergeval bedankt voor jullie tips.
Een kaartje? Wil je nu een extra harddisk bij plaatsen of een extra geheugen module -> dit lijkt namelijk meer op een kaartje dan een 2.5" HDD

Verwijderd

Via www.acer.nl kan je alle handleidingen die je nodig hebt vinden.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 16:30

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ik heb toevallig een aspire 1400, en aan de onderkant zitten gewoon 'klepjes' die met schroefjes vast zitten.
Onder een van die klepjes zit een 2,5" hardeschijfje in een soort sleeve.
Je kan dat ding er gewoon uit trekken, die schijf vervangen in dat hoesje en em er weer zo indrukken. Voila ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CT op 06-02-2004 17:11 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Dit hoort sowieso eigenlijk in Complete Systemen & Laptops thuis - maar je mag zelf ook wel een klein beetje uitzoeken. Goed je ogen gebruiken helpt in geval van laptops vaak al heel wat, een klepje, flapje of ander frutsel wat los kan om bij de HD te komen is meestal best te vinden. Zoniet, kijk dan in de handleiding (die je in veel gevallen met wat zoekwerk ook nog gewoon kunt downloaden als je 'm niet meer op papier hebt). Het is redelijk simpel : localiseer je huidige HD (luisteren!) en zoek in die buurt dan schroefjes, uitsteeksels of andere prut. Als je er écht niet uit kan komen kan je wel een topic openen (in CSL!), maar we verwachten toch echt dat je éérst zelf even goed kijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 06-02-2004 17:19 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.