All Aboard

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hey Tweakz,

Ik heb nu All Aboard op mn beide comz geinstalleerd en ook Netbeui erop, hij maakt wel verbinding vanaf de client maar komt t inet niet op ;(

Weet iemand mischien een oplosing, of misschien dat iemand die ook All Aboard gebruikt mij zijn instellingen kan vertellen (duzz wat je bij Gateway etc. moet instellen).

Tnx in advance.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Netbeui instaleren en dan verwachten da je tcp/internet protocol kan gebruiken :)

Je kunt het beste eerst ff tcp/ip instaleren, en vervolgens een share programma als sygate/wingate/linux (huge favo hier)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• saviour
  • Niet online
Tcp / ip staat er ook allang in (sorry, niet vermeld).

Kheb gewoon tcp erin en netbeui erin, alles gedeeld, comz vinden elkaar. Maar geen inet.

Btw: sygate enzo heb ik ook geprobeerd, mar t lukt niet.

Verwijderd

euhm ,netbeui is niet nodig voor All aboard , draaide bij mij voor 2 dagen (snelheid wat aan de zeeeeer lage kant op de komt die client was) met alleen TCP/IP

• saviour
  • Niet online
Hmmz, kwil t gewoon :9

Maarja, vanaaf helpt iemand me met Winroute :) *dat s proberen*.

Verwijderd

jammer, winroute is een stuk lastiger. Allaboard is echt wel heel simple, is echt wel prakenplay. Als je op je externe netwerkkaart maar geen netbjoei hebt staan , anders werkt het echt niet. dus dat niet installeren op de ext.kaart!!! en kijken of je in de bindings wins hebt uitgeschakeld. en disable routing op je kaart anders gaattie staan broadcasten en dan doetie het niet.
uiteindelijk doet AA alles zelf , ook de dhcp.

Verwijderd

nog ff dit, probeer eens linux als server, draait als een tierelier en heeft de hele kermis al ingebouwd(proxy, firewall en sharing) dus geen extra toolz meer.
try redhat of mandrake, zijn al plug en play

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38
WinRoute is ook redelijk prak-n-pray hoor.
Al wat je hoeft te doen is op de internet-verbindig NAT aanzetten (bij interfaces), en de caching DNS-server aan (dns-settings), en verder op de clients als gateway en dns het ip van de server opgeven (tcp/ip eigenschappen in netwerkomgeving-eigenschappen). Klaar

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
instaleer gewoon windows ME daz paz makkelijk

• saviour
  • Niet online
Kheb t al s geprobeerd, ook zonder NetBEUI...probeer nu maar s winroute.

Linux is geen optie, want de host is niet mijn com.

Me is ook geen optie, die draait hier niet.
Pagina: 1