Mijn werkstations installeer ik met een unattended installatie. Op mijn Windows 2000 Server staat een share met de Windows 2000 installatie, met een netwerkbootflop partitioneer ik de machine, map naar de share en roep ik het installatiescript aan.
In de \$oem$\$1\ directory kopiëer ik alle drivers mee naar het werkstation en in de unattended.txt heb ik het complete zoekpad staan:
Nu heb ik een nieuw model laptop (HP Compaq nc6000) en moet ik weer alle drivers toevoegen. Ik start het HP setupprogramma, kijk naar de uitgepakte bestanden en probeer de echte drivers er uit te vissen (.cat en .inf?). Deze zet ik weer in een nieuwe directory en voeg het pad toe aan de unattended.txt.
Dit is a hell of job en ik kom er niet helemaal uit. Nu vraag ik me af of iedereen het op deze manier doet? Waarom zou HP dan alleen maar complete EXE's klaar zetten en niet voorzien in een oplossing voor unattended installaties?
Graag jullie ervaringen of tips...
In de \$oem$\$1\ directory kopiëer ik alle drivers mee naar het werkstation en in de unattended.txt heb ik het complete zoekpad staan:
code:
Helaas heb ik een stuk of 8 verschillende configuraties en het zoekpad is al behoorlijk lang geworden. Er staat me iets bij van dat er een maximum aan de lengte zit dus daarom heb ik maar voor zo kort mogelijke directorynamen gekozen.1
2
| OemPnPDriversPath="\d\m;\d\w;\d\a\ex;\d\v\ex;\d\v\mat;\d\v;\d\q;\d\3;\d\4\inf\w;\d\4\w; \d\4\a;\d\4\33;\d\4\i;\d\l\m7;\d\l;d\l\46;\d\5\a;\5\n;\d\5\n\Windows\Drivers\ia32;\d\a" |
Nu heb ik een nieuw model laptop (HP Compaq nc6000) en moet ik weer alle drivers toevoegen. Ik start het HP setupprogramma, kijk naar de uitgepakte bestanden en probeer de echte drivers er uit te vissen (.cat en .inf?). Deze zet ik weer in een nieuwe directory en voeg het pad toe aan de unattended.txt.
Dit is a hell of job en ik kom er niet helemaal uit. Nu vraag ik me af of iedereen het op deze manier doet? Waarom zou HP dan alleen maar complete EXE's klaar zetten en niet voorzien in een oplossing voor unattended installaties?
Graag jullie ervaringen of tips...