Toon posts:

bronconflict tussen netwerkkaart en geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een opdracht voor school waar ik niet uit kom

de opdracht is:
er is voortdurend een bronconflict tussen de netwerkkaart en de geluidskaart. omdat er geen bronnen meer vrijs zijn is het probleem niet op te lossen met toewijzen van vrije bronnen. nou moet ik uitzoeken of het toepassen van hardware profielen een oplossing kan zijn.

kan iemand helpen???

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De kaarten van positie veranderen helpt niet ?

Software matig is dit lastig te ondervangen

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
kan je mischien iets duidelijker zijn???

alvast bedankt

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
huiswerk :Z

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

Beetje gedateerde lesstof lijkt wel... meer info is altijd gewenst bij dit soort in mijn ogen nep-vragen. Je kan er zoveel kanten mee op ..

Zijn het PNP-kaarten ?
Welk OS is het ?
kortom... maak het je leraartje maar flink lastig.

/edit
Vaak denk ik al standaard bij dit soort vragen aan een IRQ conflict.
Geluidskaart zit op IRQ5, netwerkkaart wil ook IRQ5 hebben etc.
IO adres zal het waarschijnlijk niet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door grimson op 06-02-2004 15:02 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 14:32:
kan je mischien iets duidelijker zijn???
Wat AvOn bedoeld is dat als je de netwerkkaart cq. geluidskaart in een ander PCI slot duwt, dat ze dan een ander IRQ/andere bronnen toegewezen krijgen, waardoor het conflict mogelijk verdwijnt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 06-02-2004 15:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

de vraag is of het gebruiken van hardwareprofielen (dus een configuratie met alleen de geluidskaart en een configuratie met alleen de netwerkkaart) het bronconflict, dat optreedt als je ze allebei in 1 configuratie stopt, wegneemt.
Het antwoord daarop is ja, want als je de "netwerkkaart-configuratie" opstart, heb je geen last van de geluidskaart, want die is (softwarematig) niet aanwezig. (en vice versa natuurlijk)
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 15:33 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:18:
de vraag is of het gebruiken van hardwareprofielen (dus een configuratie met alleen de geluidskaart en een configuratie met alleen de netwerkkaart) het bronconflict, dat optreedt als je ze allebei in 1 configuratie stopt, wegneemt.
Het antwoord daarop is ja, want als je de "netwerkkaart-configuratie" opstart, heb je geen last van de geluidskaart, want die is (softwarematig) niet aanwezig. (en vice versa natuurlijk)
:)
Ik denk dat de bedoeling meer is dat allebei de kaarten gewoon werken en dus niet dat de 1 of de ander het niet doet...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

r00n187 schreef op 06 februari 2004 @ 15:43:
[...]

Ik denk dat de bedoeling meer is dat allebei de kaarten gewoon werken en dus niet dat de 1 of de ander het niet doet...
denk je...? ;( ;)
Toch is dat de enige toepassing van een hardware-profiel die ik nuttig acht in deze.
Wat hebben hardware-profielen hier anders in godsnaam mee te maken? :?

Er wordt toch echt expliciet gevraagd of dit probleem door het gebruiken van hardwareprofielen op te lossen is.
Dus IRQ's wijzigen, adner-sloten en weet ik wat nog meer is helemaal niet relevant.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 16:33 ]

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
[quote]grimson schreef op 06 februari 2004 @ 15:01:
Beetje gedateerde lesstof lijkt wel... meer info is altijd gewenst bij dit soort in mijn ogen nep-vragen. Je kan er zoveel kanten mee op ..

Dit soort stupid vragen heb ik ook op een MBO ICT opleiding.
echt van die domme vragen waar eigenlijk geen duidelijk antwoord voor is. :(

ff ontopic

een adner slot zou kunnnen.
Windows een ander IRQ laten gebruiken
in de BIOS handmatig de IRQ's instellen

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik snap niet echt, tegenwoordig is het zeer in de mode. Dat alle kaarten IRQ's kunnen delen (behalve de sb live! :+). Ik zelf zo zeggen, deel dan beter je IRQ-indeling in. Zodat netwerkkaarten, en usb elkaar sharen :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eerste jaar mbo ict leerling. Ik zal kijken of de antwoorden goed zijn. Maar alvast bedankt voor jullie antwoorden meer antwoorden zijn altijd welkom. :*)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Huiswerkvragen oplossen doen we niet aan op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.