Toon posts:

ND 1300A -> 2500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de iet wat onduidelijke topictitel maar ik hoop dat hij duidelijk wordt na het lezen van mijn post.

Ik heb momenteel een redelijk systeem waarmee ik voor het moment goed mee kan maar desondanks denk ik eraan om te gaan upgraden. Ik ben momenteel in het bezit van een TB1.4GHz en NEC ND1300A schrijver waarover ik heel tevreden ben. Het is de bedoeling dat deze plaats gaat ruimen voor een XP2500+ maar nu zit ik in dubio of ik nu een HD of de NEC 2500 zou kopen.

Welk voordeel/voordelen heeft de NEC 2500 t.o.v de ND1300A welke de aankoop van een nieuwe DVD-schrijver zou rechtvaardigen? Anders steek ik het bedrag in een HD of houd ik het in mijn knip :)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
dat ie iets sneller brand.
en als je niet zoveel hoeft te branden koop maar lekker een hd :9

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 14:11:
...
Welk voordeel/voordelen heeft de NEC 2500 t.o.v de ND1300A welke de aankoop van een nieuwe DVD-schrijver zou rechtvaardigen? Anders steek ik het bedrag in een HD of houd ik het in mijn knip :)
Wat is er op tegen om de specs van de 2500 en de 1300A met elkaar te vergelijken, evenals het prijskaartje van de 2500 in ogenschouw te nemen, en dan zelf tot de conclusie te komen of de 2500 het upgraden en het geld waard is :? Dergelijke zaken zul je toch zelf moeten beoordelen, dat kan niemand anders voor je doen :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 06 februari 2004 @ 14:13:
Dergelijke zaken zul je toch zelf moeten beoordelen, dat kan niemand anders voor je doen :)
Nou, het is net zoals met de CD schrijver. Bijvoorbeeld een upgrade van een 36 speed schrijver naar een 40 speed schrijver heeft weinig nut, je kan dan beter een poging ondernemen om de cd sneller in de schrijver te steken ;)

Maar hoelang duurt het schrijven van een volle DVD met de ND2500?

Wel snelle replies hierzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 14:23 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022

die is geloof ik 8x en de 1300 4x,
dus tel maar uit.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 21:44

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 14:21:
Nou, het is net zoals met de CD schrijver. Bijvoorbeeld een upgrade van een 36 speed schrijver naar een 40 speed schrijver heeft weinig nut, je kan dan beter een poging ondernemen om de cd sneller in de schrijver te steken ;)

Als je ze op 8x schrijft, ongeveer 7-8 minuten. Met de 1300 is dat ongeveer 14 minuten.

Ik zou de upgrade zelf niet doen. Het enige wat je ermee wint is de snelheid van een DVD branden. Nadelen zijn de duurdere schijfjes en meer kans op coasters, aangezien de 8x media nog niet echt doorgebroken zijn. Kijk maar naar de 4x schijfjes. Nu pas zie je welke media goed en slecht is, terwijl de media al ruim anderhalf jaar op de markt is. Een extra HD van 160Gb (Kost nog maar € 109,-) zul je veel meer plezier aan beleven.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-03 19:39
Als je dvd movies backupped dan gaat de meeste tijd in dingen zitten zoals decrypten (10-15 min.) en compressen (+/- 20).

Het branden is dan maar een klein percentage.

Het betekend dus niet dat die bovenste 2 punten ook 2x zo snel gaan :P

Ik zou het in een HD steken.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 06 februari 2004 @ 14:26:
Als je ze op 8x schrijft, ongeveer 7-8 minuten. Met de 1300 is dat ongeveer 14 minuten.

Ik zou de upgrade zelf niet doen. Het enige wat je ermee wint is de snelheid van een DVD branden. Nadelen zijn de duurdere schijfjes en meer kans op coasters, aangezien de 8x media nog niet echt doorgebroken zijn. Kijk maar naar de 4x schijfjes. Nu pas zie je welke media goed en slecht is, terwijl de media al ruim anderhalf jaar op de markt is. Een extra HD van 160Gb (Kost nog maar € 109,-) zul je veel meer plezier aan beleven.
Dit is een hele hulp :)
Ik heb ook geen zin om bierviltjes te fikken (heb ik al te veel gedaan met mijn philips 3610), dat kost me geld en kan ik opnieuw beginnen dus waar is dan de winst? Geduld is ook een schone zaak. Dat van de media heb ik niet gevolgd dus daar was ik niet van op de hoogte. Nee, nu ben ik al veel wijzer. Harstikke bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 14:30 ]

Pagina: 1