Adobe Encore, probleem met menu

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 17:26
Wie kan mij helpen met het volgende probleem wat ik heb?

Mijn menu wat ik in Adobe Encore heb gemaakt werkt goed, als ik op een button klik, dan begint de film te spelen waar ik het anchorpoint ook heb geplaatst. Maar.... op het moment dat ik de film stop dan keert deze niet terug naar het hoofdmenu, maar krijg ik een zwart scherm te zien.

Druk ik op de menuknop dan krijg ik wel het menu te zien, en ook wanneer de film compleet is afgelopen keert deze terug naar het menu. Maar het lukt me niet de instelling te vinden welke ik moet gebruiken om terug te keren naar het menu wanneer ik tijdens het afspelen van de film op de "stop"-knop druk.

Wie kan mij hierbij helpen?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Volgens mij heeft de STOP knop op je DVD speler slechts 1 functie, het stoppen van het afspelen van de DVD en zal je dus nooit in een menu terugkomen. Maar ik kan het mis hebben.

De eerste STOP actie zet de DVD speler in resume mode (DVD stopt met afspelen) waarna je met PLAY weer verdergaat vanaf het punt waar gestopt is. Nogmaals STOP wist deze informatie waarna je met PLAY de DVD weer vanaf het begin start.

Ik vermoed dat wat jij wilt niet door de DVD standaard ondersteund wordt en dus door geen enkel authoring pakket zal worden aangeboden.

[ Voor 28% gewijzigd door Xymox op 06-02-2004 14:12 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Maar het is wel zo dat als ik op een orginele dvd uit de winkel op stop druk ik wel terug kom naar het begin menu.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 14:26:
Maar het is wel zo dat als ik op een orginele dvd uit de winkel op stop druk ik wel terug kom naar het begin menu.
En hoe stop je dan de DVD ?

Door op eject te drukken ?

Het is niet logisch om de stop knop te misbruiken om naar een menu te gaan. Daar heb je toch de menu-knop voor ? Of wil je die gebruiken om de DVD te stoppen ? ;)

Ik heb nog geen commerciele DVD gezien die met stop naar het menu gaat trouwens....

[ Voor 41% gewijzigd door Xymox op 06-02-2004 14:35 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Ik begrijp je opzet. welke knop er in gedrukt moet worden maakt me niet uit. Ik zoek een methode om tijdens een fim te kunnen stoppen en terug te komen in het menu. zo dat ik niet verplicht ben om het hele filmpe af te kijken.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Selecteer in het project-window de timeline van de video (waarvan je wilt dat deze dmv de menu-knop naar het menu springt)

In het properties window van deze timeline zie je staan menu remote, daar moet je een link maken naar je (sub)menu. Dan zal voortaan die timeline naar het menu springen die je in die property hebt aangegeven.

Met drag en drop kan je vanuit de menu remote widget (dat eerste grijze knopje) een lijn slepen naar je project window en een menu aanwijzen zodat dat menu wordt geselecteerd.

Met bovenstaande procedure zet je dus de Menu-knop op je DVD afstandsbediening naar een bepaald menu.

Echter heb je ook nog een Title knop op je afstandsbediening. Deze is om compleet naar het hoofdmenu te gaan. De menu-knop gaat in princiepe naar het laatst gebruikte menu terug.

Dus

Hoofdmenu
-----Submenu1
------------video1
-----Submenu2
------------video2

Als de video1 speelt, dan kan je met Menu-knop naar het submenu1 springen of met Title-knop naar het hoofdmenu.
Als de video2 speelt, dan kan je met Menu-knop naar het submenu2 springen of met Title-knop naar het hoofdmenu.

Om de title-knop in te stellen, ga je naar de Disc-tab, dan naar properties en selecteer je daar bij Title remote het hoofdmenu waarnaar je wilt springen vanuit je video.

De Title-knop is dus voor de complete DVD, waar je ook zit kom je dan uit bij het hoofdmenu !

Suxxex

[ Voor 73% gewijzigd door Xymox op 06-02-2004 16:16 ]

Pagina: 1