Toon posts:

2e Promise Ultra133 TX2 kaart onder RH9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sindskort heb ik een tweede Ultra133 TX2 controller gekocht en probeer deze
draaiende te krijgen onder redhat 9, wat niet echt wil lukken

Mijn specs :

HW:
powersupply 550 Watt
Asrock K78SX
Athlon AMD XP 1800 / 256mb ddr ram
pci1 leeg
3com nic op pci 2
soundblaster op pci 3
Ultra 133 controller op pci 4
pci 5 leeg

wanneer ik de tweede controller in de mobo heb zitten in pci1 of pci5 , wordt deze kaart wel
gevonden, en checkt dus beide kaarten of er ata schijven zijn aangesloten en loopt dan vervolgens door naar de gedeelte wanneer het normaal lilo zou vinden en doorgaan naar de lilo bootmanager om vervolgens redhat op te starten, ....maar loopt dus vast op het moment waar het lilo dus op zou moeten starten
Ik heb in de bios verschillende opstart opties geprobeerd aan te passen , maar zonder resultaat
ook van pci sloten geswitch'd, maar stuit toch weer op het zelfde probleem
moet ik iets in de lilo.conf aanpassen? iemand een tip?

..wil graag mn tweede kaart werkende krijgen, en de rest van mn schijven erin hangen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand een tip??..

Verwijderd

Staat de BIOS in de kaart uit? (ik neem aan dit het op een Promise kaartje net zo gaat als op een SCSI kaart)

Staat de bootvolgorde in je BIOS niet per ongeluk zo dat je mobo probeert te booten vanaf de insteekkaart voordat de ingebouwde controller aangesproken wordt?

Wat je ook nog kun doen is je IDE kabels van je primaire en secundaire IDE kabels effe overzetten op de primaire en secundaire stekkers van je insteekkaart. Zou me niet verbazen als de boel dan in een keer start.

PS, je topic binnen 24 uur omhoog schoppen is niet netjes.

Het valt me trouwens verder op dat alle topics waar je in gepost hebt door jouzelf zijn gestart. Als je hier vragen komt stellen mag je ook best meepraten in de topics van een ander. Viel me ineens op.