Fill Flash-achtige optie in Photoshop 8?

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Kort vraagje, ik zat laatst op mijn werk met Photoshop Elements beetje te spelen en daar kwam ik de ultiem relaxte optie Fill Flash tegen. Druk op de knop en de belichting van foto's kan er met een simpele handeling en wat instellingen een stuk op vooruit gaan!!
Nu vroeg ik me af of Photoshop 8 ook zo'n optie heeft of dat ik het handmatig moet doen? En zo jah, naar welk command moet ik dan kijken? Shadow/Highlight of iets anders?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In Photoshop heb je wel onder Image geloof ik, 'Auto contrast' en 'Auto Color' maar als ik je een raad mag geven: dan laat je het aan PS over en wordt het nooit helemaal wat jij zocht. Het kan heel mooi uitpakken en dan zeg jij, joei, ben er blij mee, maar misschien was je nog wel iets dichter bij de realistische kleuren gekomen als je het zelf had gedaan met alle tools die Photoshop je biedt.

In Photoshop CS zit, als ik geloof ik Hunterpro mag geloven, een tool waarmee je foto en achtergrond laag met elkaar kunt matchen qua kleur, verzadiging (grauw -> felle kleuren) en lichtheid, maar pin me daar niet op vast. Ik ken de werking er van ook niet.

Edit:
|:( Auw, maak ik me ook ff een leuke blunder, PS 8 == PS CS :P
http://www.adobe.com/products/photoshop/main.html

[ Voor 11% gewijzigd door Dark Blue op 06-02-2004 14:42 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Thnx voor je reply, ben wel benieuwd naar die tool dan.

Enneh...wat betreft auto-contrast en auto-color, ze hebben me hier op de uni bij de grafische- en reprodienst ooit eens geleerd dat ik commando's met 'auto' erin eigenlijk moet vergeten (net zoals ik hier op GoT geleerd heb dat ik bij het bewerken van foto's het commando Brightness/Contrast ook links moet laten liggen ;))

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Willem
  • Laatst online: 27-05 20:36
Auto Levels
Auto Curves

Onder Image > Adjustments

[ Voor 44% gewijzigd door Willem op 06-02-2004 13:51 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem169 schreef op 06 februari 2004 @ 13:51:
Auto Levels
Auto Curves

Onder Image > Adjustments
:X met stip op nummer éénn als 'ik heb helaas niet gelezen wat hierboven staat' :P

Je krijgt van mij nog een herkansing willem, of je moet deze 'auto' opties ff willen voorzien van een rotsvaste onderbouwing :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 20:42
Het kan nooit kwaad om een keer op autolevels te drukken. Als het resultaat je niet bevalt doe je het toch gewoon alsnog handmatig. Die goddelijke "undo" optie is ons niet voor niets gegeven.

Photoshop biedt je de mogelijkheid om het op een snelle manier te doen, is het resultaat daarvan niet bevredigend, dan heb je nog veeeel meer opties om handmatig wel tot het gewenste resultaat te komen.

Denk trouwens dat een discussie over beeldbewerking bij foto's beter bij het fotografie forum gepost kan worden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Mja, daar zat ik ook al over te twijfelen, maar het is iets wat niet specifiek voor foto's hoeft te zijn en ik dacht dat het misschien toch meer tot zijn recht zou komen bij de PS-kenners...maar misschien heb je wel gelijk...

Ik post anders bij Fotografie wel even een topic dat ze allemaal hier even moeten kijken ;)

Enneh...auto-levels kan ik wel vinden (en kende ik ook al wel), maar die auto-curves is misschien customized Willem 169 PS command?? ;)

Maar curves doet ook al redelijk wat wonderen ja..

[ Voor 24% gewijzigd door Dexter op 06-02-2004 14:05 ]

Pagina: 1