Airflow

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
ik zit een beetje met een hitteprobleem, nu lees ik in de faq en in diverse topic dat je voor een beetje airflow lucht uit voor onder je kast moet binnenlaten komen. maar ik snap niet waar die lucht dan vandaan moet komen?? de behuizingen die ik hier heb zijn allemaal potdicht voor onder in, maakt dat niet uit of moet ik dan aan de gang met boren en dremels ofzo? Want daar zou ik eerlijk gezegd niet zon zin in hebben.
En dus ook de vraag wat is een goed alternatief?? achter onderin?? bij de pci sloten ? maar dan wordt de koude lucht weer tegengehouden door mijn vga kaart en hd's .
Weet iemand hoe je een fatsoenlijke airflow creeert in een aopen hq45??

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Vinnie_N schreef op 06 februari 2004 @ 13:32:
ik zit een beetje met een hitteprobleem, nu lees ik in de faq en in diverse topic dat je voor een beetje airflow lucht uit voor onder je kast moet binnenlaten komen. maar ik snap niet waar die lucht dan vandaan moet komen?? de behuizingen die ik hier heb zijn allemaal potdicht voor onder in, maakt dat niet uit of moet ik dan aan de gang met boren en dremels ofzo? Want daar zou ik eerlijk gezegd niet zon zin in hebben.
En dus ook de vraag wat is een goed alternatief?? achter onderin?? bij de pci sloten ? maar dan wordt de koude lucht weer tegengehouden door mijn vga kaart en hd's .
Ja, daar heb je wat aan, dan ga je warme lucht blazen ... :D

Nee je zult toch echt een gat moeten maken, maar dat kan ook heel mooi worden hoor :)

Ik heb Aquacomputer grils, ik zal er wel een pic van posten.

Maar je kunt even goed een fangaurd er op plaatsen

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Vinnie_N schreef op 06 februari 2004 @ 13:32:
Ten eerste: Als ze van voren potdicht zitten, dus geen extra montagepunten voor fans, dan zijn het vaak niet al te beste kasten.
En als je dan toch een goede airflow wilt dan moet je zagen ja.

Achter je pc heb je vaak een muur of iets dergelijks staan. De hete lucht die er boven-achter in je kast uitkomt koelt iets af, en zakt. Dan zul je dus weer warme lucht aanzuigen als je bij je PCI sloten een intake plaatst.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

http://www.aopen.nl/Produ.../Products/45%20series.jpg

Staat op de aopen site.

Wat je kan zien is dat (bij eigenlijk alle kasten) je voorin onderin een plek hebt voor een fan. Dus onder je hdd's. Deze plek zal wel voor 80mm fans zijn.

Ps. om deze plek te gebruiken _moet_ je de kast op zijn pootjes zetten en niet zonder pootjes op de grond zetten. Anders heb je niets aan die plek.

[ Voor 24% gewijzigd door nhimf op 06-02-2004 13:41 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Vinnie_N
nhimf schreef op 06 februari 2004 @ 13:39:

Staat op de aopen site.

Wat je kan zien is dat (bij eigenlijk alle kasten) je voorin onderin een plek hebt voor een fan. Dus onder je hdd's. Deze plek zal wel voor 80mm fans zijn.

Ps. om deze plek te gebruiken _moet_ je de kast op zijn pootjes zetten en niet zonder pootjes op de grond zetten. Anders heb je niets aan die plek.
Hmm, die fan holder zit er bij mij niet in en heb ik er ook niet bijgekregen :(
Ook zou ik niet weten wat je bedoelt met "opzijn pootjes zetten " :?
Pootjes heb ik er ook niet bij. Hij steunt wel op van die rubbers die er onder zitten dus er zit wel een spleet van een halve cm tov het kastje waar hij op staat. Zie idd nu aan de onderkant vd kast wat gaatjes waar hij zou kunnen ademen. dus ik ga proberen zonder de fan holder de fan daar te monteren (ducktape ofzo 8) ).

bedankt iig ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

:D die pootjes zijn inderdaad die rubbers die er van onder onder zitten :) en Ducktape is ook niet nodig hoor!! De meeste computer boeren hebben die fan holders zo op voorraad liggen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Vinnie_N
nhimf schreef op 06 februari 2004 @ 13:39:

Staat op de aopen site.

Hmm, ik heb dus niet de hq45, maar de hq45 pro. :(
http://www.aopen.nl/Produ...cts/45%20pro%20series.jpg

En daar zit niet die optionele fan vooronder :( en dat noemen ze dan pro. mooi balen dus.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:46
Ik zie op dat plaatje dat hier gepost is toch echt een hele rij gaatjes in de zijkant zitten en aan de onderkant van het voorpaneel zit ook een gat.
Echter uit ervaring kan ik je vertellen dat dat al snel te weinig is als je achter een extra fannetje hebt zitten buiten je voeding fan, dan kun je heel goed volstaan een PCI slot of 2 extra open gooien of laat een 5.25" bay open, maar dat staat niet zo mooi en heeft niet als voordeel dat je GPU extra gekoeld wordt. Een nadeel van het open gooien van een PCI OF 5.25" bay is echter wel dat er minder lucht langs je HDD's wordt aangezogen, dus deze zullen wel weer iets warmer worden.

Verwijderd

Kom op he, zoveel moeite is het maken van een gat voor een fan niet, je moet zoieso altijd die standaard geperforeerde rooster eruit zagen/knippen omdat die amper lucht door laten en veel herrie geven. Stop er lekker een fan in die je op 7V laat lopen, is ie meteen lekker stil en heb je echt geen fanguard meer nodig, tenzij je kinderen hebt rondlopen.
Pagina: 1