3ivx film (Quicktime) naar (S)KVCD

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Situatie:
Ik heb hier een 3ivx bestand van 1400MB waarmee ik eigelijk weinig kan. Nou jah... ik kan 'em afspelen in Quicktime; maar dat zuigt een beetje. Nu dacht ik er aan om 'em te converteren tot SVCD met TMPEnc, maar die liet zien dat de 2Cd conversie 1GB per Cd groot werd; dus das ook niet alles :?

Nu ben ik maar een poging aan het doen om 'em tot KVCD te converteren (aangezien 'ie een betere compressie-methode zou hebben ofzo). Heb wat kvcd-templates gedownload van http://www.weethet.nl/dutch/video_kvcd_intro.php ; en ben aan de slag gegaan.

Probleem:
Nu is dat hele tutorial op die site eigelijk een beetje gericht op AVI->SKVCD. En daarom hebben ze het ook over het geluidsspoor apart scheiden van de videostream ofzo? In ieder geval ben ik nu bezig met het videogedeelte te converteren met TMPEnc (m.b.v. die templates), maar het geluid zou ook nog apart moeten worden geript.

Ze hebben het hier namelijk over AC3 geluid rippen met VirtualDub, maar is dat ook van toepassing op me 3ivx bestand :? Zo neen, hoe moet ik het geluidsconverteren dan aanpakken in mijn geval? (In het geval van 3ivx dus). :o

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 06-02-2004 13:26 ]

• Silent Thunder
Okeej, even een update.... Het videogedeelte is eindelijk klaar met enconden; en het beeld is niet geweldig. Kan iemand mij a.u.b. vertellen hoe en met welk programma ik een 3ivx goed kan converteren naar AVI/MPG :?

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 07-02-2004 12:36 ]

• Silent Thunder
*Kick*

Verwijderd

Voor 3ivx bestaat gewoon een codec zodat je het met mediaplayer kunt spelen. En die kun je dan ook gewoon in VDub laden. Dan kun je bv. al gelijk de audio apart saven daar.

Naar SVCD converteren gaat bijna altijd kwaliteitsverlies opleveren, mits je bron een goede encode is. Dat is inherent aan de VCD of SVCD standaard.

Naar avi converteren zegt op zich niet veel. AVI is een container-formaat. Ik heb hier AVI-files die 3ivx zijn, bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 21:17 ]

• Silent Thunder
Ik heb 'em al weten te encoden tot VCD/SVCD met TEMPEnc, maar de kwaliteit is matig/gering terwijl het gewoon een goede 3ivx is. Echt haarscherpe kwaliteit, breedbeeld. 700*400 ofzo; zonder ruis of whatever. Dus dat snap ik niet. Mja, enige mogelijkheid is dus gewoon met een plugin op de WMP kijken?

Ik zou 'em dus nooit op me DVD kunnen bekijken van me Home Cinema set? Of is er nog een andere manier om 'em kwalitatief hoog tot SVCD te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 08-02-2004 22:17 ]

Verwijderd

Meer CD's gebruiken? Maarja als de bitrate vast staat moet je efficiënter coderen. Ik gebruik Tempenc oid nooit omdat ik zelf de kwaliteit ook vind zuigen. Sowieso van (S)VCD ben ik niet gecharmeerd.

Ik zou even op doom9.net kijken of je niet wat instellingen aan je encoder kunt aanpassen, of dat een andere encoder wellicht beter is.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Niet dat SKVCD gebruiken, dat is zo verschrikkelijk lelijk. Het wordt niet voor niets S(uper)K(ut)VCD genoemt.

Als de bron standaard al 2 cd's is (MPEG4) dan moet je voor MPEG2 altijd minimaal een cdtje meer nemen als je een beetje kwaliteit wil behouden. Ik zou dus 3 cd VBR gebruiken. Vergeet ook niet te resizen en de zwarte balken in het beeld te gooien. Standaard cropt hij volgensmij de video en krijg je dus een 2.35:1 aspect ratio die hij verdraait naar een 1.33:1, en dat moet je niet hebben natuurlijk. Verder kan ik je niet veel tippen over dingen die handig kunnen zijn. Je kan met encoding tricks van Doom9 de kwaliteit wel wat verbeteren maar als je bij 3 cd's blijft zal het niet gigantisch worden. Als je je encoding options wat optimaliseerd én 3 cds gaat gebruiken moet het goed gaan. Op Doom9.org is er genoeg te vinden over dit onderwerp. Meer kan ik je ook niet helpen.

Vergeet niet eerst een minuutje te encoden voordat je de volledige film gaat doen, zou echt zonde zijn als je er na een nacht encoden achterkomt dat het beeld toch is gecropped en je alles opnieuw moet doen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Novah op 08-02-2004 23:58 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:05

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1