Toon posts:

FOP38: aansluiten op moederbord of voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren m'n GlobalWIN FOP38 koeler eindelijk gekregen.

Moet ik deze nu perse direct op de voeding aansluiten of zou het het eventueel ook gewoon op je moederbord kunnen?

GlobalWIN levert er zelf standaard een 3-4 pin adapter bij. Ze zullen dit niet voor niets doen, maar waarom zit er dan uberhaupt nog een 3 pin connector aan? Als je deze niet gebruikt heb je ook geen RPM monitoring.

Graag jullie reacties, want ik blaas liever niet m'n moederbord op.

Verwijderd

Ik heb een SuperOrb met 2 ventilators allebei op me moederbord aangesloten en het geeft geen problemen dus ik neem aan dat het gewoon gaat.

Verwijderd

aansluiten op de voeding...

hier wat details:

http://www.coldcpu.com/product.asp?alphacatid=SCK-A

Verwijderd

K heb 'm op het mobo, werkt perfect. Kan ik tenminste zien waar al dat lawaai vandaan komt.. (rpm)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:37

Mex

Op woensdag 13 december 2000 12:02 schreef ---X2--- het volgende:
K heb 'm op het mobo, werkt perfect. Kan ik tenminste zien waar al dat lawaai vandaan komt.. (rpm)
De plus en min op de voeding en witte gewoon op je mobo. :P:P

Verwijderd

Goed id, maar waarom zou je hem eigenlijk op je voeding aansluiten? Zijn er meer sites die dit beweren?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:27
Zou hem toch maar eens op de voeding aansluiten, die delta HP fan trekt veel stroom en mischien doet ie het nu nog wel maar de regelaar op het moederbord gaat er wel van naar de tering...

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:08
sja ik zou hem op de voeding aansluiten, neemt weer wat stress van je mobo af

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal. Ik denk dat ik de tip van MEX eens ga proberen. Dan heb je 'the best of both worlds'.
Pagina: 1