Tearing/Freezes WinXP Radeon 9200SE

Pagina: 1
Acties:

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
ik heb dus vrolijk gister als vervanging van mijn mooie ouwe gf2mx200je een budgetkaartje gekocht wat toch zwaar beter zou presteren :)
doet ie ook wel (naar tevredenheid).. maar..
ik krijg als ik Gothic II speel (heb nog niet veel andere spellen geprobeerd)
last van tearing, als ik stilsta, loop, en sta te pissen (je krijgt t idee wel? :p)
en ook lichtelijk een soort van tear als ik de advanced page oproep van de catalyst via ati knop in systray of gewoon via beeldschermeigenschappen>advanced..

is dat een defecte kaart? of wat?

wat ie ook trouwens heel mooi doet, als ik PcAnywhere (11 corp) start, loopt het beeld vast, en krijg ik van VPU recover dat ie kansloos was, in software mode verder rendert, en of ik maar opnieuw op wil starten.. ik neem aan dat dit een driverprobleem is.. maar kan ook dat aan een defect op de kaart liggen?
ik laat mijn pc iig dit weekend wel aanstaan om s te kijken of dat wil (ga zelf ff naar huis, dus alles wat ie dan doet is fserve runnen enzo, geen voorgrondapps)
maar graag ideeën over wat het probleem zou kunnen zijn :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

beetje extreem welicht.
maar gooi er eens een verse win xp instal op en de nieuwste ati drivers ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Shunt schreef op 06 februari 2004 @ 13:32:
beetje extreem welicht.
maar gooi er eens een verse win xp instal op en de nieuwste ati drivers ;)
Welkom bij the gathering of reinstallers. ;) (een goed advies voor beginnersweb.nl

Het klinkt of de drivers niet gepakt hebben. Je gedrag klinkt alsof hij met de standaard svga dirvers werklt ipv de nieuweste ATI drivers. ipv een reinstall zou ik eens drivercleaer eroverheen halen. een tweaker handleidng is hier:

http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33738545

Dat pc anywhere gedoe zou ik als je dat gedaan hebt eens opnieuw uitzoeken (search!) en e.v.t. in Software stuff algemeen plaatsen

De 9200SE is dacht ik ook niet de allersnelste, maar zeker niet langzamer dan een MX200

Overigens is een tearing een probleem dat je met v-sync (zie FAQ) kunt oplossen, maar het klinkt alsof je kaart heel traag is.

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 06-02-2004 16:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

erm
ik heb vaak zat gehad dat als je van een nvidia kaart naar een ati kaart gaat het beter is om even een reinstal te doen. of in ieders geval HEEL ERG GOED de drivers op ruimen ;). anders krijg je bijna zeker problemen :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

shunt heeft wel gelijk bij een video kaart of moedebord upgrade
is het beste op een nieuwe install te gebruiken.

maar met drivercleaner kan het ook gewoon.
nieuwe install van de laatste drivers en hij moet gewoon
goed werken

• foppe-jan
kweenie precies hoe traag me kaartje is.. op 3dmark2001SE kom ik aan grofweg 5000.. wat toch een stukkie hoger is dan me mxje met 1700.. maar tearing vinnik wel wat apart ja.. daar me mx dat niet had.. en reinstall heb ik geen zin in :p
gewoon met detonator RIP en Dd moet ik toch ook een heel end moeten komen

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• foppe-jan
oh trouwens... voor ik t vergeet te vragen ;)
hoezo zou dat PCAnywhere probleem onder software vallen? t gaat toch duidelijk om gewoon mijn videokaart die illegale bewerkingen door zichzelf wil laten uitvoeren vastloopt op t beeldscherm (daar ie t dus gister (met mijn mx200) nog niet deed, en elke keer (4x geprobeerd) resulteert in mijn gpu recoverding wat voor me in de bres springt

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het feit dat je toch een aardige 3dmark score krijgt geeft aan dat het kijken naar v-sync (gewoon proberen aan te zetten) wellicht ook veel moeite waard is.
Foppe-Jan schreef op 06 februari 2004 @ 21:16:
hoezo zou dat PCAnywhere probleem onder software vallen?
Ale je drivercleaner en het uitzetten van cpu recover niet werkt is het tocht echt een nuk van pc anywhere.

Er staat mij vaag iets bij dat pc-anywhere zelf ook display drivers installeert. dus een un/reinstall van pc-anywhere hoort zeker in je pogingen thuis.

[search=PCAnywhere] levert hier 304 hits op waarbij de eerste ~10 op SA en daarna op NT vandaar dat ik ook daarheen verwijs..... uiteraard nadat je zelf flink getweakt hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 09-02-2004 08:15 . Reden: spelfauten ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1