Externe HD blijft aan

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb een nieuwe externe HD
De WD 120Gb USB (USB II series)

De installatie en werking is perfect, maar wanneer ik de pc afzet blijft deze aanstaan. Hoe kan ik deze afzetten?

Je hoort ze werken en het lichtje brand, momenteel trek ik gewoon de stroom uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Gizmoke op 06-02-2004 12:51 ]

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ik neem aan dat de led op je moederbord ook blijft branden ? Dan maakt de HDD namelijk gebruik van de standby stroom.
Een instelling in je BIOS laat je de "wake-up by ...." instellen : en in dit geval uitschakelen .

Verwijderd

^^ says enough

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb dit ook met de mijne..
Ik trek meestal de stekker eruit, maar vergeet em de volgende dag er weer in te doen wat resulteerd tot foutmeldingen in windows...
Volgens mij kan het ook niet echt anders dan handmatig..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aangezien de HDD toch meestal vanuit een eigen adapter gevoed wordt, zit er niet veel anders op dan hem handmatig uit te zetten door de stekker uit het stopcontact te halen.
Het verhaal van de +5V-standby gaat alleen op bij externe behuizingen met 2,5" schijfjes erin. De grotere 3,5" schijven kunnen sowieso niet vanuit USB gevoed worden omdat USB maar maximaal 500mA kan leveren.

• Gizmoke
Talon schreef op 06 februari 2004 @ 17:04:
Ik neem aan dat de led op je moederbord ook blijft branden ? Dan maakt de HDD namelijk gebruik van de standby stroom.
Een instelling in je BIOS laat je de "wake-up by ...." instellen : en in dit geval uitschakelen .
LED op moederbord? Nee hoor want zelfs als ik voeding uittrek blijft de HD werken.
Het komt dus van de adaptor. Maar ik heb al gezien dat de meeste dit prob. hebben. Gewoon stekker uit dus.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

De Maxtor USB harddisks hebben een aan/uit schakelaartje achterop zitten. Da's ook de enige manier om hem uit te zetten. Wel handiger dan de stekker uit en in het stopcontact te proppen :)

• Gizmoke
Maar ik heb een WD en geen maxtor. Die maxtor one touch was me iets te groot en te zwaar.
Pagina: 1