Toon posts:

[Win ME] Ie laat zich niet instaleren.

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu windows update het eindelijk bij mij doet, wilt Internet Explorer 6 sp1 zich niet installeren.
Het instal programatje wordt zonder problemen gedownload. De setup doet het ook nog prima, kiezen wat voor insall je wilt ook nog (minimaal, standaard of volledig). Dan begint hij met het instaleren, eerst gaat hij alles uitpakken en dan bij het installeren van ie6 springt het metertje van 7% in 1 keer naar 70%. Op het einde krijg ik nog ene lijstje met "één of meerdere onderdelen zijn niet geinstalleerd". Het komt erop neer dat alles dat hij wel moest installeren niet geinstalleerd is.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan tackelen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hij schrijft een log file weg (eventjes zoeken naar *.log en dan iets wat recent is aangemaakt / geupdate is), kan je daar iets nuttigs uithalen?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 februari 2004 @ 14:21:
Hij schrijft een log file weg (eventjes zoeken naar *.log en dan iets wat recent is aangemaakt / geupdate is), kan je daar iets nuttigs uithalen?
Hier is wat er in het Log bestand is bij geschreven (sorry dat het zo'n waslijst is):

[2004/02/06 18:30:51 4294382149.2]
Herschreven opdrachtregel: "C:\WINDOWS\msdownld.tmp\AS0844A7.tmp\w2kexcp.exe" /i /q
EXE-naam: C:\WINDOWS\MSDOWNLD.TMP\AS0844A7.TMP\W2KEXCP.EXE
Er is een niet-ondertekend of onjuist ondertekend bestand (c:\windows\msdownld.tmp\as0844a7.tmp\iemillen.inf) geïnstalleerd. Fout 0x800b0003: Het opgegeven formulier voor het onderwerp wordt niet ondersteund door of is niet bekend bij de opgegeven vertrouwensprovider.
[2004/02/06 18:31:42 4294424377.2]
Herschreven opdrachtregel: ie6wzd /S:"C:\WUTEMP\COM_MICROSOFT.IE6_SP1__WIN98_WINME_5575\IE6SETUP.EXE" /B:C:\WUTEMP\COM_MICROSOFT.IE6_SP1__WIN98_WINME_5575\iebatch.txt /R:N
EXE-naam: C:\WINDOWS\TEMP\IXP000.TMP\IE6WZD.EXE
Er is een niet-ondertekend of onjuist ondertekend bestand (c:\windows\msdownld.tmp\as0844a7.tmp\crlupd.inf) geïnstalleerd. Fout 0x800b0003: Het opgegeven formulier voor het onderwerp wordt niet ondersteund door of is niet bekend bij de opgegeven vertrouwensprovider.
Bezig met het kopiëren van bestand C:\WINDOWS\msdownld.tmp\AS0844A7.tmp\updcrl.exe naar C:\WINDOWS\SYSTEM\updcrl.exe.
Er is een niet-ondertekend of onjuist ondertekend bestand (C:\WINDOWS\msdownld.tmp\AS0844A7.tmp\updcrl.exe) geïnstalleerd. Fout 0x800b0003: Het opgegeven formulier voor het onderwerp wordt niet ondersteund door of is niet bekend bij de opgegeven vertrouwensprovider.
Bezig met het kopiëren van bestand C:\WINDOWS\msdownld.tmp\AS0844A7.tmp\mscrlrev.dll naar C:\WINDOWS\SYSTEM\mscrlrev.dll.
Er is een niet-ondertekend of onjuist ondertekend bestand (C:\WINDOWS\msdownld.tmp\AS0844A7.tmp\mscrlrev.dll) geïnstalleerd. Fout 0x800b0003: Het opgegeven formulier voor het onderwerp wordt niet ondersteund door of is niet bekend bij de opgegeven vertrouwensprovider.
Bezig met het kopiëren van bestand C:\WINDOWS\msdownld.tmp\AS0844A7.tmp\verisignpub1.crl naar C:\WINDOWS\SYSTEM\verisignpub1.crl.
Er is een niet-ondertekend of onjuist ondertekend bestand (C:\WINDOWS\msdownld.tmp\AS0844A7.tmp\verisignpub1.crl) geïnstalleerd. Fout 0xe000022f: Het INF-bestand van een derde partij bevat geen digitale handtekeninggegevens.
[2004/02/06 18:31:58 4294424377.2]
Herschreven opdrachtregel: ie6wzd /S:"C:\WUTEMP\COM_MICROSOFT.IE6_SP1__WIN98_WINME_5575\IE6SETUP.EXE" /B:C:\WUTEMP\COM_MICROSOFT.IE6_SP1__WIN98_WINME_5575\iebatch.txt /R:N
EXE-naam: C:\WINDOWS\TEMP\IXP000.TMP\IE6WZD.EXE
Er is een niet-ondertekend of onjuist ondertekend bestand (c:\windows\msdownld.tmp\as0a9278.tmp\advauth.inf) geïnstalleerd. Fout 0x800b0003: Het opgegeven formulier voor het onderwerp wordt niet ondersteund door of is niet bekend bij de opgegeven vertrouwensprovider.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Klinkt alsof de files corrupt zijn, ofdat je bepaalde info mist. Staat je datum misschien fout?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 februari 2004 @ 23:14:
Klinkt alsof de files corrupt zijn, ofdat je bepaalde info mist. Staat je datum misschien fout?
De datum staat goed. Zal het morgen ochtend nog een keertje voor de zekerheid nagaan, dat kan nooit kwaad :).

Maar ik had de computer geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Windows update deed het toen niet, toen heb ik gewoon via de download pagina van Microsoft heb ik de insatller van IE6 sp1 gedownload en geinstalleerd.
Alleen daarna als de computer opstartte werd tijdens het opstarten explorer uit het geheugen geknald, en daardoor kon je helemaal niks doen. Met Alt+Ctrl+Del stond er ook niks meer in het geheugen.

Toen heb ik Window opnieuw geinstalleerd over de oude heen. Misschien dat dit ervoor zorgt dat het niet lukt.

Tevens kwam ik er vandaag achter dat er nog een update was die ik gister niet kon installeren, nu wel geinstalleerd is door het auto-update programma dat ook bij windows zit. Mogelijkerwijs is die gister al begonnen met het downloaden ervan en kon ik daardoor niet via de windows update pagina die update installeren en geldt dit ook voor IE6...
edit:
Het installeren van IE6 loopt nu al tot 11% voordat hij naar 70% schiet

Ik hoop alleen niet dat ikweer de hel computer opnieuw moet installeren...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 00:20 ]