Toon posts:

[Basic] Zin om te leren? Zo ja, waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nou op mijn stage en daar willen ze dat ik met Power Basic wat programmatjes ga schrijven. maar op school hebben wij nooit een Basic taal gehad. het gene wat het dichts in de buurt komt was delphi.

Ik ben deze week al wat aan het aan kutten geweest met Power Basic en een paar kleine dingentjes snap ik. maar zeker niet veel. En echt veel informaite/documentatie kan ik op internet niet vinden. Daarom ben ik nou begonnen met Visual Basic 6.0 omdat daar al meer over te vinden is. En dat meer op Delphi lijkt.

Maar ik heb hier ook al in verschillende topics gelezen dat Visual Basic op een dood spoor is en zo. Dus heeft het wel zin voor mij om het nog te gaan leren? na deze op leiding wil ik nog naar het HBO en dus zal ik de komende 3 jaar nog niet gaan werken. Dus ik denk dat ik hier wel veel kan leren maar dat ik daar vervolgens helemaal niks aan heb.

Ik moet een programmatje schrijven dat met TCP/IP werkt. En dan iets dat een client de server in de gaten kan houden. Dus als er op de server een progje word gezet vor product automatisering dan moeten de processen via een client gemonitort kunnen worden.

Maar zelfs vor Visual Basic is weinig te vinden over TCP/IP. Dus weet iemand nog goede site's waar daar veel over op staat.

Al vast bedankt.

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 16:10
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:19:
...
Maar zelfs vor Visual Basic is weinig te vinden over TCP/IP. Dus weet iemand nog goede site's waar daar veel over op staat.

Al vast bedankt.
hier al gekeken?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:03
Google Directory over PowerBASIC
PowerBASIC forum
PowerBASIC Gazette over TCP/IP

... beetje zelf zoeken had geen kwaad gekund.

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 06-02-2004 12:40 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Vraag ook eens waarom het in basic moet?
TCP/IP progt lekker onder de gewone C bijvoorbeeld

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de links. daar kan ik wel wat mee.

Maar binnen dit bedrijf werken ze met Power Basic. En daarom moet ik er dus ook mee werken. Anders kunnen ze nog niks met de modules.

Maar heeft het voor mij wel zin om (Power) Basic te gaan leren. Alle talen lijken wel iets op elkaar dus voor die basis hoef ik het niet te doen. En als ik thuis wat maak is dat eigenlijk altijd in PHP/HTML (ja weet ik is iets compleet anders) Dus ik zou niet weten of ik er later nog iets mee ga doen.
Als ik het nou leer en ik moet over een paar jaar een programmatje maken heb ik dan nog iets aan die kennis die ik hier op doe?

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:07:
...

Als ik het nou leer en ik moet over een paar jaar een programmatje maken heb ik dan nog iets aan die kennis die ik hier op doe?
Zolang Microsoft zijn office suite gewoon nog uitrust met VBA als macrotaal, dan is er altijd nog wel vraag naar VB programmeurs. Dus die kennis hoeft zeker niet zinloos te zijn.
Voor gewoon applicatie development lijkt Microsoft zijn geld op C# in te zetten, hoewel Visual Studio .NET alle gangbare talen ondersteunt (J++ nu J#, VB.net, VC++.Net) van vroeger. Dus die kennis blijft ook bij gewone applicatie ontwikkeling van toepassing.

Belangrijkere vraag is natuurlijk wat jij wil.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
bigbeng schreef op 06 februari 2004 @ 15:54:
[...]

Zolang Microsoft zijn office suite gewoon nog uitrust met VBA als macrotaal, dan is er altijd nog wel vraag naar VB programmeurs. Dus die kennis hoeft zeker niet zinloos te zijn.
Voor gewoon applicatie development lijkt Microsoft zijn geld op C# in te zetten, hoewel Visual Studio .NET alle gangbare talen ondersteunt (J++ nu J#, VB.net, VC++.Net) van vroeger. Dus die kennis blijft ook bij gewone applicatie ontwikkeling van toepassing.

Belangrijkere vraag is natuurlijk wat jij wil.
ja idd
en daarnaast is programmeer-kennis nooit weg. Als je goed kan programmeren in de ene taal, dan heb je het in no-time onder een andere taal geleerd omdat je meestal alleen maar de verschillen hoeft te leren.

80% van het programmeren is denken als een programmeur, de resterende 20% is de taal spreken ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

De kennis die je opdoet over procedureel programmeren in de basic talen kun je later altijd nog wel gebruiken. Het enige wat je veel bij zult leren is andere syntaxen, maar dat maakt weinig uit (op een gegeven moment heb je een taal met een goed boek of reference ernaast in een dag geleerd). Net zoals je bijvoorbeeld kunt leren object georienteerd te programmeren in Java en functioneel programmeren in Haskell, etcetera.

Natuurlijk zullen er altijd wel verschillen blijven tussen talen en de een zo zijn voordeel boven de ander hebben, maar voor het leren programmeren hoef je niet te kiezen tussen talen. Als jij een beetje goed PHP kan heb je basic zo onder de knie.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1