Wireless router suggestie

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Hallo allemaal.

Voor mijn netwerk wil ik een wireless router kopen en deze gebruiken om m'n ADSL verbinding op te bouwen (HCCnet, mxStream). Ik heb de Linksys WRT54G geprobeerd, maar deze kan geen stabiele verbinding maken. Na verder speurwerk heb ik de volgende routers geselecteerd (criteria: 11g, betrouwbaarheid, werken met PPTP/mxStream ADSL):

D-Link AirPlus XtremeG (DI-624)
Netgear WGR614GE
Draytek Vigor 2900G

Zijn er mensen met ervaring met deze routers?

Mvg,

Kees.

Verwijderd

Ik heb ervaring met de Netgear WGR614GE. Veel problemen gehad met dat ding. De configuratie via een web interface werkte slecht. Na elke "apply" was de volgende pagina een error 404 pagina ofzo. Na een week ging hij dood. De tweede deed het beter maar allebei wilden ze niet automatisch verbinding maken met mijn provider als ik mijn modem niet 5 minuten eerder aan zette dan de router. Vrij waardeloos dus. Gewoon een software fout die niet opgelost werd. Tevens ondersteunt de WGR614E geen WPA AES. Althans, niet vorig maand toen ik em had met de nieuwste firmware.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50
Waarom gelijk een nieuwe wireless router?
heb je alle firmwares al geprobeerd?
Deze fireware schijnt heel goed te werken: http://www.broadbandreports.com/shownews/38267

Verwijderd

kdbruin schreef op 06 februari 2004 @ 11:57:
Hallo allemaal.

Voor mijn netwerk wil ik een wireless router kopen en deze gebruiken om m'n ADSL verbinding op te bouwen (HCCnet, mxStream). Ik heb de Linksys WRT54G geprobeerd, maar deze kan geen stabiele verbinding maken. Na verder speurwerk heb ik de volgende routers geselecteerd (criteria: 11g, betrouwbaarheid, werken met PPTP/mxStream ADSL):

D-Link AirPlus XtremeG (DI-624)
Netgear WGR614GE
Draytek Vigor 2900G

Zijn er mensen met ervaring met deze routers?

Mvg,

Kees.
US Robotics schijnt erg goed te zijn.
Mijn ervaringen daarmee zijn : stabiel en vol bereik

Verwijderd

Ze zijn allemaal goed :) Er worden tegenwoordig geen slechte producten meer gemaakt. Eventuele defecten daargelaten, ligt de werking of niet-werking aan de omgevingsfactoren.
Je moet zelf dit dus wel kunnen uitzoeken, eventueel met behulp van wat reviews.

Succes :)

Héél persoonlijk zou ik gaan voor een Draytek of D-link.

Dit topic is gesloten.