Toon posts:

GP @ Win2003S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met GP (Group Policy) onder Windows 2003 (Enterprise Server).

Administrator Tools - Active Directory Users And Computers

Daarin heb ik een OU (Organizational Unit) aangemaakt, die heb ik "OU - Home 01" genoemd. Daarin staat momenteel 1 user "Pietje".

Onder de Properties van die OU (dan 3e tabblad "Group Policy") heb ik een nieuwe GP aangemaakt. Ik heb hem helemaal ingesteld.

Maar als ik me aanmeld met "pietje" past hij de GP niet toe.
No Override & Block Policy Inheritance staan aangevinkt.

Vroeger heeft t wel gewerkt maar ik had de GP toen weggehaalt, nu wilde ik dus weer een nieuwe gaan plaatsen maar Windows past hem op 1 of andere manier niet toe.

Moet ik nog iets activeren of mis ik een stapje ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t net doorgelezen en nog eens alles doorgenomen, ik had alles bijna zo gedaan.
Behalve dat ik onder het tabblad Security (van die GP) de pc's en users niet had toegevoegd. Dus ik heb "Client01" toegevoegd en user "Pietje".

Bij beide heb ik "Read" & "Apply GP" aangevinkt.
Maar Windows past de GP nogsteeds niet toe.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/howto/w2kaccounts/pic6.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 12:08 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat staat er in het eventlog van de machine waarop het fout gaat? RSOP geeft wat aan? GPRESULT gedaan, enz...

https://powershellisfun.com

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Windows XP machines onthouden de grouppolicy voor een tijdje.. Ik zou een het commando "gpupdate" intikken op je Windows XP Machine en daarna je systeem ff een reboot geven, waarschijnlijk ben je dan al happy

(Zelf zou ik de PC niet in de security settings opnemen, maarja, that's just me ;) De default security waarin Authenticated Users in staat is normaal genoeg)

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op 07 februari 2004 @ 14:50:
Wat staat er in het eventlog van de machine waarop het fout gaat? RSOP geeft wat aan? GPRESULT gedaan, enz...
Waar moet ik die 2 commando's bekijken (heb het ingetypt in commandprompt maar gebeurt niks). Zijn 2 totaal onbekende commando's voor me.
Zoetjuh schreef op 07 februari 2004 @ 15:04:
Windows XP machines onthouden de grouppolicy voor een tijdje.. Ik zou een het commando "gpupdate" intikken op je Windows XP Machine en daarna je systeem ff een reboot geven, waarschijnlijk ben je dan al happy

(Zelf zou ik de PC niet in de security settings opnemen, maarja, that's just me ;) De default security waarin Authenticated Users in staat is normaal genoeg)
Heb ik gedaan, maar geen resultaat, hij past de GP nogsteeds niet toe, moet ik verder niks veranderen om m'n server?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:56:
[...]

Waar moet ik die 2 commando's bekijken (heb het ingetypt in commandprompt maar gebeurt niks). Zijn 2 totaal onbekende commando's voor me.

[...]

Heb ik gedaan, maar geen resultaat, hij past de GP nogsteeds niet toe, moet ik verder niks veranderen om m'n server?
Resultant Set of Policy (RSOP) kun je bekijken door rsop.msc te runnen. Hij maakt dan een overzicht van de actieve settings. Gpresult zit standaard in Windows 2003, maar misschien niet in Windows XP |:( Je moet voor Windows XP blijkbaar eerst de Support tools installeren (Zit in je Windows Xp cd onder de directory Support in de root)

Wat voor policy heb je eigenlijk, een machine based of een user based policy? Als deze machine based is, in wat voor OU staat je computer account en staat daar niet een strengere policy op? Wat gebeurd er als het computer account in je OU "OU - Home 01" staat?

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op 07 februari 2004 @ 19:32:
[...]

Resultant Set of Policy (RSOP) kun je bekijken door rsop.msc te runnen. Hij maakt dan een overzicht van de actieve settings. Gpresult zit standaard in Windows 2003, maar misschien niet in Windows XP |:( Je moet voor Windows XP blijkbaar eerst de Support tools installeren (Zit in je Windows Xp cd onder de directory Support in de root)

Wat voor policy heb je eigenlijk, een machine based of een user based policy? Als deze machine based is, in wat voor OU staat je computer account en staat daar niet een strengere policy op? Wat gebeurd er als het computer account in je OU "OU - Home 01" staat?
Ik ga eventje achter die RSOP aan!

Maar over die Policy, ik heb dus een OU aangemaakt "OU - Home 01" daarin staan 3 users waarvoor die policy zou moeten gelden.
Die Policy geld dus alleen voor die OU.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:30:
[...]

Ik ga eventje achter die RSOP aan!

Maar over die Policy, ik heb dus een OU aangemaakt "OU - Home 01" daarin staan 3 users waarvoor die policy zou moeten gelden.
Die Policy geld dus alleen voor die OU.
Ok, als je de RSOP hebt gedaan kun je in een kolom zien van het overzicht welke policy setting je van welke GPO hebt gekregen, misschien zie je daardoor iets...

Maar nogmaals, de settings die je wilt verspreiden zijn die user en machine settings? Welke setting komt nu bijvoorbeeld niet door dan?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml] misschien volgende keer even de howto's in WOS bekijken. Zou je al een hoop informatie over policies gegeven hebben. Voor Computer policies is het vereist dat een computer reboot om ze te laden. Voor User policies kun je volstaan door eerst op de server gpupdate /force te runnen en daarna opnieuw in te loggen of gpupdate /force (XP client) te doen of secedit /refreshpolicy user_policy /enforce (2000 client) te doen.

Lees de howto eens in alle rust door. Werken met de GPMC is sowieso een must op 2003. (werkt ook op een 2000 domain alleen sommige features niet)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
mutsje schreef op 08 februari 2004 @ 12:49:
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml] misschien volgende keer even de howto's in WOS bekijken. Zou je al een hoop informatie over policies gegeven hebben. Voor Computer policies is het vereist dat een computer reboot om ze te laden.
Eh.. Nu heb ik die faq niet gelezen, maar wat je hier zegt klopt maar gedeeltelijk: de policy wordt automatisch geladen, echter zijn er computer-based instellingen die pas effect sorteren na een reboot.

Bijvoorbeeld een software distributie werkt ook zonder reboot.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 08 februari 2004 @ 12:49:
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml] misschien volgende keer even de howto's in WOS bekijken. Zou je al een hoop informatie over policies gegeven hebben. Voor Computer policies is het vereist dat een computer reboot om ze te laden. Voor User policies kun je volstaan door eerst op de server gpupdate /force te runnen en daarna opnieuw in te loggen of gpupdate /force (XP client) te doen of secedit /refreshpolicy user_policy /enforce (2000 client) te doen.

Lees de howto eens in alle rust door. Werken met de GPMC is sowieso een must op 2003. (werkt ook op een 2000 domain alleen sommige features niet)
Heb die commando's geprobeert op m'n XP Client, maar ze hebben geen effect gehad. Ik had al een howto doorgelezen over GP's maar daar stond geen nuttige info voor mij in. Ik zal deze link ook eens bekijken.
-={Fred_Perry}=- schreef op 08 februari 2004 @ 08:04:
[...]
Welke setting komt nu bijvoorbeeld niet door dan?
Bijv. het commando Help, Run Verbergen.
Als user "Pietje" zich aanmeld staat het commando Help, Run ernogsteeds (etc. etc.)

Ik heb RSOP gedaan en bekeken maar ik zie daar geen nuttige info staan.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 18:38 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 17:56:
Ik heb RSOP gedaan en bekeken maar ik zie daar geen nuttige info staan.
Wat zie je er dan wel staan ?

En wat zegt gpupdate^H^H^H^H^H^Hresult ?

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 08-02-2004 21:44 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

ejTneorJ ik raad je aan boeken te gaan lezen over Windows 2003 bijvoorbeeld deze 2003 boek

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al geprobeerd via de gui met 'gpmc.msc' :Group Policy Management Console with Service Pack 1 via een rechtermuisklik op het policy object of een link daarna de policy te 'enforcen' ? Dit is namelijk niet standaard in Windows Server 2003.

Verder is wat mutsje zegt, een boek lezen altijd nuttig om meer wegwijs te worden in de functionaliteiten van het vele honderden euros kostende besturingssysteem "Windows Server 2003 Standard edition'. Zou zonde zijn niet alle functies te benutten ;) Ook zijn er diverse howto's en deployment kits beschikbaar. Als je met die woorden een beetje rond zoekt dan kan je ook een hele boel gratis info vinden :) Hoop dat deze woorden je verder helpen met deze zoektocht.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 08 februari 2004 @ 22:51:
ejTneorJ ik raad je aan boeken te gaan lezen over Windows 2003 bijvoorbeeld deze 2003 boek
Hmm, beetje nutteloos lijkt me (zo'n Dummie boek).
Heb hier wel een MCSE boek maar dat gaat over Windows 2000.

Ik heb gpmc.MSC geinstalleerd en uitgeprobeert.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/erika.paalman/Screenshots/GP.jpg
Heb hem ge-enforced zoals je ziet, maar geen effect.

Ik heb het opgelost, ik heb m'n hele Active Directory verwijdert en opnieuw geinstalleerd toen werkte de GP's weer.
Vreemd..

Maar hij werkt nu onder dat hij ge-enforced is. Waarvoor is dat enforcen dan ??

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:45 ]

Pagina: 1