Toon posts:

Trage zip-drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Eindelijk een zip-drive. Lekker op de Tu downloaden (100* vlotter dan Casema), op de zip en mee naar huis. Daar in de drive (atapi) en leegtrekken maar. Maar 100 mb van de zip duurt 10 min! Da's toch raar, op de Iomega-site staat nl. een max transfer rate van 1.4 mb/sec. Dan zou 100 mb eraf trekken in 1.2 min moeten kunnen. Goed, dat is natuurlijk allemaal lekker positief gerekend van Iomega, maar in 3 min zou toch moeten kunnen?

Ben ik de enige bij wie het zo lang duurt om de schijf leeg te trekken?

De drive zit in z'n eentje op de secundairy eide aansluiting van de asus p5b-a. Hij wordt door het bios als atapi-mode 1 herkend.

Verwijderd

Ik heb zelf een externe parallelle zip drive maar deze snelheden klinken wel erg laag. Ik weet dat voor externe zipdrive de versie van de drivers erg veel uitmaakt of dat voor intern ook zo is?

Verwijderd

maakt 'ie toevallig ook wel eens rare tik-geluiden?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, van tik-geluiden heb ik geen last. Geen click-of-death of bedoelde je iets anders?
Op welke pio-mode moet hij eigenlijk staan?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb nu ook een interne zip en hij doet het bij wel in 3 a 4 minuten, niet eens zoveel sneller trouwens als mijn parrallelle zip.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Mijn abit ZM-6 ziet hem als PIO 0 en herkend hem alleen na een hot-boot.

Geen snelheidsproblemen trouwens

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Oke, ik heb zoiets ook gehad. M'n zip drive op IDE aangsloten, en werd door windows gezien als floppydrive B. Ging ook niet erg snel. In m'n Bios heb ik toen ergens iets van 'mode 3 support' aangezet, en sindsdien werkt het prima. Ik heb dus niets van iomega d'r bij geinstalleerd. (Alleen maar weer meer processen)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• php
  • Niet online

php

Een parallelle zou iets van 20 Mb/minuut moeten doen, een SCSI (in of extern maakt niet uit) doet 60 Mb/minuut. Een IDE zou er ergens tussenin moeten zitten. (Overigens doet mijn parallelle op een brakke compaq (op mijn werk mag je niet kiezen :() trouwens ook 10 minuten over een zip. Soms meer.

Verwijderd

Ik gebruik mijn zipdrive voor hetzelfde doel. Ennuh tien minuten is niet extreem lang. Maja, je moet iets ..

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Heb je er 1 groot bestand op, of vele kleintjes. Ik heb wel eens windows 3.11 installatiefloppen naar zip gecopied. Langzaam dat dat ging. De 10 minuten ruim overschreden. Maar dat zijn ook een boel kleine bestanden.
Met 1 groot bestand haal ik ongeveer 50mb/min.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb hem nu in mijn bios op pio mode 3 gezet. Ik ben niet zo op de hoogte wat al deze modes inhouden, maar hij doet het, dus...

Verder stelt het mij gerust dat jullie allemaal rond die bepaalde toegangstijd zitten. Zal wel nix aan te doen zijn.
Bedankt voor de info.

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Ik heb een externe zip en zet er elke week mun backup op (zipbestand van +/- 80mb)daar doetie welgeteld 8 min over.... maybe ook maar es met die mode 3 kloten :)

reality is for people with no imagination

• Chemist
Heeft geen nut voor externe zip denk ik...
Ga zelf eens kijken of die flop3 support bij mij wat doet...

Verwijderd

Moetje je paralelle port snelheid ook niet op max zetten.. helpt dat misschien..??

of is dat alleen met seriele poort..

• hjs
  • Niet online

hjs

das het enige nuttige van die iomega drivers, parrallele poort accelerator.
wel gebruiken dus en je parrallele poort op epp 1.9 zetten in je bios.

• Chemist
Die parallelle poort accelerator: waar kan ik die halen en werkt ie ook voor andere aparaten (kep nml een para-drive die maar 400kb/s doet ...)

• hjs
  • Niet online

hjs

Bij iomage ??
http://www.iomega.com/software/index.html >:)

beetje groot trouwens :(
Pagina: 1