Toon posts:

Wijzigen Office 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een upgrade versie office 2003 (van 97 naar 2003).
Nu is het probleem dat dit pakket zelf de directory "office11" aanmaakt in c:\program files\microsoft office\office.
Nu moet ik eigenlijk deze nieuwe winword.exe werkend krijgen in "c:\program files\microsoft office\office" en niet in "c:\program files\microsoft office\office\office11".

Hoe kan ik dit het beste oplossen.
Nu kan "office11" hernoemen naar "office" en dit ook in registry aanpassen maar in deze in deze "office" directory staan nog bstanden van office97. Dus gebruikt Office 2003 upgrade daadwerkelijk nog bestanden in "c:\program files\microsoft office\office".

Ik hoop dat het noog een beetje duidelijk is >:)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 11:17:
[...]

Ik hoop dat het noog een beetje duidelijk is >:)
Nee, niet echt nee ;)

Waarom moet het echt in Office staan, en niet in Office11?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Office 2003 is MSI based; zodra je dus de hele directory hernoemt zal ie, bij het opstarten een automatic repair uitvoeren en alles weer in de Microsoft Office\Office11 directory dumpen.

Maar waarom wil je het perse in de office directory?

Wat je ook kunt doen is met de ORKtools een MST aanmaken zodat ie office in de Microsoft Office\Office installeert

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 11:20:
Office 2003 is MSI based; zodra je dus de hele directory hernoemt zal ie, bij het opstarten een automatic repair uitvoeren en alles weer in de Microsoft Office\Office11 directory dumpen.

Maar waarom wil je het perse in de office directory?

Wat je ook kunt doen is met de ORKtools een MST aanmaken zodat ie office in de Microsoft Office\Office installeert
Dat automatisch repairen, geldt dat ook als ik de locatie in registry aanpas?

Nou wij hebben een netwerkpakket die gebruikt maakt van winword.exe. Alleen in dat pakket kun je maar 1 locatie aangeven van waar winword.exe staat. De rest van de pc's werkt op office97,dus vandaar..

"ORKtools een MST aanmaken", wat is dat, hoe doe ik (linkje) en is het lastig. :)

• Krypt
Yep.. In een MSI zijn een zooi key-registrykeys en key-files opgegeven; zodra daar iets aan veranderd dan initieert ie een autorepair van die betreffende component. Zijn er 2 of meer veranderingen, dan triggert ie een complete feature.. Zijn daar weer meer veranderingen, dan repairt ie het hele pakket..

Maw.. dat gaat niet werken; mocht je het werkend hebben en er valt iets om dan repairt ie office en ben je weer terug bij af.. Fijn he.. MSI :)

ORKTools is de Office ResourceKit; te downloaden op office.microsoft.com zal de exacte url wel even zoeken..

een MST is een template over een MSI heen, waarbij je dus standaard instellingen kunt veranderen zoals de installatie directory..

Pvouput live

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

M.i. kun je een aangepaste setup uitvoeren, waarbij je ook de locatie kunt aangeven waar office geïnstalleerd moet worden....

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 11:41:
Yep.. In een MSI zijn een zooi key-registrykeys en key-files opgegeven; zodra daar iets aan veranderd dan initieert ie een autorepair van die betreffende component. Zijn er 2 of meer veranderingen, dan triggert ie een complete feature.. Zijn daar weer meer veranderingen, dan repairt ie het hele pakket..

Maw.. dat gaat niet werken; mocht je het werkend hebben en er valt iets om dan repairt ie office en ben je weer terug bij af.. Fijn he.. MSI :)

ORKTools is de Office ResourceKit; te downloaden op office.microsoft.com zal de exacte url wel even zoeken..

een MST is een template over een MSI heen, waarbij je dus standaard instellingen kunt veranderen zoals de installatie directory..
Dank je voor duidelijke info _/-\o_ ,
Maar dan blijf ik met het feit, dat de huidige office directory, waar nog bestanden in staan van office97, overschreven wordt, (ook na de installatie van office2003). Maar heb ik deze bestanden niet nodig, omdat ik met een upgrade versie werk??

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 06 februari 2004 @ 11:44:
M.i. kun je een aangepaste setup uitvoeren, waarbij je ook de locatie kunt aangeven waar office geïnstalleerd moet worden....
Yep de locatie kan ik aangeven, alleen maakt daarnaast Microsoft zelf nog de Ofiice11 directory met met daarin winword.exe

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Een ding snap ik niet.

Je krijgt tijdens de installatie van Office2003 de melding dat er al een officeversie aanwezig is en of deze overschreven mag worden???

Die vraag kreeg ik in ieder geval!

[ Voor 13% gewijzigd door Nulnulnix op 06-02-2004 11:55 ]

• Krypt
Tja.. MSI is my job :)

Als het goed is kijkt de upgrade alleen maar of je een officiele Office 97 installatie hebt, tijdens de installatie... Je zult de overige bestanden denk ik niet nodig hebben...

http://download.microsoft...98c7-ccc3016a296a/ork.exe
Dat is de Resourcekit...

Bedenk me net dat ik wel heel erg moeilijk aan het doen ben (het is en blijft echter wel de meest nette methode). Wat je ook gewoon kunt doen is, alleen de winword.exe gewoon in de oude directory plempen.. Weet alleen niet hoe Winword omgaat met de files die in de oude office directory staan..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 06 februari 2004 @ 11:51:
Een ding snap ik niet.

Je krijgt tijdens de installatie van Office2003 de melding dat er al een officeversie aanwezig is en of deze overschreven mag worden???

Die vraag kreeg ik in ieder geval!

Dan zou dit topic als overbodig betiteld kunnen worden...
Ik heb effe gekeken, maar het is een Upgrade versie he,

De volgende optie heb ik,
- de vraag wat isde doel-locatie
- Een STANDAARD installatie, Dus alle onderdelen uitvoeren vanaf pc op enkel na die later geinstalleerd kan worden
- Volledige installatie, ofwel alles uitvoeren vanaf pc
- Een minimale installatie
- of aangepaste installatie, dus zelf bepalen welke onderdelen geinstalleerd dienen te worden.

That's it..

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Sorry, mijn fout, niet goed gelezen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
En als je nou eerst '97 ergens anders instaleert, dan gaat hij je files toch niet overschrijven bij de install van 2K3? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 11:53:
Tja.. MSI is my job :)

Als het goed is kijkt de upgrade alleen maar of je een officiele Office 97 installatie hebt, tijdens de installatie... Je zult de overige bestanden denk ik niet nodig hebben...

http://download.microsoft...98c7-ccc3016a296a/ork.exe
Dat is de Resourcekit...

Bedenk me net dat ik wel heel erg moeilijk aan het doen ben (het is en blijft echter wel de meest nette methode). Wat je ook gewoon kunt doen is, alleen de winword.exe gewoon in de oude directory plempen.. Weet alleen niet hoe Winword omgaat met de files die in de oude office directory staan..
Da's mooi dat valt te proberen, dan kan ik ook office11 hernoemen naar office en de 54 key's in registry met office11 hernoemen, (of exporteren - kopie maken ervan-wijzigingen aanbrengen- en registry weer importeren) of gaat dat dus niet?

Helaas, dat ik dus ook geprobeert, alleen dan gaat ie dus al aan het repairen :)

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 06 februari 2004 @ 12:07:
En als je nou eerst '97 ergens anders instaleert, dan gaat hij je files toch niet overschrijven bij de install van 2K3? ;)
Heb je idd een punt :*) _/-\o_

• Krypt
Ik bedoelde dus eigenlijk, alleen de Winword.exe vanuit je office11 directory naar je office directory kopieeren... Dat zou ook moeten werken, voor de rest niets aan je registry/files doen.. gewoon kopieeren..

Pvouput live

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 12:12:
Ik bedoelde dus eigenlijk, alleen de Winword.exe vanuit je office11 directory naar je office directory kopieeren... Dat zou ook moeten werken, voor de rest niets aan je registry/files doen.. gewoon kopieeren..
Niet echt te adviseren met het oog op de zwaar verouderde DLL bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 12:12:
ik zal is effe kijken, maar ik weet wel als ik de office2003-winword.exe kopieer naar mijn office-dir en opstarte, ik zo'n msi-schermpje kreeg, ik weet alleen niet meer wat erin stond, effe kijken monumentje

• Krypt
Nulnulnix schreef op 06 februari 2004 @ 12:15:
[...]

Niet echt te adviseren met het oog op de zwaar verouderde DLL bestanden.
Krypt schreef op 06 februari 2004 @ 11:53:
alleen de winword.exe gewoon in de oude directory plempen.. Weet alleen niet hoe Winword omgaat met de files die in de oude office directory staan..
Zoals ik zelf al aangaf, maar het is het proberen waard..

En met het oog op hoe Office geschreven is qua Autorepair/Install on Demand etc denk ik dat ie wel naar de Installer properties gaat kijken in welke directory hij officieel geinstalleerd is..

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 06-02-2004 12:22 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:16:
[...]

ik zal is effe kijken, maar ik weet wel als ik de office2003-winword.exe kopieer naar mijn office-dir en opstarte, ik zo'n msi-schermpje kreeg, ik weet alleen niet meer wat erin stond, effe kijken monumentje
Godver sodujuje, het lijkt WEL te werken :X , en ik maar een partij moeilijk aan het doen 8)7 .

Hij gaat dan wel een kleine installatie doen zo lijkt het, maar opent daarna wel Word. Ik zal het wel even in de gaten moeten houden, maar het lijkt goed te gaan. :*).
Meteen maar een vraagje erachteraan.
Het pakket stopt samenvoegvelden in een document, alleen vraagt Word nu om een bevestiging. Bijv

"Als u dit document opent, wordt de volgende sql-opdracht uitgevoerd. Select blabla,
Wilt u doorgaan ja/nee."

Deze melding moet ik nog even tackelen.

Maar toch, allen toch _/-\o_
Pagina: 1