Toon posts:

Internet via Tele2 in Polen, toegang via SMC 2804WBR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze een prangende vraag uit Warschau.

Na lang wachten is er eindelijk een draadloos breedband internet aangesloten in mijn appartement in Warschau.

Systeem is als volgt: In het appartmentencomplex zijn er drie gebruikers (waarvan ik er een ben) via een centrale router aangesloten op een uitgaande verbinding naar de provider (Tele2). De drie gebruikers delen 1 fixed IP adres.

Ik probeer nu mijn verbinding via een SMC 2804WBR Access Point/Router naar mijn PC (Win 2000) met SMC 2802W wireless netwerkkaart te maken.
En dit lukt niet!

Ik heb verbinding met de router, en deze kan ik configureren, maar ik kom niet op internet.

De door Tele2 vertstrekete IP, Gateway en DNS nrs. heb ik in de router gezet dus dat zou goed moeten zijn.

Het vreemde is dat wanneer ik de computer rechtstreeks aansluit, internet gewoon werkt.

Tele2 zegt dat het signaal waarschijnlijk niet door twee routers kan, maar dit lijkt me sterk.

Ik heb een klein beetje ervaring met netwerken, maar niet zo veel.

Waar moet ik zoeken volgens jullie?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groeten vanuit een veel te warm Warschau (voor deze tijd van het jaar).

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 11:33
Ik weet niet of je hem al hebt geupdate maar dat zouk dan eerst maar us proberen :).
meuktracker: SMC 2804WBR 1.11a

Verwijderd

Kan nog wat meer informatie over de verbinding vertellen.
De modem/router die door de provider geleverd is, wat is dat voor een apparaat.
Het kan zijn dat twee routers achter elkaar niet gaat werken.

Wat ik me wel kan voor stellen dat de SMC 2804WBR als DHCP-client ingesteld kan worden. Aan de wireless kant weer doorlezen met de ingebouwde DHCP-server.

Zoals 'k zal zei, meer informatie!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas weet ik niet wat voor router Tele2 heeft geinstalleerd (die zit achter slot en grendel in de centrale hal). Ik heb begrepen dat er nu een hardware router is geinstalleerd, maar dat deze binnenkort wordt vervangen door een computer met software router (dit ivm met verschillende snelheidslimieten tussen de gebruikers onderling).

Heb gisteren geprobeerd de nieuwe firmware te installeren, maar het part nr. van mijn router kwam niet overeen met die van de firmware.

drwho81, mijn router staat ingesteld volgens het PPiP protocol (fixed IP, DNS, Gateway). Ik denk dat mijn provider mij niet meer herkent wannneer ik de router instel als DHCP client.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:59
ik denk niet dat je in jou router het internet IP en de gateway van tele2 moet invoeren maar het IP adres en gateway die jij van de router uit de kast krijgt als jij je pc direct aansluit.

Ik zou het volgende even proberen:

1. de pc direct aansluiten en kijken welk IP en gateway ed je krijgt, dit doe je met ipconfig /all in de console

2. Deze info schrijf je even op, of maakt een screenshot ervan en hang de router ertussen.

3. je stelt in de router bij WAN de gegevens uit het screenshot in en op LAN neem een private range (bijv 192.168.0.1) en laat je ipadressen via DHCP uitdelen.

dan zou het moeten werken.

Echter ik denk niet dat 2 routers achter elkaar een goed idee is op deze mannier want ik vrees dat een hoop applicaties en spellen ws niet met deze config overweg kunnen, omdat ze 2x door een NAT router heen moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Dennism!

Ik ga het meteen proberen en ik hoop dat het werkt.

Je hebt gelijk, twee routers is geen optimale configuratie, maar ik ben al lang blij wanneer ik van mijn dial up connection a 16,8kbps af ben....
Pagina: 1