[win98se] Loopback adapter

Pagina: 1
Acties:

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Nou, het zit zo, ik heb hier een oud pctje staan met windows98 SE erop. Er zit geen netwerkaart in, maar nu wil ik op die bak apache laten lopen op wat programmeren in PHP.

Het probleem is dat als apache geen local ip vindt 127.0.0.1 oid hij het gewoonweg niet doet.
Nu heb ik gehoort dat je een neetwerkaart kunt "faken" met het MS loopback device. Nou onder min windows 2k systeem kan ik deze zo toevoegen (staat gewoon in lijstje voor nieuwe hardware). Maar onder win98 helemaal niet dus!!

Hoe los ik dit op?? Kan ik ergens drivers downloaden oid... op iets anders proberen mbt een ander tooltje.

euh...ja

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Helpt het niet om gewoon de microsoft externe toegansadapter te installeren?
Of anders gewoon linux of die pc zetten, dat maakt het allemaal stukken makkelijker met apache en php.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

ripexx

bibs

Kijk eens in je installatie settings, opzich zou ik het raar vinden als er geen tcp/ip geinstalleerd is. Zorg ervoor dat je TCP/Ip geinstallerd is, kijk ook eens of winipcfg.exe op je schijf staat en programmatjes zoals ping. Opzich zou je met een modem al de minimale settings moeten hebben. Verder hoeft apache ook niet het lokale IP te vinden maar moet je apache binden aan het lokale ip. Dan in je browser gewoon http://127.0.0.1/ in typen en je zult een mooie apache pagina zien. ;)

buit is binnen sukkel

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
ok ik heb wat geklooit, en uiteindelijk ging apache toch aan de gang, met alleen een TCP/IP protocol en de externe toegangsadapter.

Toch bedank voor de uitleg.

Dit topic kan dicht

euh...ja