Toon posts:

Samsung Digimax V4 versus Canon A70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van mij gaat op wereldreis en wil een digitale camera kopen die hier voor geschikt is. Goede foto's, maar ook een degelijke camera, niet te duur (ivm diefstal), niet te dure memory cards en langmeegaande accu (of natuurlijk batterijen).

Nu is haar in de ene winkel de Canon A70 aanbevolen en in een andere de samsung v4. En ze weet nu niet welke ze moet kiezen. Ik heb alle specs vergeleken en zie wel wat verschillen. Maar welke camera zouden jullie aanbevelen?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
http://www.ephotozine.com...estdetail.cfm?test_id=181
http://www.dpreview.com/r...s/Samsung/samsung_dv4.asp

De samsung is kleiner dan de A7à, maar of dit echt een beslissende factor zou zijn. Ik heb een A70, en ben er zeer tevreden over. Maar toch zou ik nog wat verder zoeken, zou ik jou zijnn, mischien is er wat beters dan de A70 voor je vriendin.
De A70 heeft namelijk veel opties (manueel), maar heeft ze dit nodig?

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2025
* Kneiter Ar heeft ook een a70.

De a70 staat ook bekend om zijn relatief lange batterijtijd., vooral als je er 4 goede nimh accu's bij koopt.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Kneiter Ar schreef op 06 februari 2004 @ 10:40:
* Kneiter Ar heeft ook een a70.

De a70 staat ook bekend om zijn relatief lange batterijtijd., vooral als je er 4 goede nimh accu's bij koopt.
Idd, maar gewone Alkaline baterijen zijn niet goed voor de A70, alkaline baterijen hebben namelijk een hoge interne weerstand, wat ervoor zorgt dat zelfs de beste Alkalinen amper een half uurtje meegaan in de A70.

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Moet het een 3mp cam zijn? Anders zou ze net zo goed voor een A60 kunnen gaan, geweldige cam voor weinig geld (200 euro).

linkje: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a60.html

[ Voor 21% gewijzigd door MaKK0 op 06-02-2004 16:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 09:43:
Een vriendin van mij gaat op wereldreis en wil een digitale camera kopen die hier voor geschikt is. Goede foto's, maar ook een degelijke camera, niet te duur (ivm diefstal), niet te dure memory cards en langmeegaande accu (of natuurlijk batterijen).

Nu is haar in de ene winkel de Canon A70 aanbevolen en in een andere de samsung v4. En ze weet nu niet welke ze moet kiezen. Ik heb alle specs vergeleken en zie wel wat verschillen. Maar welke camera zouden jullie aanbevelen?
Die Samsung krijgt heel behoorlijke reviews op de internetreviewsites, maar in deze klasse zou ik persoonlijk gaan voor de A80:
-Zuinig met power en AA batt. (Samsung eigen exoot)
-Goedkope CF kaarten
-Zeer flexibel, een echte allrounder
-Fotokwaliteit beter dan de A70
-Kan simpel een teleconverter op

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de info. Ze moet zelf maar beslissen welke ze neemt, maar dit helpt iig weer een beetje
Pagina: 1