[DOS] Half scherm / alt-enter in venster?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Ik heb hier een snelkoppeling naar een ouderwets boekhoudprogramma dat nog in DOS draait (yay :Y) ).
Op NT4 wordt dit programma opgestart middels een snelkoppeling naar een batchfile. Het programma wordt opgestart in een volledig scherm, hetgeen het fijnst werkt.

Nu heb ik een vaag 'probleem' dat zich voordoet op Windows2000 en XP-machines. Als ik daar het programma met Volledig Scherm opstart, vult ie het beeld maar half. De onderste helft van mijn scherm blijft zwart. (Alle informatie wordt wel correct weergegeven, maar de letters zijn fijngeperst op een halve bovenste pagina :) )
Echter: als ik 'm opstart in een Venster en ik vervolgens met een ALT-ENTER naar volledig scherm ga, geeft ie wel alles goed weer, geheel beeldvullend.

Is hier een oplossing voor? Of kan ik met behulp van een workaround dit probleem oplossen (bijvoorbeeld een scriptje waarmee er eerst in een window wordt geopend en vervolgens automatisch wordt overgeschakeld naar een volledig scherm)?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 16:04

André

Analytics dude

Kun je niet in de eigenschappen van de snelkoppeling aangeven dat het programma in een venster geopend moet worden ipv gemaximaliseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
André schreef op 06 februari 2004 @ 09:44:
Kun je niet in de eigenschappen van de snelkoppeling aangeven dat het programma in een venster geopend moet worden ipv gemaximaliseerd?
Dat kan wel. Maar dat heeft alsnog geen effect op de grootte van het scherm :)
Onder Screen kan ik kiezen voor FullScreen of Window, en dat is bepalend voor de grootte van het scherm.
Ik heb ook al geprobeerd om een nieuwe snelkoppeling te maken, en dan de grootte van het venster aan te passen, maar dit heeft ook geen impact op de grootte van het scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het klinkt als een scherm wat in 50 lines mode staat - controleer eens de "line" en zet dat eens op 25 in de properties van je shortcut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
elevator schreef op 06 februari 2004 @ 11:39:
Het klinkt als een scherm wat in 50 lines mode staat - controleer eens de "line" en zet dat eens op 25 in de properties van je shortcut?
Ok, het is inmiddels opgelost op de meest vage manier: het aantal lines stond ingesteld op 20. Toen ik dit veranderde naar 25, kreeg ik plots de andere helft erbij in een volledig scherm.
Bedankt voor de hulp, liftje :)