Toon posts:

Meerdere besturingsystemen (bootmenu)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om windows XP en Windows 2000 op mijn pc te zetten, C: Windows XP Pro en op D: Windows 2000, of kan het ook beide op 1 partitie?? (zo ja hoe?)

Maar mijn belangerijkste vraag is eigenlijk, wanneer ik twee besturingsystemen heb geinstalleerd krijg ik dan automatisch zo'n bootmenu dat ik kan kiezen welke windows ik wil opstarten?? Of moet ik daar weer een tooltje voor installeren??

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Eerst win2k installen, in bijv: c:\win2k. Dan ros je xp er op in bijv: c:\winxp
In deze volgorde maakt XP een bootmenu. T'is wel een simpel ding hoor, maar het werkt wel.

Ey!! Macarena \o/

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 19:15

Neoz

Neoz & Hobbes

Het slimste is om elk OS op een verschillende partitie te zetten als je eerst w2k installeerd en dn winxp krijg je autmatisch een dualboot scherm bij het opstarten.

offtopic:
Je hebt zeker nu wel tijd over jos verstappen :+ ;)

Serve The Humanity , Be Server

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

offtopic:
LOL @ Neoz

Je kunt ze beter op verschillende partities heenzetten aangezien je dan niet afhankelijk bent van je partitie. Stel dat een partitie niet meer werkt dan kan je beide systemen niet benaderen. Om het helemaal safe te doen gebruik je natuurlijk 2 schijven....

Zo heb je altijd een besturingssyteem in het geval van een crash

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Op 1 partitie kan imo niet eens aangezien er teveel gezamelijke directories gebruikt worden die de integriteit aantasten'(of je moet eerst OS 1 installeren, die basisdirectories allemaal veranderen in voor OS 1 specifiek - en daarna pas OS 2 installeren).

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
of je moet eerst OS 1 installeren, die basisdirectories allemaal veranderen in voor OS 1 specifiek
Zie jij maar eens je "program files" directory fatsoenlijk te renamen :)

Het beste is dus op elke partitie een OS.
Eerst het oude OS erop, dan updaten tot de laatste service pack (2K heeft minimaal SP2 of 3 nodig voordat XP erop gaat).
Dan XP installeren.

Kan zijn dat de partitiebenoeming niet onder beide OS-sen gelijk is.

let the past be the past.

Pagina: 1