Heb je dit zelf gezien? Rode PCB? Met CoD?Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:11:
Ja hoor!!!
het zij mij ook nooit een keer meezitten, haal ik een pov met de gedachten dat die ver over te clocken is zit er gvd samsung geheugen op
Genoeg winkels waarbij je mag kijken welk soort geheugen er op zitVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:11:
Ja hoor!!!
het zij mij ook nooit een keer meezitten, haal ik een pov met de gedachten dat die ver over te clocken is zit er gvd samsung geheugen op
Misschien een tip voor de volgende keer?
Omelette du fromage!
Verwijderd
Die met de zwarte PCB is beter, ik heb er een en die loopt zonder probleem op 466/878 MhzVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 11:11:
[...]
Daar moet ik even op terugkomen. Mijn PoV met rode pcb heb ik op 450/850 geprobeerd -> instant crash
Voor iedereen die een PoV wil nemen neem die met de zwarte PCB.
ik heb de POV met rode pcb. maar die loopt ook gewoon op 480/900 hoor.
dus je moet gewoon geluk hebben met de kaart denk. rood of zwart maakt niet uit.
dus je moet gewoon geluk hebben met de kaart denk. rood of zwart maakt niet uit.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
niet nemen of je moet bereid zijn op zelf koelblokjes op het geheugen te zetten en 'n andere koeler op de core te zetten. Hoe het met de OC mogelijkheden zit weet ik niet maar ik denk niet dat de kaart echt zal uitblinken in OC'n.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:18:
Ik heb me een Aopen FX5900XT besteld, maar vind hierover héél weinig terug. Nochthans een aanrader volgens de Tweakers.net review.
Iemand die hem heeft en wat meer info kan geven over kwaliteit, oc-mogelijkheden?
Advies: neem 'n PoV (zwarte PCB) of MSI (2.5 ns geheugen).
Verwijderd
met de org. koeling, en met welke drivers ?_MB_ schreef op 24 februari 2004 @ 16:13:
ik heb de POV met rode pcb. maar die loopt ook gewoon op 480/900 hoor.
Verwijderd
Ik heb net me pov geflasht met de xfx5900 bios. Hij boote gewoon maar verder overclocken is me niet gelukt, ik kom niet verder dan 460/760.
Ik heb de aopen 5900XT bios geprobeerd op mn groene 5900XT en en ben nu tot 445/745 gekomen terwijl ik normaal niet hoger kwam dan 445/710
Hier staan echt heelveel biosen op van geforce fx kaarten: www.mvktech.net
Verwijderd
dus er wordt dan blijkbaar meer stroom naar het geheugen toegevoerd.. wat zou er gebeuren als je er een PoV 5900xt bios in flashed?Snirpo schreef op 24 februari 2004 @ 21:23:
Ik heb de aopen 5900XT bios geprobeerd op mn groene 5900XT en en ben nu tot 445/745 gekomen terwijl ik normaal niet hoger kwam dan 445/710
orginele koeling jah. die is volgens mij super.
en ik draai op 56.55.
maar met de 53 driver kwam ik ook gewoon zover.
Canon Digital Ixus V2
ik wil graag even kwijt dat de club3d kaartjes GEEN brak geheugen hebben! mijn club3d kan 900 mhz aan, welliswaar niet 100% stabiel maar wel 1 run 3dmark 03.
bij 8x AA ploft ie er uit...dus iets onder geklokt en loopt super stabiel op 880 mhz!
van 700 naar 880 is geen brak geheugen!
dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle club3d kaarten dit halen maar er zijn er bij die dat wel kunnen.
club3d heeft geen imago van: club3d = slecht want er zijn net zo goed PoV kaarten bij die niet supper klokken...zoals die met samsung geheugen
bij 8x AA ploft ie er uit...dus iets onder geklokt en loopt super stabiel op 880 mhz!
dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle club3d kaarten dit halen maar er zijn er bij die dat wel kunnen.
club3d heeft geen imago van: club3d = slecht want er zijn net zo goed PoV kaarten bij die niet supper klokken...zoals die met samsung geheugen
Verwijderd
heb de aopen 5900XT bios geprobeerd op mn groene 5900XT en en ben nu tot 445/745 gekomen terwijl ik normaal niet hoger kwam dan 445/710
ik heb het ook geprobeerd ik heb ook de groene club 3d 5900XT en heb daarop de bios van de aopen gezet ik haal zonder artifacts 450/777
ik heb het ook geprobeerd ik heb ook de groene club 3d 5900XT en heb daarop de bios van de aopen gezet ik haal zonder artifacts 450/777
Een vraag, heb je echt een PCI kaart nodig om terug te flashen als het niet lukt?
Anders ga ik me er namelijk niet aan wagen, want die heb ik niet
Anders ga ik me er namelijk niet aan wagen, want die heb ik niet
Omelette du fromage!
Ik wed dat als je een point of view had dan had je ook allemaal positieve dingen over point of view verteltBurner13 schreef op 24 februari 2004 @ 23:57:
ik wil graag even kwijt dat de club3d kaartjes GEEN brak geheugen hebben! mijn club3d kan 900 mhz aan, welliswaar niet 100% stabiel maar wel 1 run 3dmark 03.
We zeggen trouwens ook niet dat het brak geheugen heeft maar dat het niet super te oc'en is

Wou ik even kwijt.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Feit is wel dat er GEEN Club3D kaarten zijn met dat snelle Hynix geheugen (of ze zijn iig nog niet gesignaleerd.Burner13 schreef op 24 februari 2004 @ 23:57:
@Dexta
De hele koeler moet eraf om dat te kunnen zien, lijkt me sterk dat er veel winkels zijn die een schroevendraaier ertussen wrikken, alleen omdat jij wilt weten wat voor geheugen erop zitGenoeg winkels waarbij je mag kijken welk soort geheugen er op zit
Misschien een tip voor de volgende keer?
...Dark Master schreef op 22 februari 2004 @ 13:03:
Het valt me echt op dat het geheugen van de club3d zeer slecht te oc'en is.
Maar de core.
Wel jammer eigenlijk core zo hoog maar het geheugen is gewoon de bottleneck.
met een andere bios zal hij harder gaan, oke.. als je een groene hebt krijg je na een re-boot een black screen... maar daarvoor kon hij wel veel harder
[ Voor 23% gewijzigd door Burner13 op 25-02-2004 10:50 ]
En blackscreen na cold boot?Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 01:42:
heb de aopen 5900XT bios geprobeerd op mn groene 5900XT en en ben nu tot 445/745 gekomen terwijl ik normaal niet hoger kwam dan 445/710
Verwijderd
ik kan dus gewoon een bios van een 5900 non-ultra van club-3d op me 5900xt zetten? (blue versie). zonder problemen?
en dan op de kloksnelheden van de non-ultra? 400/425? (als me geheugen het aan kan ofc)
als je de XFX BIOS neemt wel. daar ben ik bijna zeker van.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 11:53:
ik kan dus gewoon een bios van een 5900 non-ultra van club-3d op me 5900xt zetten? (blue versie). zonder problemen?en dan op de kloksnelheden van de non-ultra? 400/425? (als me geheugen het aan kan ofc)
mijn blauwe club3d draait lekker op 450/850 (da's niet de max)
Verwijderd
nee ik heb de pc al uitgezet en al
ik had wel dat probleem met de xfx bios
kijken tot hoever hij kan
edit ik heb niet de club 3d non ultra bios gebruikt maar de aopen 5900XT die msi 5900XT draait ook goed maar kan ik niet ver opclocken

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 14:02 ]
Verwijderd
oke dan ga ik zo effe de bios van de club non-ultra proberen en als die niet lekker draait die van xfx. 
p.s. mischien een idee om een boot diskete te maken met de oude bios van me club-3d?
p.s. mischien een idee om een boot diskete te maken met de oude bios van me club-3d?
Verwijderd
Kan iemand met een 'snelle' PoV zijn bios effe hier posten dan kan ik mijn 'trage' PoV daarmee flashen. Misschien dat het wel iets oplevert.
Verwijderd
als je wfflash gebruikt maakt hij een backup van de oude bios zover ik weet die heet dan meestal saveold.romVerwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:39:
oke dan ga ik zo effe de bios van de club non-ultra proberen en als die niet lekker draait die van xfx.

Ik heb net ook de aopen bios geflasht. Ik kan het geheugen inderdaad veel hoger zetten, maar mijn 3dmark keldert omlaag!
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Heeft iemand dezelfde ervaring?
gainward 5900 XT bios 450/750, temperatuur is nu idle 36 terwijl dat eerst 48 was, raar
heb ff een benchmarkje gedraait met COD en score is 3 fps minder dan met de normale club3d, dus heeft neit erg veel zin
heb ff een benchmarkje gedraait met COD en score is 3 fps minder dan met de normale club3d, dus heeft neit erg veel zin
[ Voor 92% gewijzigd door Snirpo op 25-02-2004 15:52 ]
Net de evga bios 5900 non ultra gedaan, werkt ook niet goed. Start wel op na cold boot. Trouwens: hebben jullie ook gezien dat de aopen agp 4x is een geen fastwrites pakt? Lijkt mij erg raar aangezien het een nieuwe aopen aeolus is!
Die moet gewoon op 8x draaien met fastwrites aan! Denk dat dit niet de echte aopen bios is eigenlijk...
Ik ga nu effe de evga 5900se proberen.
Iemand anders nog wat meer geprobeert met BETERE resultaten dan de originele club3d bios???
Die moet gewoon op 8x draaien met fastwrites aan! Denk dat dit niet de echte aopen bios is eigenlijk...
Ik ga nu effe de evga 5900se proberen.
Iemand anders nog wat meer geprobeert met BETERE resultaten dan de originele club3d bios???
evga bios komt neit hoger dan 710 op de mem voor mij heb nu de pov bios rev1 zit nu op 450/740 en 3 fps meer!
die POV biosjes zijn lekker
die POV biosjes zijn lekker
Weer wat resultaten:
POV 5900XT rev1: 450/750, meer fps, maar na reboot screen corruption, jammer
POV 5900XT rev2: hetzelfde als POV rev1
Prolink 5900SE rev1: zwart scherm als je in windows probeert te komen, netzo als XFX, maar nu al gelijk na het flashen
Prolink 5900SE rev2: hetzelfde als prolink rev1
Prolink 5900 NU: allemaal screen corruption in windows, je scherm helemaal vol.
Dus het lijkt erop dat die club3d 5900XT alleen maar 5900XT biosjes trekt. Als je de aopen of gainward bios er opzet kun je je geheugen verder overclocken, maar je krijgt er geen fps winst mee en zelfs minder soms. De POV 5900XT bios werkt wel gelijk na de flash en hij overclocked meer en is ook nog sneller in fps, maar na reboot screen corruption, direct bij de bootscreen al.
P.S. met reboot bedoel ik de computer helemaal uit en dan weer aan
Prolink 5900SE rev1: zwart scherm als je in windows probeert te komen, netzo als XFX, maar nu al gelijk na het flashen
Dus het lijkt erop dat die club3d 5900XT alleen maar 5900XT biosjes trekt. Als je de aopen of gainward bios er opzet kun je je geheugen verder overclocken, maar je krijgt er geen fps winst mee en zelfs minder soms. De POV 5900XT bios werkt wel gelijk na de flash en hij overclocked meer en is ook nog sneller in fps, maar na reboot screen corruption, direct bij de bootscreen al.
Verwijderd
Ik heb nu net een hele bende biossen getest maar ik kom met mijn pov kaartje (met samsung mem) niet hoger dan met de orginele bios, meestal zelfs lager. ik hou het wel bij me 460/760
Ik heb deze ook gedaan en ook de asus v9950nu met hetzelfde resultaat als jij...Snirpo schreef op 25 februari 2004 @ 16:41:
Weer wat resultaten:
Mijn fps holden wel bij iedere andere bios achteruit in 3dmark03, gemiddeld een verschil van 500punten met de club3d bios!
Ik ben bang dat als we meer willen we moeten gaan modden, ik heb nog niks hierover gevonden helaas.
Ik ga nu gewoon nog een rits proberen, kijken of er wat tussenzit toch? Heb toch geen leven
Verwijderd
welke bios gebruik je 5900 non-ultra of ultra?Burner13 schreef op 25 februari 2004 @ 12:15:
[...]
als je de XFX BIOS neemt wel. daar ben ik bijna zeker van.
mijn blauwe club3d draait lekker op 450/850 (da's niet de max)
en neem aan dat je een xfx bios hebt? en welke rev?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 19:03 ]
Verwijderd
krijg daarna menu keuze en dan kies ik voor flash rom en daarna continu ik en dan gaat i trug naar a:/ en dan reboot ik maar me 5900xt staat er nog steeds ik weet dat ik iets fout doe maar wat?
Verwijderd
Ik heb mijn PoV 5900XT gehaald (die ene met hynix geheugen en die je kunt overklokken tot 950 mhz) gehaald bij www.x-raysystems.nl
misschien hebben ze nog XT's in de aanbieding.
misschien hebben ze nog XT's in de aanbieding.
Verwijderd
Vraagje:
Ik wil de Aopen variant halen bij mycom. €189 incl call of duty.
Nou wil ik er eigenlijk mijn xbox over laten lopen, maar hij heeft geen s-video in.
Is er een andere manier!?
Ik wil de Aopen variant halen bij mycom. €189 incl call of duty.
Nou wil ik er eigenlijk mijn xbox over laten lopen, maar hij heeft geen s-video in.
Is er een andere manier!?
Verwijderd
Even mijn eerste ervaringen met jullie delen. Club3d fx5900 xt vandaag binnen gekregen van Euromaxi voor € 178,- Geinstalleerd met bijgeleverde 53.03 en overklokreg.tweak. Beeld is in 2d minder scherp dan met mijn gainward ti 4200.
Ik kan hem zonder problemen naar 421/875 klokken en draai in 3dmark2003
5033 pnt met een 1700+@2000+ De core lijkt de bottelneck, als ik die hoger zet worden de instellingen niet geaccepteerd. Geheugen kan nog wel iets hoger denk ik. Ik gebruik het standaard bios, dus geen geflash tot nu toe. Iemand een idee om het beeld (letters) nog iets scherper te krijgen?
5033 pnt met een 1700+@2000+ De core lijkt de bottelneck, als ik die hoger zet worden de instellingen niet geaccepteerd. Geheugen kan nog wel iets hoger denk ik. Ik gebruik het standaard bios, dus geen geflash tot nu toe. Iemand een idee om het beeld (letters) nog iets scherper te krijgen?
ja, de XFX bios die in de first post staat.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 19:02:
[...]
welke bios gebruik je 5900 non-ultra of ultra?
en neem aan dat je een xfx bios hebt? en welke rev?
welke rev. weet ik niet zo uit me hoofd. alleen dat ie uit week 48 is. tenminste... ik neem aan dat 0348 week48 van jaar 2003 is

Verslagje MSI MS-8937 GeForce FX 5900XT VTD128
Kaart met default core/mem van 390/700, echter sowieso al uitgerust met 128Mb Hynix AF-25 (2.5ns) dat rated is op 800 (zie ook mij eerdere post).
Verder is kaart VIVO dmv een Philips SAA7114H Chip, alhoewel de TV-Out wel gebeurt via de MV-chip. Overigens deel ik de mening van diegenen de MV afbreken niet, heb ondermeer een MX400 met connexant chip gehad en beeld was niet beter.
Zonder bios-flash liep de OC nogal moeilijk, core wilde niet voorbij 400, mem niet veel verder dan 800 en ook verloor ik de settings (coolbits) telkens na reboot.
Na enig speurwerk en het doorworstelen van de bijna 2000 posts in deze ervaringen threads kwam ik mbv nvflash 4.41 (niet de .42 of .46!) en de nodige bios rom's, allen hier te vinden: http://www.mvktech.net (site niet altijd even bereikbaar), tot de volgende resultaten:
De MSI bios voor de 5900(NU) werkt prima (rev.1 ogenschijnlijk nog wat beter dan rev.2), geeft een default klok van 450/700 aan
De MSI, Nvidia of Creative biossen voor de 5900 Ultra lijken allemaal te werken, tot je in XP komt en de kaart niet herkend wordt (let wel: VGA beeld toont normaal), ook niet met een verse windows install en met verschillende detonators...spijtig want dit was m'n aanvankelijk doel, zonder nu onmiddelijk te willen overdrijven, zo goedkoop is de kaart nu ook weer niet
Een beetje tot mijn stomme verbazing flasht ook de 5950 Ultra bios zonder enig probleem en wordt de kaart vervolgens ook als dusdanig herkend. Het povere beestje draait nu aan 475/950 en geeft bij een 3-tal 3DMarks nog steeds geen kik. Heb (nog) niet langer geprobeerd, probeer 'm te temmen, niet te martelen
Vervolgens probeer ik nog middels de X-bios editor om de 5900 bios aan te passen zodat 450/900 de default is maar helaas blijkt dit progje nog maar geschikt t/m de Ti's en de FX5200...als ik verschillende fora moet geloven is de maker trouwens van de aardbodem verdwenen...dit belooft niet veel.
Draai nu dan ook de 5900 bios (rev.1) aan 450/900 en gelukkig blijkt dit geen setting te zijn die Detonator/ForceWare telkens vergeet. Een eerste 3DMark2001 (in een inmiddels vervuilde en ook niet geoptimaliseerde windows install) brengt 'm tot 18644 punten (mag niet, ik weet het, maar geef toch graag aan wat al het gehannes opbrengt).
Overigens is de door mij 10+ keer met succes gebruikte flash procedure als volgt, weet wel dat je dit geheel op eigen risico doet en dat je de garantie ongeldig kan maken:
- Maak een bootfloppy met de te flashen .rom, NVFLASH.exe (versie 4.41) en CWSDPMI.exe.
- Boot hiermee op en typ: NVFLASH -r (hiermee verwijder je de write-protection)
- Bij de volgende prompt: NVFLASH -p -u [romname].rom
Op de volgende vraag antwoord je met (hoofdletters!) YES
Reboot op je HD en dat zou 'm moeten zijn. Ik heb er geen nodig gehad maar het is raadzaam om in geval van een probleem een PCI GFX kaartje bij de hand te hebben.
Al met al ben ik zeer in m'n sas met het resultaat, alhoewel het toch even slikken is dat ik een paar maanden eerder, voor wat meer centen, ook een 5700U kocht, die toch 10-15% minder presteert. Conclusie: 2.5ns geheugen, zeer stille koeler, VIVO, goed te flashen (zelfs t/m 5950U) en een fantastische prijs/kwaliteit verhouding. Een absolute aanrader! Move over 9600/5700/9800SE (kwa value for money zelfs 9800pro imho).
[ Voor 3% gewijzigd door retspan op 26-02-2004 13:44 ]
Hmmm denk dat we hier weer een nieuwe revisie Club3d tx hebben aangezien deze de mem tot 875 kan klokken...kan je misschien je bios sturen?Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:45:
Even mijn eerste ervaringen met jullie delen. Club3d fx5900 xt vandaag binnen gekregen van Euromaxi voor € 178,- Geinstalleerd met bijgeleverde 53.03 en overklokreg.tweak. Beeld is in 2d minder scherp dan met mijn gainward ti 4200.
Verwijderd
een paar dagen in het trotse bezit van een aopen fx 5900, draait iets minder goed dan verwacht, maar zal ook aan de enigzins gedateerde andere hardware liggen.
En was niet duur (188) bij mycom, wel wat duurder dan een internetwinkel, maar hier kan ik zo naar toe lopen mocht er iets zijn, das me wel een paar euro waard.
Voor de gein doe ik af en toe van die automatische detectie, en steevast komt ie dan uit op 410 klok en 750 geheugen, dus daar laat ik hem maar op staan.
Nou deed ik dat net weer en toen bleef dat balkje maar door testen om uiteindelijk op 1000 geheugen en 520 kern uit te komen!
Dacht leuk, maar mijn videokaart begon al na een minuutje te flikkeren. Geheel ongevaarlijk is die "automatische" detectie dus niet
(trouwens die call of duty kwam later
)
En was niet duur (188) bij mycom, wel wat duurder dan een internetwinkel, maar hier kan ik zo naar toe lopen mocht er iets zijn, das me wel een paar euro waard.
Voor de gein doe ik af en toe van die automatische detectie, en steevast komt ie dan uit op 410 klok en 750 geheugen, dus daar laat ik hem maar op staan.
Nou deed ik dat net weer en toen bleef dat balkje maar door testen om uiteindelijk op 1000 geheugen en 520 kern uit te komen!
Dacht leuk, maar mijn videokaart begon al na een minuutje te flikkeren. Geheel ongevaarlijk is die "automatische" detectie dus niet
(trouwens die call of duty kwam later

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 17:32 ]
Verwijderd
Af en toe heb ik dat ook, de ene keer geeft ie 491/885 aan en de andere keer geeft ie 533/969 aan, alhoewel hij dan toch zonder artifacts blijft werken.Maar dit betekent dus dat het autodetect-systeem van nvidia niet precies is.Ze moeten hier us echt een keer naar kijken.Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 17:30:
een paar dagen in het trotse bezit van een aopen fx 5900, draait iets minder goed dan verwacht, maar zal ook aan de enigzins gedateerde andere hardware liggen.
(trouwens die call of duty kwam later)
Verwijderd
damn, die mem clockt best lekker zo te zien... vraag me af wat voor geheugen erop zit, misschien heel goed 2,5ns of wat minder goed 2,2ns?Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:45:
heb je een groene pcb, of een blauwe?
ik haal met mijn club3d (groene) 475mhz core en maar 445mem
ik dacht dat het by Coolbits ook ervan af hing of je een versereboot had gedaan of de kaart al iets had gestressed.
Heb zelf een Leadtech(2.2Ns toch?) FX5900XT, die geflasht met de XFX bios naar een 5900NU, en draait nu op 500/880 er zit wel een P4 cooler op:9~ zou er ik ook nog een FX5950 in zitten?? heb memsinks liggen(tweakmonster) dus die moeten er ook nog op!?
Verwijderd
Ik haal met een 'trage' PoV 510/775 3D mark stabiel (stock cooling).
Het rare is dat ik in 3Dmark2001se maar 1500 puntjes meer haal in vergelijking met m'n Ti4200.
Het rare is dat ik in 3Dmark2001se maar 1500 puntjes meer haal in vergelijking met m'n Ti4200.
Verwijderd
Ik heb de blauwe, met alu koelerblokjesdamn, die mem clockt best lekker zo te zien... vraag me af wat voor geheugen erop zit, misschien heel goed 2,5ns of wat minder goed 2,2ns?
heb je een groene pcb, of een blauwe?
Verwijderd
Yo, sory dat ik het zo vraag... Maar dit topic is oook zzoooo groot, ik kom er niet meer uit.
Ik heb een club3D FX5900XT, en ik wil hem flashen naar een FX5900........
Welke bios werkt en waar kan ik hem downloaden.
Nogmaals sorry dat ik naar de bekende weg vraag, maar ik kom er echt niet meer uit.
Nogmaals sorry dat ik naar de bekende weg vraag, maar ik kom er echt niet meer uit.
Nog niemand heeft succesvol een club 3d 5900xt geflashed en dat ie het daarna het ook nog goed deed en bleef doen..
Nee helaas nog niet...wat ik enkel begrijp uit de laatste berichten is dat je wel een andere tx bios erop kan flashen met slechts enkele fps winst.Roelos schreef op 27 februari 2004 @ 15:21:
Nog niemand heeft succesvol een club 3d 5900xt geflashed en dat ie het daarna het ook nog goed deed en bleef doen..
Geen echt goed resultaat dus.
@ Amdennis dit geeft denk ik ook antwoord op jou vraag.
[ Voor 7% gewijzigd door Obiwan Kanobi op 27-02-2004 15:32 ]
als je gewoon rustig de deeltjes door leest kom je er wel uit.. maargoed, om je wat te helpen: probeer de XFX BIOS. die werkt bij mij goed en bij wat anderen ook.Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:26:
Yo, sory dat ik het zo vraag... Maar dit topic is oook zzoooo groot, ik kom er niet meer uit.
Ik heb de meeste biossen van de mvktech.com website geprobeerd, maar geen enkele werkt... Ik heb wel een handleiding gevonden om een Voltmod op de kaart te doen. Dit lijkt me vooralsnog een beetje te Tricky!?
Ik las gisteren op een forum dat de batterij die je bios "bestuurt" 3 volt hoort te zijn. Vaak geeft deze maar 2.95v aan bij het doormeten met een multimeter (bij mij ook) waardoor de bios bij het uitschakelen van de computer weleens "raar" kan doen... (Iets vergeten of verkeerd instellen)
Ik heb daar de vraag gesteld of dit ook de reden kan zijn van het niet werken van de XFX bios (bijv:). Iets wordt namelijk "vergeten" of verkeerd ingesteld na een cold boot...
Iemand hier een idee/ mening over?
Ik las gisteren op een forum dat de batterij die je bios "bestuurt" 3 volt hoort te zijn. Vaak geeft deze maar 2.95v aan bij het doormeten met een multimeter (bij mij ook) waardoor de bios bij het uitschakelen van de computer weleens "raar" kan doen... (Iets vergeten of verkeerd instellen)
Ik heb daar de vraag gesteld of dit ook de reden kan zijn van het niet werken van de XFX bios (bijv:). Iets wordt namelijk "vergeten" of verkeerd ingesteld na een cold boot...
Ik heb sinds gisteren een Aopen Aeolus 5900XT (dat is bij Funprice blijkbaar de "standaard 5900XT")
Met Powerstrip draait ie nu op 480/750.
De 3dmarkscores lijken echter te dalen.
Is er een tooltje dat de snelheden onafhankelijk terug kan lezen? (misschien zegt Powerstrip maar wat)
En waar zien jullie de temperaturen van je kaart? Ik heb verschillende drivers geprobeerd, ik zit nu op 56.55 maar bij geen van de Forceware drivers zie ik een temperatuur.
Met Powerstrip draait ie nu op 480/750.
De 3dmarkscores lijken echter te dalen.
Is er een tooltje dat de snelheden onafhankelijk terug kan lezen? (misschien zegt Powerstrip maar wat)
En waar zien jullie de temperaturen van je kaart? Ik heb verschillende drivers geprobeerd, ik zit nu op 56.55 maar bij geen van de Forceware drivers zie ik een temperatuur.
de xt heeft geen ingebakken temp meter
waarom zie ik dan wel een temp meting op mijn club3dBigbot schreef op 27 februari 2004 @ 23:01:
de xt heeft geen ingebakken temp meter
En als de 5900(ultra) het wel heeft, hebben de XT's het ook wel hoor.
Het is de zelfde core namelijk alleen lager geklokt en trager mem.
Verwijderd
Je core eens terug clocken, als je core te warm wordt gaat ie automatisch terug clocken, dus inplaats van een hogere score krijg je dan een lagere score.Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:10:
Ik haal met een 'trage' PoV 510/775 3D mark stabiel (stock cooling).
Dit Nvidia techniekje maakt deel uit van de automatische overheat beveiliging.
Als je core echt zwaar te hoog staat, stop het beeld er zelfs ff mee totdat de core weer is afgekoeld tot een bepaald niveau en dan gaat hij weer verder met rekenen.
Als je hier trouwens geen hogere score mee haald zit er ergens anders iets niet goed.
Kut drivers bijv. of 'n lage FSB, weinig geheugen mischien 'n trage CPU, ik noem maar wat.
Geef je system specs eens.
Klinkt interessant. Laat ons even weten als je iets hoort op je vraag daar. Moet hem toch echt ergens in zitten...wordt gekRuBBerenRoBBie schreef op 27 februari 2004 @ 17:44:
Ik heb de meeste biossen van de mvktech.com website geprobeerd, maar geen enkele werkt... Ik heb wel een handleiding gevonden om een Voltmod op de kaart te doen. Dit lijkt me vooralsnog een beetje te Tricky!?

[ Voor 10% gewijzigd door Obiwan Kanobi op 28-02-2004 12:31 ]
Verwijderd
Ik heb eindelijk mijn XT'je binnen sinds vandaag. De kaart is wel iets groter dan mijn oude radeon dus ik moest even wat aanpassingen maken binnen de kast
.
Ik heb deze bij funprice gehaald en deze staat vermeld als standaard 5900XT. Het bleek ook hier een Aopen (Aeolus) kaart te zijn.

Ik ben zelf van 3200 3dmark03 punten(met radeon 9600 pro) naar 4900 (5900XT)gegaan. Dit is zonder overclock en alles op stockspeed.
Ik heb deze bij funprice gehaald en deze staat vermeld als standaard 5900XT. Het bleek ook hier een Aopen (Aeolus) kaart te zijn.

Ik ben zelf van 3200 3dmark03 punten(met radeon 9600 pro) naar 4900 (5900XT)gegaan. Dit is zonder overclock en alles op stockspeed.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 17:08 ]
Heeft iemand enig idee hoe je zonder X-BIOS (gezien het niet FX compatibel is) een core/mem-speed vast kan leggen in een .rom?
Geen flauw idee... Heb ik ook al naar gezocht! Op deze manier zou je de mem speed kunnen verlagen zodat je misschien niet die sneeuw krijgt...
Al die biosjes hebben standaard natuurlijk een veel te hoge mem. Die kan je in je vga-modus niet lager instellen. Ik ben nog wel aan het zoeken naar een oplossing...
Al die biosjes hebben standaard natuurlijk een veel te hoge mem. Die kan je in je vga-modus niet lager instellen. Ik ben nog wel aan het zoeken naar een oplossing...
Darn, was er al bang voor...heb nog het bijkomende prob dat de best presterende ForceWare (53.03/04) alsmaar de coolbits instellingen vergeet 
Vond hiervoor alleen als mogelijke oplossing dat je de settings in 2D ipv 3D invoerde maar helaas slikt hier de driver dat niet en loopt de "Test these Settings" dan helemaal vast...
Kan ik anders niet het nvtweak deel van de Forceware uit de latere 56 series slopen en in de 53 series zetten? Welk bestand zou ik hiervoor moeten pakken - nvtweak (waaraan coolbits refereert) vind ik alvast niet
Thx for any help

Vond hiervoor alleen als mogelijke oplossing dat je de settings in 2D ipv 3D invoerde maar helaas slikt hier de driver dat niet en loopt de "Test these Settings" dan helemaal vast...

Kan ik anders niet het nvtweak deel van de Forceware uit de latere 56 series slopen en in de 53 series zetten? Welk bestand zou ik hiervoor moeten pakken - nvtweak (waaraan coolbits refereert) vind ik alvast niet
Thx for any help
Verwijderd
dat vergeet forceware 53.03 helemaal niet, jij clocked alleen te hoog , dan gooit forceware ze terug op de default settings.retspan schreef op 28 februari 2004 @ 19:15:
Darn, was er al bang voor...heb nog het bijkomende prob dat de best presterende ForceWare (53.03/04) alsmaar de coolbits instellingen vergeet
Vond hiervoor alleen als mogelijke oplossing dat je de settings in 2D ipv 3D invoerde maar helaas slikt hier de driver dat niet en loopt de "Test these Settings" dan helemaal vast...![]()
Thx for any help
I'm terribly sorry maarrruhhhh...
- Waarom geeft de autodetect in 53.03 dan zelf al 452/897 aan (draai 450/900)?
- Waarom "vergeet" 56.55/56 de setting dan niet (ook bij 450/900)?
- Waarom zet die 'm dan enkel terug bij een reboot (zelfs meestal bij een off&on alleen) en niet tijdens lang benchen?
Daarbij komt dat ik inmiddels 12u een dubbel Prime + 3DMark Dragothic looped draaide, zonder enig artifact...
- Waarom geeft de autodetect in 53.03 dan zelf al 452/897 aan (draai 450/900)?
- Waarom "vergeet" 56.55/56 de setting dan niet (ook bij 450/900)?
- Waarom zet die 'm dan enkel terug bij een reboot (zelfs meestal bij een off&on alleen) en niet tijdens lang benchen?
Daarbij komt dat ik inmiddels 12u een dubbel Prime + 3DMark Dragothic looped draaide, zonder enig artifact...
Victory at last!!!
Heb nu 20x geboot en 5x off&on gedaan na het toepassen van de volgende tip die ik vond bij the kind folks@Guru3D:
"Set the core speed in 3d and tick the startup box and apply then change to 2d settings and set the mem speed there ,and hit apply .....2d and 3d mem settings mirror each other and this method works for many who have there mem settings default after a few reboots"
Misschien leuk voor al diegenen die dachten dat hun settings "terug werden gezet" om dit te proberen
Ik heb dit trouwens toegepast in de 53.04, daar die het bij mij 't beste doet...
Heb nu 20x geboot en 5x off&on gedaan na het toepassen van de volgende tip die ik vond bij the kind folks@Guru3D:
"Set the core speed in 3d and tick the startup box and apply then change to 2d settings and set the mem speed there ,and hit apply .....2d and 3d mem settings mirror each other and this method works for many who have there mem settings default after a few reboots"
Misschien leuk voor al diegenen die dachten dat hun settings "terug werden gezet" om dit te proberen
Kan ik met de MSI 5900XT-VTD ook gewoon tv kijken enzo. Er zit namelijk een video in op.
quote van alternate:
Aansluitmogelijkheden: De S-video in- en uitgangen zijn alleen te gebruiken met de meegeleverde ViVo kabel
Ik wil als het ff kan gewoon direct de kabel aansluiten en niet via de tv ofzo. Of is deze aansluiting bedoeld om bv. een PS2 op aan te sluiten?
quote van alternate:
Aansluitmogelijkheden: De S-video in- en uitgangen zijn alleen te gebruiken met de meegeleverde ViVo kabel
Ik wil als het ff kan gewoon direct de kabel aansluiten en niet via de tv ofzo. Of is deze aansluiting bedoeld om bv. een PS2 op aan te sluiten?
Verwijderd
zijn er btw ook mensen die een 5900xt van het merk asus heeft? zo ja, wat voor geheugen heeft die? had van een vriend te horen dat ie misschien ook 2,2ns heeft namelijk
Nee dat kan niet, je hebt een videobron nodig en geen antenne signaal.Daxter schreef op 29 februari 2004 @ 12:07:
Kan ik met de MSI 5900XT-VTD ook gewoon tv kijken enzo. Er zit namelijk een video in op.
quote van alternate:
Heb hier een oude videorecorder met scart plug (bij karwei gehaald
ik vind het zelf niet zo erg als ie zich 'zonder te vragen' terug zet. ik haal nog weleens m'n zijpaneel los (waar 2 fan's in hangen ter hoogte van de videokaart).retspan schreef op 28 februari 2004 @ 21:55:
Victory at last!!!![]()
Misschien leuk voor al diegenen die dachten dat hun settings "terug werden gezet" om dit te proberenIk heb dit trouwens toegepast in de 53.04, daar die het bij mij 't beste doet...
voor de core hoef ik niet zo bang te zijn, die heeft z'n eigen fannetje..maar het mem niet
dus voor kabel tv zonder video recorder ofzo heb ik een tvfm kaart nodig. Doe ik dat wel kost niet zo gek veel.
Heb je nu de methode vanop Guru3D, als omschreven in mijn post, geprobeerd?Burner13 schreef op 29 februari 2004 @ 20:26:
[...]
ik vind het zelf niet zo erg als ie zich 'zonder te vragen' terug zet. ik haal nog weleens m'n zijpaneel los (waar 2 fan's in hangen ter hoogte van de videokaart).
voor de core hoef ik niet zo bang te zijn, die heeft z'n eigen fannetje..maar het mem niet
Verwijderd
ik kan m'n PoV vlotjes aan 530 MHz (core) benchen met standaard koeling. Leverde me vlotjes 6k op in 3dmark03. Heb dit nog niet veel andere kaarten zien doen
nee, nog niet. maar ik wil het van de week wel uitproberenretspan schreef op 29 februari 2004 @ 21:27:
[...]
Heb je nu de methode vanop Guru3D, als omschreven in mijn post, geprobeerd?
ben je in slechtst 1 keer naar 530 gegaan of in stapjes? als je te hoog klokt kan je performace verlies krijgen he...Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 22:36:
ik kan m'n PoV vlotjes aan 530 MHz (core) benchen met standaard koeling. Leverde me vlotjes 6k op in 3dmark03. Heb dit nog niet veel andere kaarten zien doen
Zijn er nog nieuwe ervaringen met de groene Club3D met Asus 5900XT BIOS?
Klopt het idd dat je wel meer kan overklokken, maar dat ie niet sneller loopt? (wel beetje vreemd)
Klopt het idd dat je wel meer kan overklokken, maar dat ie niet sneller loopt? (wel beetje vreemd)
[ Voor 3% gewijzigd door X-G op 01-03-2004 16:35 ]
asus heeft toch geen 5900XT
maar als je die SE bedoelt... zou je mij dat bios ff kunnen sturen ? probeer ik die ff op met PoV
pascal.k @ home .nl
pascal.k @ home .nl
[ Voor 67% gewijzigd door P.K. op 01-03-2004 18:10 ]
Ik lees hier net dat je via een MSI 5900XT en een videorecorder tv zou kunnen kijken, is dit echter ook met de Point of View mogelijk?? En is dit mogelijk met meegeleverde software (Vivo?)? Ik las ergens dat deze kaart dat niet ondersteunde maar weet niet meer waar
pepernooot
ik dacht dat ASUS een XT en SE heeft.
hebben default verschillende clocksnelheden.
of er verschil in geheugen is weet ik niet.
MSI heeft een XT maar ook een SP-VTD ofzo.
heeft 2.8ns geheugen volgens de site maar volgens foto de koeler van een ultra
hebben default verschillende clocksnelheden.
of er verschil in geheugen is weet ik niet.
MSI heeft een XT maar ook een SP-VTD ofzo.
heeft 2.8ns geheugen volgens de site maar volgens foto de koeler van een ultra
Maar hoe lang kun je ermee gamen? Op 525/975 loopt ie bij mij na een uur echt vast ...Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 22:36:
clock hem dan iets lager.
je hebt hem verder dan de 5950 speeds.
en de 5950 heeft een sterke koeler.
je hebt hem verder dan de 5950 speeds.
en de 5950 heeft een sterke koeler.
Sorry, ik bedoelde AOpen BIOS.
Zie [rml]infinnity86 in "[ Ervaringen] FX5900XT videokaart - Deel ..."[/rml]
Klopt toen ik die Aopen bios op mn groene Club3d zette, wou ie hoger klokken maar ik kreeg minder fpsX-G schreef op 01 maart 2004 @ 20:38:
Sorry, ik bedoelde AOpen BIOS.
Misschien een domme opmerking,
Zou het niet kunnen dat deze BIOS werkt op de Club3D kaarten (Groen en Blauw),
http://www.mvktech.net/download.php?view.33
Ik zou het wel willen proberen maar heb geen PCI kaart bij de hand
[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 01-03-2004 22:11 ]
Verwijderd
Ik heb nog niet zolang gegamed. Zal het eens proberen.Raziel schreef op 01 maart 2004 @ 19:14:
[...]
Maar hoe lang kun je ermee gamen? Op 525/975 loopt ie bij mij na een uur echt vast ...
Heb ik een paar week geleden geprobeerd, ik weet niet meer wat er niet goed werkte, maar hij werkte niet goed (volgensmij hetzelfde probleem als met de XFX bios)Nokko schreef op 01 maart 2004 @ 22:03:
Misschien een domme opmerking,
Ik lees dat de meeste PoV's toch wel richting de 500 kunnen, met de core dan. De mijne gaat via die automatische detectie echter net verder dan 430. Zou dit misschien komen door mijn voeding. Dat is namelijk een Enermax 300 watt. Voor de rest doet de kaart het wel goed.
ohja die molex heb ik ook gewoon aangesloten. Ik draai driver 56.55 op winxp prof met 1 gig geheugen. De proc is een athlon 1800+.
ohja die molex heb ik ook gewoon aangesloten. Ik draai driver 56.55 op winxp prof met 1 gig geheugen. De proc is een athlon 1800+.
Ik kom met 56.55 veel minder ver dan met 53.03TeringJantje schreef op 02 maart 2004 @ 17:57:
Ik lees dat de meeste PoV's toch wel richting de 500 kunnen, met de core dan. De mijne gaat via die automatische detectie echter net verder dan 430. Zou dit misschien komen door mijn voeding. Dat is namelijk een Enermax 300 watt. Voor de rest doet de kaart het wel goed.
Probeer dat anders eens. En automatische detectie is niet echt precies te noemen, dus probeer het gewoon
Omelette du fromage!
Verwijderd
Mijn POV gaat met standaard koeling en met de autodectie van Nvidia:TeringJantje schreef op 02 maart 2004 @ 17:57:
910 mhz geheugen en 510 mhz core, zoals de meeste POV's
Bij mij gaat de autodetectie:
Core: 382 Mhz
Mem: 686 Mhz
Het gaat hier om een Club3d kaart.
Dit is nog lager dan de standaard clocks
Heb je niet de 2d snelheden gekozenNokko schreef op 02 maart 2004 @ 20:00:
Nee, Die Club3D kaarten zijn cker hopeloze gevallen qua overclocken? 
Of komt dat puur omdat er een slechte BIOS op staat ofzow, met de XFX BIOS kan je toch verder clocken?
Of komt dat puur omdat er een slechte BIOS op staat ofzow, met de XFX BIOS kan je toch verder clocken?
[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 02-03-2004 20:48 ]
Heb net mijn Club3d ( groene PCB met 2.8 Ns geheugen ) vervangen door een MSI 5900XT met 2.5 ns geheugen
Core draait vlotjes op 500Mhz wilde op mijn Club3d niet hoger dan 465Mhz
Mem draait perfect op 820Mhz wilde op mijn Club3d niet hoger dan 715Mhz
Wel heb ik geen temp. meting meer maar who cares , mijn H²O zorgt er wel voor dat het kaartje niet de warm wordt.
Core draait vlotjes op 500Mhz wilde op mijn Club3d niet hoger dan 465Mhz
Mem draait perfect op 820Mhz wilde op mijn Club3d niet hoger dan 715Mhz
Wel heb ik geen temp. meting meer maar who cares , mijn H²O zorgt er wel voor dat het kaartje niet de warm wordt.
[ Voor 2% gewijzigd door Neo-morpheus op 03-03-2004 12:04 . Reden: extra tests ]
Wat een verschil man! 
Nou jah, ik geef toch niet zo super veel om OC'en, vind hem standaard al snel genoeg
Edit: OC'en jullie de Club3D kaart met de standaard koeling?

Nou jah, ik geef toch niet zo super veel om OC'en, vind hem standaard al snel genoeg
Edit: OC'en jullie de Club3D kaart met de standaard koeling?
[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 03-03-2004 11:50 ]
bij mij doettie hetzelfde, maar toch wil hij wel overclocken naar 440/710Nokko schreef op 02 maart 2004 @ 20:00:
Maar idd hij is standaard al snel genoeg en voor die paar fps winst doe ik het niet (meer).
BTW De Club3D is idd niet zon goede kaart, maar ik dnek dat dit het meeste komt omdat er een brakke bios opstaat, want ookal zit er slechte samsung 2.8 ns geheugen op (gokje, wie weet mischien zit er wel hynix op?), zou hij dan tog wel tot de 800mhz moeten komen (aangezien de MSI kaart op pcstats dat ook kan).
Met andere woorden Club3D heeft iets met deze kaarten gedaan waardoor ze (zowat) niet vallen over te clocken.
[ Voor 9% gewijzigd door Snirpo op 03-03-2004 11:16 ]
Dit topic is gesloten.