Toon posts:

[Netwerk]Route die een printopdracht neemt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb 2 vestigingen. A en B allebei NT4 en met allebei een aparte printserver.
In A is mijn account aangemaakt en staat mijn homefolder.
In mijn homefolder staan Documenten etc.
Nu ben ik aan het werk in vestiging B en koppel een printer die naast mij staat.
Ik open een bestand dat in mijn homefolder staat in vestiging A.
Nu geef ik een printopdracht naar een printer in vestiging B.
Wat gaat er nu gebeuren?

Stuurt hij de Job vanuit mijn cache naar de lokale printserver en belast zo niet de WAN die tussen de vestigingen hangt?

Of stuurt hij het document vanaf mijn Homefolder in A naar de printserver in B en belast hij de WAN wel?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 13:11 . Reden: De dikgedrukte B was een A en klopte dus niet. ]

Verwijderd

Het document wordt eerst overgepompt van vestiging A naar B. Hierna zal er een print opdracht lopen vanaf vestiging B naar de printserver op vestiging A

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb 2 vestigingen. A en B allebei NT4 en met allebei een aparte printserver.
In A is mijn account aangemaakt en staat mijn homefolder.
In mijn homefolder staan Documenten etc.
Nu ben ik aan het werk in vestiging B en koppel een printer die naast mij staat.
Ik open een bestand dat in mijn homefolder staat in vestiging A.
Nu geef ik een printopdracht naar een printer in vestiging B.
Wat gaat er nu gebeuren?

Stuurt hij de Job vanuit mijn cache naar de lokale printserver en belast zo niet de WAN die tussen de vestigingen hangt?

Of stuurt hij het document vanaf mijn Homefolder in A naar de printserver in B en belast hij de WAN wel?
Nu geef ik een printopdracht naar een printer in vestiging A.
heb ik:
Nu geef ik een printopdracht naar een printer in vestiging B vanuit vestiging B. van gemaakt!

Uitleg klopte dus niet..

Verwijderd

Zodra je een goede netwerk verbinding hebt tussen de twee verschillende lokaties en het verkeer kan goed gerouteerd/gebridged worden dan kun je gewoon kiezen op welke printer je wilt printen.

Dit lijkt me gewoon een kwestie van je printers goed sharen/mappen en natuurlijk de juiste kiezen wanneer je iets print ;)

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Ik snap dat je kunt kiezen op welke printer je wil printen als je netwerk klopt.

Als ik niet op mijn standplaats aan het werk ben en dus een document open stuurt hij deze over het WAN (want homefolder staat op standplaats).
Als ik nu vervolgens een printopdracht geef naar een printer die naast mij staat (printserver voor deze printer is hier ook aanwezig) stuurt hij het dan nogmaals over het WAN of doet hij het direct vanuit mijn cache naar de printserver en dus de kortste route en minste belasting voor netwerk?

[Modjes]Hij mag anders ook naar advanced networking[/Modjes]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij print NT gewoon van je werkstation rechtstreeks naar de server waar de printer aan hangt. Je voegt hem immers ook met een pad rechtstreeks naar de server toe :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

Je moet het zo zien:

Als je een document, die op de fileserver op locatie A staat, opent op een workstation op locatie B, dit bestand bewerkt, en dan print op een printer op locatie B zonder dat je hem eerst saved, dan kan het nooit zijn dat hij het bestand eerst weer gaat ophalen van locatie A. Immers het bestand op locatie A is nog niet aangepast.

Als je het bestand niet eerst bewerkt, gaat het precies het zelfde...

Zelfs als je het bestand niet eerst opent, maar met een rechtermuisknop op de bestandsnaam klikt en dan een printopdracht geeft, wordt eerst op de locatie waar je je bevind ('B') de juiste applicatie geopend die het bestand vervolgens ophaalt, en dan uitprint, waarna de applicatie weer afsluit.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je print steeds vanuit je eigen loctaie (dus gaat je bestand idd 2x over WAN)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt me dat je eerst je bestand ophaalt er op de pc in B een pritn file van maakt en vervolgens weer terugstuurt over je LAN. Als je de bits van Word docje direct naar een printer stuurt krijg je er een hoop troep uit denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu toch een hoop tegenstrijdige berichten.
Swerfer heeft opzich wel een goed punt (logica).
Ik heb geen zijn om met een sniffer oid te checken wat er over mn wan gaat en wat niet.
Iemand anders nog iedeen? Of nog beter, ervaring?
Pagina: 1