Zelfde geheugen andere dianostic met Memtest86

Pagina: 1
Acties:

• Armageddonx7
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11-2025
Reep in bank 1 geen test mogelijk. Geheugen wordt herkend als 768MB. Pc start telkens opnieuw op 260 Errors.
Reep in bank twee. Herkenning als 512MB maar pc boot moeilijk verder. Geen errors gevonden?!
Reep in bank drie. Bij test #1 3 Errors.

Wat is er an de hand volgens jullie?
Mobo is een Asus A7V266-C onboard sound (alles op default instellingen)
Geheugen (made in Germany) is oem.
Amd Duron 1600@1600.
HD Seagate Medalist Pro 6,4GB
Alles is nieuw en heeft nog niet gewerkt. Op de HD na dan 8)7

Alvast bedankt, Marco.

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
hoeveel geheugen zit er nu prcies in dan? Ik denk dat het gewoon kaduk is. Je zou het eens in een andere pc moeten testen. En dan zon test doen.. En als het echt kaduuk is gewoon terug brengen.

[ Voor 45% gewijzigd door LoBbY_1 op 06-02-2004 08:28 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

Wat is de echte grootte van de reep? en is dit een nieuw moederbord of heb je er wel is ander geheugen in gehad? Heeft het al goed gewerkt met deze reep? Iets meer informatie graag.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
1 reep die herkend wordt als 768 Mb? |:(

Lijkt me heel sterk. Mijn advies: ga er meteen mee terug naar de winkel en laat ze het daar maar eens testen.
Zal neem ik aan wel een geval van garantie zijn.

Verwijderd

Test het eens in een andere PC, dat is de enige 100% manier om te kijken waar het precies aan ligt (kan CPU [, mobo en mem] zijn, in dergelijke gevallen krijg je ook nogal onregelmatige memtest afwijkingen).

Wat zijn de nummertjes die op het geheugenstripje en op de ramchips staan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 08:35 ]

• Armageddonx7
Het reepje is een 512MB exemplaar. Er zit een stickertje op met de volgende tekst,
MDT© DDR
512MB PC333
2Bank 256M Chip (32x8)
M512-333-16
P12111
Assembled in Germany

Helaas heb ik geen andere pc die werkt met dit geheugen.
Het moederbord is nieuw en gekocht op de veiling bij MyCom (3mnd Gar.) en heeft nog geen andere geheugen geplaatst gehad.
In de Bios opstart schermen en als je de bios benadert/instelling wilt veranderen staat er toch echt "768M" waar bij de andere slots 512M komt te staan :? .
Cpu is ook nieuw en heeft verder ook nog niet ergens geplaatst gezeten. Daar kan ik dus ook weinig over vertellen. Mobo en cpu temp uit de bios gelezen zijn normaal, resp ,22° mobo en 38° voor de cpu. Ik gebruik een Titan TTC-D9TB/CU35/R1 met de bijgeleverde pasta.
De nummers op de chips zelf zijn,
MDT25D25680S-6 op de printplaat zelf staat nog 94v-O 0325.
Verders staat er verschillende getallen op met een "C" ervoor?
Bij de connectors staan veel RNxx, waarbij de xx voor 2 getallen staat.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee.
Geheugen is gekocht bij Memory+ en die bood al aan om het eventueel te ruilen :)

Marco.

Als ik wat later reageer is het omdat ik naar bed ben :Z ,ik heb een nachtdienst gehad :O

[ Voor 6% gewijzigd door Armageddonx7 op 06-02-2004 09:07 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
Dit klinkt een beetje als een moederbord probleem. Als het geheugen in de ene bank wel 512 is en in een andere ineens 768 klopt er iets falikant niet.
Ik denk dat je het beste met het moederbord terug kan gaan aangezien je daar garantie op hebt zitten.

Kijk ook even of je bij een vriend of kennis het geheugen kan testen in zijn/haar pc. Zou al heel veel moeten zeggen over het geheugen.

Verwijderd

Moederbord probleem? Niet mee eens!
Het RAM-reepje kan inderdaad in verschillende slots anders reageren - met name als het een brak reepje is, dan is het resultaat onvoorspelbaar. De afstanden tot de CPU verschillen in de verschillende slots. Met de huidige kloksnelheden die het geheugen te verwerken krijgt heeft dat steeds meer impact.

Wat betreft je probleem, het KAN de geheugentiming zijn. Misschien staat de latency te kort, of de frequentie te hoog?
Krijg je andere testwaarden als je de geheugenteugels wat laat vieren? Natuurlijk, ook als het daarmee zou werken, heb je niet echt het gevoel dat je een betrouwbaar een reepje in handen hebt, maar het geeft wel een idee wat er aan de hand is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Let wel dat je CL3 geheugen gekocht hebt, dat moet je niet op CL2.5 proberen te klokken ;)

• Armageddonx7
Slot #1 zit zo'n beetje tegen de cooler aan dus wat betreft die afstand kan dat kloppen. Slot # 3 zit het verst van de van de cpu af maar slot #2 gaf de "beste" resultaten :'( .
Van die geheugen latency enz heb ik dus echt helemaal geen verstand. Vroeger hadden we maar een smaak zullen we maar zeggen 8) .
Nu wat _JGC_ zegt: "Let wel dat je CL3 geheugen gekocht hebt, dat moet je niet op CL2.5 proberen te klokken."
Nu weet ik niet waar ik dat moet zoeken.
Cas Latency keuzes zijn [DDR:2.ST;sdr:3T] en [2T]. Hij staat op de eerste.
Bij de andere opties komt de keuze 2T of 3T vaker voor. Ook 1T,2T,5T en 6T.

btw, ik probeer WinXP op de bewuste machine te installeren. Ik ben door het NTFS part. formateren heen gekomen. Nu kom ik niet verder dan een hard error en dan een route naar een nt...DLL of zoiets. Maar eerst het geheugen lopend krijgen.

Marco.

Edit: 07/02/04 12:20 Ik heb het reepje opgestuurt en als het vervangende reepje binnen is zal mijn bevindingen mededelen. Bedankt voor jullie input ;)

Het geheugen is vervangen en de machine boot zoals het hoort.
Ik ben nu een ander probleem tegen gekomen met WinXP installeren op een nieuwe/lege HD.
De wel of niet bekende "STOP: C0000221 Hard Error \system\system32\ntdll.dll" 8)7 of zoiets dergelijks. |:(

Pc loopt als een zonnetje.
De bovenstaande error is ook verholpen :7

[ Voor 30% gewijzigd door Armageddonx7 op 14-02-2004 15:22 ]

Pagina: 1