Toon posts:

terratec sky geluid traag

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een terratec aureon sky, die het prima doet totdat ik msn/yahoo gebruik met webcam en audio. dan is het geluid wat binnenkomt van de andere persoon supertraag, en ook uit winamp en andere mediaprogramma's komt alleen traag geluid (alleen tijdens de webcam+audio sessie met msn/yahoo).

ik gebruik de laatst nieuwe drivers van de terratec site. Zijn er misschien ergens instellingen om dit te regelen of is dit een driverprobleem?

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 18:43
Gewoon een sounblaster live erin duwen en klaar is Kees! :)

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Bedoel je traag zoals er is een delay voordat het komt of traag en vervorm, dus alles langzaam en erg diep. De terratec kaarten hebben namelijk de mogelijkheid om het aantal Hz aan te passen. Stel je speelt een MP3tje af op 192Khz (ik zeg maar wat) en je start MSN op en MSN verandert die frequentie naar beneden dan klinkt je liedje traag en vervormd.

Dit probleem had ik ook in het begin maar na het downloaden van de nieuwe druvers is alles opgelost.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Spidey73 schreef op 06 februari 2004 @ 08:16:
8)7

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste drivers voor deze geluidskaart, werken verder gewoon goed, behalve in deze situatie.

het geluid is altijd traag, diep en vervormd.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 11:32

BLN

Als je ooit een terratec mp3tjes hebt horen draaien wil jij geen SB meer hoor! dat klinkt dan echt als :r

If it ain't broken, don't fix it

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 08:20:
ik heb de laatste drivers voor deze geluidskaart, werken verder gewoon goed, behalve in deze situatie.

het geluid is altijd traag, diep en vervormd.
Ik kan het helaas niet testen, heb geen MSN hier. Het probleem ligt waarschijnlijk aan beide kanten. Terratec drivers die het makkelijk toelaten om de req te laten wijzigen en MSN die de freqentie (onnodig?) aanpast.

Als je kijkt in je Terratec Audio Panel, wat staat er dan onder Internal Master Clock op het tabblad "Digital". Verander die frequentie naar 44100Hz en probeer het opnieuw.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Spidey73 schreef op 06 februari 2004 @ 08:16:
Nou nou wat een oplossing. als ik jouw was zou ik juist je SB'tje vervangen door een Terratec hoor! Die doen het een stuk beter. :r

Voor de topicstarter, werk je directX even bij tot de nieuwste versie (ik dacht 9.1b) en check voor de zekerheid nogmaals of je de meest recente driver hebt.

Alles kan stuk.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook die kaart gehad (gehad, ik heb 'm weggedaan vanwege o.a deze en nog veel meer irritante bugs en Terratec doet er niks.)
Deze samplerate bug waardoor bij het overschakelen van een mp3 op 48000 Hz naar een mp3 op 44100 Hz deze laatste vaak in slowmotion afspeeld en ook deze settings behoudt :( Je moet zoals eerder al aangegeven even wat rommelen met die frequenties in het Control Panel. Waar precies weet ik niet meer.

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart en dit probleem ook al een paar keer ondervonden.
Altijd als hij terug moet qua geluidskwaliteit dan gaat hij af en toe alles langzaam afspelen.

Ik heb dit ook bij enkele spelletjes ondervonden.

De (tijdelijke) oplossing die ik ervoor gevonden heb is om in het congiguratiescherm naar:
Geluiden en audioapparaten,
Bij luidsprekerinstellingen, geavanceerd (onderaan),
Daar kan je bij de tab prestaties de conversiekwaliteit en hardwareversnelling aanpassen.

Zet deze lager en probeer het dan, het is ff kijken welke instellingen het beste werken.
Dit is gewoon te danken aan de brakke drivers van terratec. Alhoewel ik de problemen bijna niet meer heb sinds ik directx geupgrade heb.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Voor dit samplerate probleem hebben ze een optie gemaakt op het terratec Controlpanel, namelijk 'IP Voice' Deze optie converteert al het geluid naar de bij master clock geseleteerde sampelrate. Dit is een hele mooie optie, waar het niet dat er weer een bug optreedt; bij de samplerate 96000 Hz(en hoger) worden ac3 streams niet meer correct doorgegeven uit de digitale uitgang. Ik heb mijn samplerate maar op 48000 Hz gezet en dan gaat alles goed :)

Een ander probleem dat ik heb is dat je voor sensaura je pc opnieuw moet opstarten :( Ik wil het graag zo aan en uit kunnen zetten. Met games wil je het namelijk aan hebben, maar als je een film kijkt met ac3 geluid en je gebruikt ac3filter om de ac3 te verdelen over de 3 analoge uitgangen dan wil je dat sensaura uit hebben.

Verwijderd

cool_zero schreef op 06 februari 2004 @ 13:38:
Voor dit samplerate probleem hebben ze een optie gemaakt op het terratec Controlpanel, namelijk 'IP Voice' Deze optie converteert al het geluid naar de bij master clock geseleteerde sampelrate. Dit is een hele mooie optie, waar het niet dat er weer een bug optreedt; bij de samplerate 96000 Hz(en hoger) worden ac3 streams niet meer correct doorgegeven uit de digitale uitgang. Ik heb mijn samplerate maar op 48000 Hz gezet en dan gaat alles goed :)

Een ander probleem dat ik heb is dat je voor sensaura je pc opnieuw moet opstarten :( Ik wil het graag zo aan en uit kunnen zetten. Met games wil je het namelijk aan hebben, maar als je een film kijkt met ac3 geluid en je gebruikt ac3filter om de ac3 te verdelen over de 3 analoge uitgangen dan wil je dat sensaura uit hebben.
_/-\o_ , wist niet eens waar dat voor diende eigenlijk. :o Zal dit eens aanzetten en kijken of de problemen aanhouden of niet. tnx

En TS: Ben jij al van je problemen af?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels nog een keer de laatste versie van directx 9 bij microsoft gehaald, maar ja die had ik al staan volgens mij.

Aangezien ik alleen vertraging van geluid heb bij een webcam/voicesessie moet ik nog ff wachten totdat ik bovenstaande tips eens uit kan proberen. Dank voor reacties.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 17:29 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 17:11:
Op het control panel van de aureon zie ik wel die samplerates, maar die optie ' ip voice' niet.
Heb je wel het controlpanel dat bij de nieuwste drivers zat geinstalleerd? Als je die al wel had geinstalleerd dan zou het ook nog kunnen komen omdat je misschien geen win XP sp1 draait.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die optie ip voice inmiddels gevonden! later ga ik alles eens proberen. zal hopelijk wel werken met die ip voice aan.
Pagina: 1