[2003] Disconnecting the console session isnot supported

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb thuis 'n windows server 2003 draaien, met Remote Desktop Connection (RDC) enabled, en Remotely Anywhere (RA) erop.

Als ik me van op m'n werk connecteer via RA, log ik zogezegd lokaal aan. M'n eerdere sessie die ik open had staan (en waar m'n programma's in draaien) is disconnected.

Nu wil ik me connecteren op die gedisconnecteerde sessie, maar dan krijg ik volgende error:

http://www.monitorware.co...tails.asp?details_id=4450

Ik vind via google veel lijsten met die error boodschap, maar nergens een oplossing of waarom dat dat zo is (ik vermoed by design, maar toch)

Ergens kan ik wel de logica ervan snappen, maar is er geen work-around?

[ Voor 15% gewijzigd door Shaidar op 06-02-2004 08:15 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet gewoon "mstsc /console" draaien (dus de RDC client gebruiken), zodat je alsnog op de console terecht komt?

• Shaidar
Problem is dat ik me hier van op m'n werk connecteer, en RDC is niet mogelijk (poorten zijn geblokkeerd)

Via RA werkt 't wel, dat draait op poort 443 (zelf ingesteld omdat deze open staat op de FW op m'n werk - don't worry, eerst gevraagd aan de netwerk admin, en omdat het via SSL gaat, is er geen probleem, en is het toegestaan.)

Nu, ik heb eennieuwe user aangemaakt, in alle groepen gegooid, en aangelogd met die user op m'n windows server 2003. In de task manager zie ik nu de gedisconnecteerde sessie (administrator), als ik me daarop wil connecteren vraagt ie het passwoord, eendert* wat ik daar invul vraagt hij opnieuw een passwoord.

(* het is het juiste paswoord, paswoord al veranderd naar iets anders ook)

Buggy? Of doe ik iets fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Shaidar op 06-02-2004 09:27 ]

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26

Patser

this.Close();

Heb je een andere poort beschikbaar vanaf je werk?
Ik heb mijn RDP op 22 en die poort naar 3389 geforward op m'n server.
In mstsc/console zet je jou.host:22 en kun je connecten.

• Shaidar
Dat kan ik idd eens proberen...

(via RA kan ik de webinterface van m'n router bedienen, en dus een andere poort doormappen naar 3389...)

Even proberen, i'll be back :D

• Shaidar
Blijkbaar is poort 443 de enige poort die volledig open staat ... En dan alleen maar voor HTTPS verbindingen en SSL...

Me van op m'n werk connecteren via RDC zal niet gaan, zelfs niet over poort 443.

Ik zal dus een oplossing moeten zoeken om via een console sessie een gedisconnecteerde remote connection over te nemen.... Al vermoed ik dat het niet mogelijk is :/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als die sessie remote is geopend kan dit. nog nooit problemen mee gehad. Is deze sessie op de console gestart dan is het niet mogelijk :) Alleen met de '/console' parameter. Echter kan je dan nog niet een sessie over nemen die fysiek op de console gestat is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 06-02-2004 18:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1