Toon posts:

disconnecten wifi router ! 3com crwe554g72

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem
Ik heb een wireless router ( 3crwe554g72) VAN 3com,

deze router werkt perfect, alleen valt de verbinding na 1 a 2 minuten weg...
ik heb hiervoor al nieuwe firmware geupdate. niks geholpen.

Nu ben ik erachter gekomen dat het aan de WEP encryptie ligt. Op het moment dat ik alles uitschakel doet de verbinding het perfect !!!

Maarja , ja wilt natuurlijk niet alles onbeveiligd de lucht inzenden...dus je moet wat !

Nu heb ik via de router bepaalde instelllingen gemaakt zodat alleen de door mij opgeven mac-adressen toegang krijgen.

Nu ben ik dr ook achter gekomen dat bij de buren ook draadloze signalen vandaan komen. Dit kan je zien want mijn draadloze netwerkkaart ontvangt signalen.....Heeft dit er misschien mee te maken ?
Zij zitten wel op een ander kanaal....

Wie helpt mij ?! :|

Verwijderd

Er zijn vele routers die hier last van hebben. Na 5 minuten zoeken op internet blijkt dat bijna alles routers dit probleem vertonen met encryptie aangezet. Zonder encryptie werkt het inderdaad vaak wel. Ik heb er met de Linksys WRT54G ook veel last van.

Er worden veel "oplossingen" geroepen maar er is er geen een die bij iedereen werkt. Het lijkt vaak aan Windows Wireless Configuration te liggen (windws xp). Maar ik heb met Odyssey van Funk Software af en toe ook disconnects. De 30 dagen versie van Odyssey Client kun je downloaden op www.funk.com

Wat kan helpen is zorgen dat je op een ander kanaal zit dan je buren. Hebben zij 1, kies dan zelf 13 ofzo. Als je hun kanaal niet weet blijft het testen.

Zet de router niet in de hoek van een kamer of dichtbij een muur. Dit kan het signaal storen. Geen magnetron er naast enz. en kijk of je telefoons of andere apparatuur (draadloos televisiesignaal) hebt die op 2,4 GHz werken. Die kunnen flink storen.

Als je Wireless Zero Configuration gebruikt met WEP, probeer die dan uit te zetten en maak verbinding met behulp van de drivers van je netwerkkaart. Die zijn vaak beter als ze bijgeleverd zijn.