Toon posts:

[MPC] verschillende icons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu al een tijdje Media Player Classic en ben er erg tevreden mee. Hetgeen dat mij alleen dwars zit is dat ik allemaal verschillende icons heb.

Bij avi files heb ik geen icon, bij mpeg een standaard Windows Media Player icon en bij Real en Quicktime files twee verschillende MPC icons.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.slager/Sid/icons.jpg

Ik heb de search gebruikt maar kon geen topic hierover vinden. Is er een manier om alle files die geopend worden met MPC dezelfde icon te geven?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 03:30 . Reden: typ0's ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Volgens mij kun je dat gewoon in explorer doen.
maar dan wel per bestandsextensie appart :| (ja, je kunt ook een .reg schrijven die het voor je aanpast, maar dat moet je dan maar ff uitzoeken...)

de explorer-manier: (neem aan dat je Win XP gebruikt)

• open een willekeurig explorervenster.
• Klik op Extra
• Dan op Mapopties...
• Zoek de goeie extensie op (bv .avi)
• Klik op geavanceerd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M4Z9XRK89NL/picserver.jpeg clickable B)

nou ja, de rest wijst van zelf...

offtopic:
Lekker tijdstip :P

edit:
Ik zie dat het plaatje een beetje vreemd doet... (picserver :X)
gewoon op klikken, en dan F5 :P

laat ook even weten of het is wat je bedoelde, en of het allemaal gelukt is...

[ Voor 14% gewijzigd door KompjoeFriek op 06-02-2004 03:59 . Reden: alle tags goed, en dan toch 3 simpele typo's :/ ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het was wel wat werk (vooral omdat MPC zoveel bestandstypen kan openen) maar het is gelukt op deze manier.

Ik vroeg me alleen af of ik de enige was met dit probleem of dat meerdere mensen hier last van hebben/hadden?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is geen probleem in de zin van het woord. MPC heeft gewoonweg geen hele lading fancy icoontjes aan boord zoals veel andere mediaplayers. Iedereen heeft dus een vergelijkbare situatie met die speler.

Ik gebruik zelf ook MPC en hoewel voor sommige bestandstypes wel icoontjes van MPC zelf werden gebruikt waren die godslelijk. De meeste bestandstypes hadden nog steeds gewoon het standaard Windows icoontje voor onbekende bestanden. Ik heb mezelf dan maar eens geamuseerd met het maken van leuke verschillende icoontjes voor alle bestandstypes en die dan op gelijkaardige manier als "KompjoeFriek" beschrijft geïntegreerd in Windows. Daar kun je trouwens nog heel wat leuke dingen zetten.

Ik heb de bestandsassociaties voor de formaten in MPC gewoon uitgeschakeld en dan zelf aangemaakt in het register. Dat is wat meer werk, maar zo heb je totale controle en kun je zelf kiezen wat er in je rechtermuisklikmenu verschijnt wanneer je op een mediabestand gaat staan.

Eerlijk gezegd heb ik het liever op deze manier dan dat de player zelf de controle overneemt over de bestandstypes en er zelf z'n (meestal lelijke) icoontjes aan geeft. het is natuurlijk wel wat meer werk, maar dat schrikt echte tweakers niet af :)

[ Voor 4% gewijzigd door satcp op 06-02-2004 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad MPC is niet zo'n fancy speler, maar dat vinden de meeste mensen ook het fijne eraan :). Ik vond het alleen annoying dat ik 4 verschillende icons voor mijn media files had.

Bedankt voor de hulp. Draadje kan dicht wat mij betreft :).