Timeouts bij xs4all

Pagina: 1
Acties:

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025
Hallo, ik ben net aangesloten en hoewel blij verlost van UPC packetloss ook meteen onaangenaam verrast door xs4all timeouts. Ik heb gelezen dat er eind december ook een dergelijke vlaag heeft plaatsgevonden. Ook heb ik een paar geruchtjes gehoord dat dit aanvallen zouden zijn op xs4all. Verder las ik nog dat ISDN gebruikers er nooit last van hebben...

Waarheden onwaarheden ?

Ik wil graag horen dat er veeeel mensen zijn met zelfde probleem, en dat het meestal na een dag of twee, voor een paar maanden weer goed is :)

Andere met hetzelfde probleem ?

[ Voor 3% gewijzigd door Interstice op 06-02-2004 02:37 ]

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Nog moeilijke vragen stellen ook zo laat op de avond? ik ga naar bed, ben kapot!

Hier bij valt het reuze mee met time-outs. Het is de laatste tijd wel wat vaker maar dat kan ook aan de verhoging van de snelheid hebben gelegen is er gezegd.

welterust!

BOINC stats

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Ik heb iig nergens last van. In december soms een heeeel klein beetje, maar die attacks zijn al lang over. Als je er nu nog last van hebt (ik weet niet in welke mate?) dan moet je even met KPN contact opnemen denk ik. Het probleem zit eerder daar dan in 't ip netwerk van xs4all. :)

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Komt mij wel bekend voor:

Ik zit ook bij xs4all en heb een speedtouch 510 v4, daarachter een linksys wrt54g wireless router die via een wlan verbinding met m'n pc heeft.

Ik heb ook regel,matig timeouts, vooral bij het eerste maal opvragen van een pagina. De tweede maal gaat het meestal wel goed. Is dat omdat de betreffende pagina dan inmiddels in de cache bij de provider staat?

Ik zal aan een in de speedtouch te kort ingestelde ttl te denken? Kan dit het zijn enzo ja, hoe pas ik deze aan?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
Hoe kom je erbij TS dat upc/chello packetloss heeft op hun netwerk.
Heb al 6jaar chello en nog nooit 1% loss gehad.

Verwijderd

Ik denk eerder dat je het in je wlan moet zoeken.

Hier xs4all en nog nooit last gehad van timeouts, packetsloss of wat dan ook.

Maar ipv. hier te vragen, bel de xs4all helpdesk. Die is echt ontzettend goed, er is een reden waarom xs4all duur is.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 12:25

netblade

Sunrise

Heb ook xs4all + wireless, en het ligt aan je wireless.
Wireless is en zal nooit zo stabiel worden als een kabel, dus gewoon een kabel erinsteken of een ander AP zoeken, ik heb het af en toe, ligt er aan hoe het wireless verkeer hier in huis is, en gsm's (1800mhz, utms) willen nog wel eens vervelend doen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Nooit in de 5 jaar dat ik bij XS4all zit problemen mee gehad. Even tijdens de upgrade in feb maar daar kan XS4all niets aan doen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Kets_One schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:44:
Komt mij wel bekend voor:

Ik zit ook bij xs4all en heb een speedtouch 510 v4, daarachter een linksys wrt54g wireless router die via een wlan verbinding met m'n pc heeft.

Ik heb ook regel,matig timeouts, vooral bij het eerste maal opvragen van een pagina. De tweede maal gaat het meestal wel goed. Is dat omdat de betreffende pagina dan inmiddels in de cache bij de provider staat?

Ik zal aan een in de speedtouch te kort ingestelde ttl te denken? Kan dit het zijn enzo ja, hoe pas ik deze aan?
Waarschijnlijk twee plaatsen waar dat kan (en zal!) ontstaan. Een wireless netwerk is altijd al een toevoeging geweest tot een netwerk en is vrij gemakkelijk (en ook logisch) dat je soms schommelende latency kan hebben of zelfs timeouts soms.

Daarnaast de meest gemaakte 'fout' op een thuisnetwerk: twee NAT routers achter elkaar

De Speedtouch 510 staat standaard als router! Als je een andere router gebruikt (zoals de linksys) moet je hem als bridge configureren zodat je Linksys je externe IP heeft.

Sluit eens een PC direct aan op je modem en verders alles optimaal (dus geen verlengsnoeren voor je modem etc). Dan moet je verbinding stabiel zijn. Dan langzaam stap-voor stap naar de huidige situatie terugbouwen en kijken waar je probleem zit.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 06-03-2005 11:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bedankt voor de tips!

Ik heb trouwens (voor degenen die hier ook wel eens mee worstelen) ook iets interessants in de registry gevonden onder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\
TcpReconnectRetransmissions

Deze waarde stond bij mij op "0", termijl de setting "3" normaal is. Dat verklaart een hoop van mijn problemen! Na deze setting naar default gewijzigd te hebben geen problemen meer! 8)

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Pagina: 1