Toon posts:

Toshiba Tecra 740CDT Boot mode starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik post even onder m'n vriends naam.
Ik zit met het volgende probleem... Ik heb een Toshiba Tecra 740CDT laptop, ooit gekregen van mijn voormalig werkgever. Affijn, ding is 3 jaar geleden al de kast in verdwenen maar nu kan ik iemand er blij mee maken om er thuis op te oefenen, ze doet een Wordcursus. Maar ik weet dat wachtwoord niet meer 8)7
Ooit erop gezet door de systeembeheerder van het werk dus ook niet iets wat je even zelf verzint en onthoud (zeker niet als je blont bent).
Affijn, eens gezocht hier en ergens stond, haal de cmos los.
Nou die hele laptop uit elkaar gesloopt, cmos losgehaald, na 10 min weer in elkaar geflanst, nog steeds ww bij opstarten.
Nu las ik ook ergens dat je een keydisk kan maken... ik diiiieeeeep in de kast gegraven voor een diskette, instructies opgevolgd...
En dan moet je starten in de boot mode... tussen haakjes stond dat je de reset knop ingedrukt moet houden... nou dan gaat die oude giegelbak dus gewoon weer uit. De escknop ingedrukt gehouden, F1 t/m Fzoveel... wil allemaal niet werken.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit fossiele bakje in de boot mode kan starten?
Las ook nog iets over een kabel solderen maar ik ben al gevaarlijk met een krultang dus zie die actie niet zo zitten :X
Voor ieder eventueel antwoord alvast mijn nederige dankbetuiging _/-\o_

Groeten, Jacqieline

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Dit topic past beter in Complete Systemen & Laptops :)

Move :

OH -> CSL

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• opa uche
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb net ditzelfde euvel gehad en verholpen.
Het vereist enig soldeerwerk, maar het werkt wel!!!

Ik heb nu een printerconnector met een zwik draadjes en bij het plaatsen ervan, opstarten en viola, weg password!

De informatie is hier te vinden:

http://www.plasma-online....ios_password_toshiba.html

Ook hier wordt gesproken over de oplossing met een floppy en het editen van deze flop, maar werkte ook niet op de mijne.

De tweede oplossing met de printerconnector werkte in ieder geval op mijn Satellite 4030.