serie handelingen automatiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik zit met een probleem, ik zit hier op stage en nu wordt er van mij verlangd dat ik een bepaalde serie handelingen 10.000x uitvoer. Dat is dus op zn minst niet echt relext te noemen. Nou zou het fijn zijn als ik deze handelingen zou kunnen automatiseren, op zn minst voor een deel.

De situatie is al volgt:

Er is een CD met 10.000 autocad 2002 bestanden.

-Deze moet ik allemaal openen 1 regel tekst erin zetten (met een elke keer een vast stuk tekst en een oplopend nummer erin).
-Vervolgens moet ik alle layers samenvoegen tot 1 layer en alle kleuren die erop voorkomen veranderen in 1 kleur.
-Vervolgens moet ik de bestanden "opslaan als" met als bestand naam dezelfde naam als de tekst die ik in het bestand heb moeten zetten.
-Daarnaast moet ik alle bestanden "opslaan als" autocad R14 bestand.
-En tenslotte alles uitprinten.

Zoals het nu is moet ik elk bestand zo een beetje 1 voor 1 doen. Dr zijn natuurlijk wel wat sneltoetsen die je kan gebruiken en wat dingen die je kan kopieren en plakken maar veel sneller dan 120 bestanden in een uur haal je niet.

Het zou dus al gigantisch schelen als ik:
-de bestanden allemaal tegelijk kon hernoemen met een oplopend nummer erin.
-de bestanden allemaal tegelijk kon converteren naar R14 bestanden. (zou er een programma zijn die bestanden omzet naar een oudere versie van een programma?)
-de bestanden allemaal tegelijk kon uitprinten (zonder eerst een selectie erom heen te hoeven tekenen).

Als er iemand iets van tips heeft op wat voor een manier ik dit zou kunnen doen dan help je me er gigantisch mee.

(Zeker aangezien ik geruchten hoorde over een tweede cd met nog 10.000 bestanden)

Lees voor je post even mijn 2e en 3e post in dit topic een stukje hieronder. Voor een aantal van de problemen zijn namelijk al (mogenlijke) oplossingen gevonden

[ Voor 18% gewijzigd door Johny58 op 06-02-2004 06:15 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

ten 1e ik zou lekker kappen met je stage, dit is gewoon mishandeling :P

ik meen me te herinneren dat je via dos alles kan hernoemen,
en zo dus een groot deel alvast kan oplossen.
sorry ik kan je niet meer info dan dit geven :/ kheb met je te doen pik..

misschien is dit iets:
http://www.ghisler.com/
http://webplaza.pt.lu/public/rpetges/
http://www.downlinx.com/f....asp?ProgID=33602&which=0
http://www.webattack.com/get/exchanger.html

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 00:57 ]

Verwijderd

Je kan met Total Commander alles renamen met oplopende nummers dacht ik.
Verder kan je mischien een MACRO maken (ik gebruikte zelf ooit MacroMagic) en een maal je handeling recorden. Wel op zo'n manier dat als je die handeling herhaalt, dat het bruikbaar is voor alle bestanden (dus andere bestand kiezen, etc).

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kijk ook eens naar girder (www.girder.nl), weliswaar ontworpen voor remote controls, maar je kan daar echt waanzinnige dingen mee doen

Gebruik hetzelf voor allerlei zaken, automatiseren pc afhandeling op afstand. muis bewegen met de knoppen, apps openen, etc etc maar je kan het programma alles laten doen met iedere app

[ Voor 42% gewijzigd door Emmeau op 06-02-2004 00:55 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Emmeau schreef op 06 februari 2004 @ 00:54:
kijk ook eens naar girder (www.girder.nl), weliswaar ontworpen voor remote controls, maar je kan daar echt waanzinnige dingen mee doen

Gebruik hetzelf voor allerlei zaken, automatiseren pc afhandeling op afstand. muis bewegen met de knoppen, apps openen, etc etc maar je kan het programma alles laten doen met iedere app
hij zoekt een app waarmee hij bestanden kan bewerken, niet remote kan administeren geloof ik. als je dat bedoeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 00:59:
[...]

hij zoekt een app waarmee hij bestanden kan bewerken, niet remote kan administeren geloof ik. als je dat bedoeld.
van de site:
For more advanced users, Girder's event driven programming environment allows for sophisticated automation applications. Girder's scripting language, Lua, provides a powerful (yet simple) way to create programs that can perform advanced tasks including database access, file operations, XML processing, Windows Management and Instrumentation, and internet data retrieval. Girder receives events from an unlimited number sources including the Window's operating system, Window's applications (even across networks and the internet) and hardware devices. See the Girder website for a complete list of plugins

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

op mijn stage moest ik de beschrijving van 21.000 producten opzoeken die in een excell sheet stonden

gewoon ff een phpscriptje geschreven wat de informatie van de website af ripte en het automagisch deed :P
m'n baas 2 dagen later: "En hoe ver ben je?"
ik: "ik ben al klaar."
m'n baas: "huh? het zijn er 21.000?"
>:)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Johny58
Ik zat net te denken dat het aanpassen van het bestand niet perse noodzakelijk is. Het gaat erom dat er op de uiteindelijke afgedrukte versie dus de file name bevat (dus het vaste stuk tekst en de oplopende nummering). Het is dus misschien ook een oplossing om alles af te drukken met de bestandsnaam erop. Dat scheelt al gigantisch veel werk elke keer.

De vraag is alleen: Hoe laat ik autocad zelfstandig 10.000 bestanden afdrukken, zonder elke keer zelf op print te hoeven klikken. En hoe krijg ik de bestandsnaam er dan ook nog is automatisch op?
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 00:50:
ten 1e ik zou lekker kappen met je stage, dit is gewoon mishandeling :P
Ik wordt inderdaad een beetje misbruikt hier. Ik kwam tenminste tot de 120 bestanden in een uur met een beetje copy pasten en dat soort ongein. Er loopt hier een werknemer rond die het een tijdje allemaal met de hand heeft gedaan. Die kwam tot 30-40 files in 3 uur tijd. Dat is pas frustrerend met de gedachte in je achterhoofd dat je er nog maar 9.960 moet doen.
ik meen me te herinneren dat je via dos alles kan hernoemen,
en zo dus een groot deel alvast kan oplossen.
Het gaat niet om het hernoemen. de extensie van de bestanden van autocad 2002 en R14 zijn hetzelfde. Het gaat echt om het converteren. R14 kan namelijk geen 2002 bestanden openen.

[ Voor 62% gewijzigd door Johny58 op 06-02-2004 06:17 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:14
Zeg, ik meen dit echt serieus hoor, maar dit zou ik gewoon niet accepteren. Ik weet niet waarvoor je bent aangenomen, maar als stagiair kom je om dingen te leren en dat is hierbij dus totaal niet het geval. Als ik jou was zou ik je baas maar even vertellen waar het op staat en dat je hier niet op zit te wachten. Komop zeg, je bent geen stage-slaafje. Opkutten met die baas van jou! Wat een eikel!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Johny58 schreef op 06 februari 2004 @ 01:33:
Ik zat net te denken dat het aanpassen van het bestand niet perse noodzakelijk is. Het gaat erom dat er op de uiteindelijke afgedrukte versie dus de file name bevat (dus het vaste stuk tekst en de oplopende nummering). Het is dus misschien ook oplossing om alles af te drukken met de bestandsnaam erop. Dat scheelt al gigantisch veel werk elke keer.
Ondersteund je printer het? Zo'n dikke multizooi Canon kan dat geloof ik...

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/16_20711.gif

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 06-02-2004 01:45 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Johny58 schreef op 06 februari 2004 @ 01:33:
Ik zat net te denken dat het aanpassen van het bestand niet perse noodzakelijk is. Het gaat erom dat er op de uiteindelijke afgedrukte versie dus de file name bevat (dus het vaste stuk tekst en de oplopende nummering). Het is dus misschien ook oplossing om alles af te drukken met de bestandsnaam erop. Dat scheelt al gigantisch veel werk elke keer.
Zelfs Photoshop 7 kan dat voor elk bestand, je kan renamen volgens een formule met een string, en dan nummeren, maar ook datum etc...

En ik gok dat als je op rename gaat zoeken bij download.com dat je ook genoeg vind.

edit:
Excuus indien er in een autocad bestand meerdere sub bestanden of zo zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 06-02-2004 01:48 ]

{signature}

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:14
Voutloos schreef op 06 februari 2004 @ 01:44:
Zelfs Photoshop 7 kan dat voor elk bestand, je kan renamen volgens een formule met een string, en dan nummeren, maar ook datum etc...

En ik gok dat als je op rename gaat zoeken bij download.com dat je ook genoeg vind.
Lees eens het topic, dan had je geweten dat het om de bestandsnaam in het autocad bestand ging in tekstvorm...

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ddc schreef op 06 februari 2004 @ 01:41:
Zeg, ik meen dit echt serieus hoor, maar dit zou ik gewoon niet accepteren. Ik weet niet waarvoor je bent aangenomen, maar als stagiair kom je om dingen te leren en dat is hierbij dus totaal niet het geval. Als ik jou was zou ik je baas maar even vertellen waar het op staat en dat je hier niet op zit te wachten. Komop zeg, je bent geen stage-slaafje. Opkutten met die baas van jou! Wat een eikel!
ach je kan het ook zien als een leuke opdracht

als je dit hierna automatisch zou kunnen laten doen dan heb je er dus wel wat van geleerd, in dat opzicht vind ik het een goede stageopdracht

maar als je echt 10.000x iets moet doen wat onmogelijk automatisch kan dan zou ik het ook niet accepteren.

• Johny58
ddc schreef op 06 februari 2004 @ 01:41:
Ik zit op stage op stage in Amerika en daar ben ik allang blij om. Daarnaast als ik dit voor elkaar krijg leer ik er inderdaad zoals Wolfboy al zegt echt wat van. Behalve dat ik binnen het bedrijf waarschijnlijk in me eerste werkweek de status van computergod krijg (met dank aan GoT).

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik weet niet of je kan programmeren maar ik denk dat dit best goed mogelijk is.

ondersteunt autocad eigenlijk batch opdrachten ofzo?
of tenminste iets waardoor het geautomatiseerd gedaan zou kunnen worden
ik heb weleens met autocad gewerkt (toetsen ook gehaald) maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden van het programma zijn.

• Johny58
Jammer genoeg ken ik autocad ook niet goed. Ik ben stagair BI en ben maandag voor het eerst met autocad aan het werk gegaan.
Opzich zou ik best het een en ander met batchbestanden kunnen bereiken inderdaad, mocht autocad ze ondersteunen. Maar dat is iets waarvoor ik morgen even in autocad zou moeten rondneuzen.

Na een search op google en GoT kwam ik op het idee om het hele printgebeuren niet vanuit autocad te doen. Ik kan namelijk de autocad bestanden met behulp van een tool allemaal tegelijk omzetten naar JPG.

Tevens zal ik morgen voorstellen om het hele printgebeuren zoiezo achterwege te laten en er voor te kiezen een simpele HTML thumbnail gallery te laten generen. Dit zou er namelijk ook voor zorgen dat de kleuren en layers niet meer verandert hoeven te worden.

Mocht ik dus die thumbnail gallery mogen maken dan heb ik een groot deel van de stappen al zwaar vereenvoudigd. Eigenlijk is het enige dat nu nog overblijft een manier zoeken om alle bestanden te converteren van autocad 2002 naar R14.

[ Voor 57% gewijzigd door Johny58 op 06-02-2004 06:16 ]

Verwijderd

Om welke versie van AutoCAD gaat het? Versies van tegenwoordig beschikken volgens mij over een Visual Basic For Application omgeving. Daarmee kun je werkelijk alles binnen AutoCAD automatiseren.

Verwijderd

Van de AutoCAD site:

"Autodesk Batch Drawing Converter
Vanuit AutoCAD 2004 en op AutoCAD 2004 gebaseerde producten kunt u naast het 2000(i), 2002 en 2004 DWG-formaat nu ook bestanden naar het R14 DWG-formaat converteren."

http://usa.autodesk.com/a...id=3499496&linkID=2475161

• Johny58
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 07:12:
Om welke versie van AutoCAD gaat het?
Johny58 schreef op 06 februari 2004 @ 02:34:
Eigenlijk is het enige dat nu nog overblijft een manier zoeken om alle bestanden te converteren van autocad 2002 naar R14.
De conversie tool waar jij het over had werkt alleen in combinatie met autocad 2004. Nou heb ik wel een tool gevonden die volgens mij alles naat alles converteert. Het is echter een trial versie die een beperkt aantal bestanden van meer dan 0.5 MB kan converteren. Ik zoek nog even verder naar een ander programma.

Misschien kan ik het van 2002 eerst naar 2004 converteren om vervolgens alsnog de tool te gebruiken waat IkkeNietSnappe het overhad.

• Johny58
Het converteren is inmiddels gelukt met SolidConverterDwg voor de mensen die het willen weten. Er is nu slechts een probleem overgebleven: het printen met op de afgedrukte versie de path naar het bestand. Het idee van een thumbnail gallery vonden ze wel goed, maar ze willen het alsnog allemaal op papier hebben.
Omdat dit een redelijk specifieke vraag is heb ik besloten hier een nieuw topic voor te openen.

Pagina: 1