[XP] Raar image probleem

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met XP.
Ik heb enige tijd gelden via vmware een image gemaakt, die helemaal kant en klaar is met alles erop en eraan. Via sysprep heb ik deze instal klaar gemaakt om op elke pc te instaleren.

Dat ging in een testsessie van vmware prachtig. Dus ik dit op een HDD ge-ghost, en deze vervolgens in een computer gezet. Hij bootte, begon te laden en bleef hangen op een knipperende cursor.

Ook veilige modus maakt niks uit. Omdat het laatste bestand dat ik geladen zag worden agp440.sys was, heb ik ook daar nog op gezocht en deze geheel volgens de support van microsoft disabled. Het leek erop dat dit in principe werkte, ware het niet dat hij nu blijft hangen op het eerst volgende bestand. MUP.sys
Ik heb dus het gevoel dat hier iets anders niet helemaal in de haak is. Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ja, het probleem is, sysprep is erop gemaakt dat je je image naar elke computer kan verplaatsen. Als ik nu ineens alles uit m'n computer moet halen om de image te kunnen gebruiken, dan gaat me dat meer tijd kosten dan waneer ik een gewone unattended windows instal draai.

Ik zoek dus eigenlijk meer naar de oorzaak, dan naar het oplossing van het probleem :)

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan op 06-02-2004 00:30 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 15:09
Je moet een switch meegeven met sysprep dat ie de PnP apparaten weer enumereert (is dat nederlands?? vast niet)

Sysprep images kun je niet op alle machines installeren... da's een groot misverstand.. Over het algemeen zal het wel werken, maar in bepaalde gevallen niet.. Sysprep is dus om images terug te zetten op bijna dezelfde machines..

Gevonden: Sysprep /pnp

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 06-02-2004 00:41 ]

Pvouput live

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hmm, is dat niet hetzelfde als:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8PHB1TDIY7W/picserver.png

zoja, dan ben ik bang dat ik op zoek ben voor een andere methode :)

Verwijderd

Boot sequence in de bios van vmware nog aanpassen. Anders pakt ie nog de files van de corrupte install of lege hd.
Dus F2 in vmware en dan boot > cdrom enz..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 00:55:
Boot sequence in de bios van vmware nog aanpassen. Anders pakt ie nog de files van de corrupte install of lege hd.
Dus F2 in vmware en dan boot > cdrom enz..
ja, maar we hebben het nu over een vmware computer, maar over een gewone computer ;)

en daarbuiten:
... Dat ging in een testsessie van vmware prachtig.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
bij sysprep zit een optie clean.
-clean Hiermee wist u de database met kritieke apparaten die wordt gebruikt in de sectie [SysprepMassStorage] in Sysprep.inf.
Maar als ik sysprep -clean uitvoer, dan doet hij niks, heeft iemand enig idee hoe ik deze optie moet aanroepen ?
Ik heb zo het idee dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn namelijk

• Nielson
  • Laatst online: 20:52
Ik heb enige tijd gelden via vmware een image gemaakt, die helemaal kant en klaar is met alles erop en eraan. Via sysprep heb ik deze instal klaar gemaakt om op elke pc te instaleren.
Ook al gebruik je SysPrep, dan nog moet de HAL van de computers wel overeen komen. Hier een quote uit de handleiding :
* You can install a master installation only from a ACPI PIC computer on another ACPI PIC destination computer.
* You can install a master installation only from a non-ACPI UP PIC computer on another non-ACPI UP PIC destination computer.
* An image created on a computer with a single processor (with no multiprocessor support) cannot be used on a multiprocessor computer.
* More interrupts are available with APIC systems than with Processor Interrupt Controller (PIC) uniprocessor systems. As a result, a computer with an APIC HAL:
* Has faster response times.
* Can support more hardware devices.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Nielson schreef op 07 februari 2004 @ 14:38:
[...]

Ook al gebruik je SysPrep, dan nog moet de HAL van de computers wel overeen komen. Hier een quote uit de handleiding :

[...]
De doelcomputer is een gewone ATX, acpi compliant P2 333Mhz 128Mb ram bak.
De bron computer is zoals gezegd een vmware partitie en deze draait op een standaard athlon xp 1,2Ghz 512Mb.

Persoonlijk lijkt me dat dit moet kunnen, maar misschien kan iemand daar wat zinnigers over zeggen?

• Nielson
Kijk even welke HAL je Windows in VmWare gebruikt. Dit kun je vinden in Systeembeheer onder 'Computer'. Als hier staat ACPI Uniprocessor PC dan zal deze Windows install allleen draaien op pc met een Bios die APIC ondersteuning biedt, en dat zal in jouw geval bijna zeker niet het geval zijn. Staat hier ACPI-pc dan draait deze Windows alleen op pc's met goede ACPI support, en in het geval van een P2 kan het zijn dat indien er al ACPI support is, deze niet volledig ondersteunt wordt, waardoor XP alsnog niet werkt. Kijk even hoe welke HAL XP gebruikt als je 'm handmatig installeert, is dit 'Standard PC', dan is de ACPI ondersteuning niet genoeg, en is dat de reden dat je image niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 07-02-2004 21:39 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Nielson schreef op 07 februari 2004 @ 21:37:
Kijk even welke HAL je Windows in VmWare gebruikt. Dit kun je vinden in Systeembeheer onder 'Computer'. Als hier staat ACPI Uniprocessor PC dan zal deze Windows install allleen draaien op pc met een Bios die APIC ondersteuning biedt, en dat zal in jouw geval bijna zeker niet het geval zijn. Staat hier ACPI-pc dan draait deze Windows alleen op pc's met goede ACPI support, en in het geval van een P2 kan het zijn dat indien er al ACPI support is, deze niet volledig ondersteunt wordt, waardoor XP alsnog niet werkt. Kijk even hoe welke HAL XP gebruikt als je 'm handmatig installeert, is dit 'Standard PC', dan is de ACPI ondersteuning niet genoeg, en is dat de reden dat je image niet werkt.
Dat zal het dan wel zijn, maakt het wat uit als ik eerst in Vmware de ACPI Uniprocessor PC pc verander naar Standaard pc?

• Nielson
Geloof dat het achteraf van HAL veranderen niet altijd goed werkt, maar mocht je je image niet opnieuw willen aanmaken dat kun je het allicht proberen. Indien je XP wel opnieuw gaat installeren dan kun je tijdens de start van de Setup door op F5 of F6 te drukken kiezen welke HAL gebuirkt moet worden.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Nielson, je wordt heel hartelijk bedankt _/-\o_

Ik had echt geen idee waar ik het moest zoeken, maar het is me nu wel duidelijk. Nu alleen nog een werkzame workaround opstellen aan de hand van http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;309283 :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik ga weer even verder met dit topic, omdat het inmiddels wel lukt om images te maken die op elke hedendaagse pc te zetten zijn :)

Nu wil ik eigenlijk ook nog de mogelijkheid hebben om users min of meer te dwingen een account aan te maken, net zoals dit gebeurd als je net XP hebt geinstaleerd.

Weet iemand misschien of dit mogelijk is?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je de MiniSetup laat draaien in sysprep, dan dwing je mensen toch ook om een account aan te maken ? :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
elevator schreef op 16 maart 2004 @ 22:38:
Als je de MiniSetup laat draaien in sysprep, dan dwing je mensen toch ook om een account aan te maken ? :)
Daar ging ik aanvankelijk wel vanuit ja.

Maar toen ik dit teste, ging hij na de minisetup gewoon naar het tijdelijke account die ik had gemaakt om de computer in te stellen :?

• elevator
  • Niet online

elevator

Hmm - bij mij werkt het wel zoals verwacht. Misschien bak jij een standaard normale user mee in de image en skipt hij daardoor het aanmaken van die user of zoiets?

• Nielson
Atgast schreef op 17 maart 2004 @ 09:24:
[...]

Daar ging ik aanvankelijk wel vanuit ja.

Maar toen ik dit teste, ging hij na de minisetup gewoon naar het tijdelijke account die ik had gemaakt om de computer in te stellen :?
Heb je misschien in je antwoordbestand het AdminPassword opgegeven en AutoLogon of AutoLogonCount ingesteld ?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
elevator schreef op 17 maart 2004 @ 09:45:
Hmm - bij mij werkt het wel zoals verwacht. Misschien bak jij een standaard normale user mee in de image en skipt hij daardoor het aanmaken van die user of zoiets?
Ik heb inderdaad een normale user aangemaakt tijdens de instalatie.
Zou het uitmaken als ik alleen de admin gebruik om de image naar mijn wensen in te stellen?

Aangezien ik de 'enige' gebruiker niet kan deleten :? kan ik dat niet testen zonder alles opnieuw te instaleren :(

• elevator
  • Niet online

elevator

Je kan in lusrmgr.msc toch de laatste gebruiker wissen zodat je alleen Administrator over houd? Verder zou je dan op die image gewoon sysprep kunnen draaien en rebooten maar en je weet het? :P

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
nou fraai :(
Ik kan me herrineren dat ik eerder altijd zelf gebruikers kon aanmaken bij het gebruiken van sysprep. Nu heb ik dus de user verwijderd, zodat er alleen nog de administrator over is. Sysprep en die zooi staat in de C dir, ik kies voor alle opties behalve SIDgen, klik op verzegelen en krijg geen optie om gebruikers aan te maken :(
In plaats daarvan reboot ie aan het eind van de minisetup gewoon naar de administrator. (staat geen psw ingesteld atm.)

Pagina: 1