Toon posts:

Linksys router en Copperjet 810

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt; Modem: Copperjet 810ethernet modem/router Router: Linksys BEFSR81 dsl router w/build in switch.

Situatie oud: Adsl via planet internet (mxstream) via speedtouch home alcatel naar linksys router die als dhcp server funtioneerde en internet delen met 4 man.
Linksys ondersteunde pptp dus werkte allemaal prima.

Situatie nieuw: Adsl via BBNED ->Internlnet->Surfsneladsl via Allied data copperjet 810 ethernet modem/router (1poorts). hierop wil ik mijn linksys router/switch alleen als switch gebruiken.

Probleem: Heb alle mogelijke manieren geprobeerd om aan te sluiten maar ik krijg geen connectie via mijn linksys. Als ik alles aansluit op 1 pc met alleen de copperjet dan werkt internet perfect.
Heb geprobeert Copperjet met DHCP aan naar linksys maar dan alleen in een normale poort (dus niet de WAN poort). Heb geprobeerd met copperjet DHCP UIT naar WAN poort linksys en dan Linksys met DHCP aan(Met WAN type Statisch,automatic ip). Noem het maar op ik heb het geprobeerd. Alles wat in de forum staat heb ik gevolgt maar het lukt nog steeds niet :-(

Voor de hand liggende oplossing: Linksys verkopen en gewone switch kopen.

Maar het MOET toch kunnen?

Help.

Kevin.

Verwijderd

Ik heb ook met de Copperjet gewerkt, waarbij een huisgenoot ook een linksys wou gebruiken. Voor jouw zijn er volgens mij twee opties:

1) Laat de Copperjet de DHCP server zijn. Stel de Wan van de linksys in op DHCP client, ofwel automatisch IP adres verkrijgen. Dit wordt dan een normale verbinding, dus geen PPTP of iets dergelijks. Als ik het goed heb, heb je deze optie geprobeerd, alleen met de DHCP server uit op de copperjet. De linksys kan nu ook een DHCP server draaien voor de LAN side. Zo zou je het zelfde netwerk als eerst moeten kunnen maken.

voorbeeld:

DHCP server Copperjet: aan
IP copperject: 192.168.0.1
DHCP pool copperjet : 192.168.0.100 - 192.168.0.255

DHCP server Linksys: aan
IP Linksys op WAN: Automatisch
IP Linksys op LAN:192.168.1.1
DHCP pool Linksys: 192.168.1.100 - 192.168.1.255

Let op het verschil in IP nummer 192.168.0.1 en 192.168.1.1. Hierdoor blijft het mogelijk om de Copperjet te bereiken, door de Linksys heen.

2) De andere optie is dat je de copperjet inderdaad niet aansluit op de WAN poort, maar op een van de Lan poorten. Hierbij moet je goed opletten dat OF de copperjet OF de linksys een DHCP server draait. De gene die NIET de DHCP server draaid moet vervolgens een vast ip adres krijgen, wat in het ip bereik ligt van het netwerk, maar wat niet uitgegeven wordt door de DHCP server. Voorbeeld:

DHCP server op de Copperjet aan
DHCP server op de Linksys uit

IP Copperjet: 192.168.0.1
IP Linksys: 192.168.0.2
DHCP pool: 192.168.0.100 - 192.168.0.255
Netmask: 255.255.255.0

Nadeel van deze methode is dat je een LAN poort verliest op de Linksys. Voordeel is dat deze alleen een switch operatie hoeft te doen in plaats van een routing operatie => ping naar buiten toe is lager.