Toon posts:

[mozilla] Nieuwe service postbank: Mijn Postbank werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal.

Ik heb inmiddels alles geprobeerd, maar ik krijg de nieuwe Postbank-site niet aan de praat onder Mozilla. Het gaat hier om het nieuwste systeem "Mijn Postbank", wat onder IE eigenlijk best lekker werkt. Als ik echter Mozilla gebruik, dan krijg ik al bij het inloggen een popup dat ik niet kan Internetbankieren, omdat m'n browser niet ondersteund wordt. Vervolgens kan ik niet inloggen! Ook met Konqueror werkt het niet!
Ik snap niet waarom de Postbank het 'ons' (Linux-gebruikers, of beter gezegd, non-Windows gebruikers) zo moeilijk maakt... Maar heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al geprobeerd om mijn browser-identificatie om te zetten naar IE6 op Windows XP, maar zelfs dat werkt niet!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Er loopt hier al een discussie over in SG. Mijn Postbank.nl met OS anders dan Windows

[ Voor 22% gewijzigd door Arnout op 05-02-2004 23:41 ]

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is mij een stelletje daar bij de postbank. Eerst werkte girotel niet zonder aanpassingen (proxy draaien). Heeft men dat aangepakt dan verknallen ze het Internet bankieren. Het internet sparen werkte voorheen perfect maar een aanpassing en mijn postbank werkt niet meer. Opera komt iets verder maar ook dat werkt niet.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
"De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum." :? :? :?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Remenic schreef op 07 februari 2004 @ 16:13:
[...]

"De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum." :? :? :?
Hmm, met 300+ posts en bijna 3 jaar geregistreerd moet je toch echt wel in SG kunnen.
Op WW staat er trouwens ook een artikeltje over: http://www.webwereld.nl/nieuws/17697.phtml
Bas van Schaik (geen idee welke GoTer het is) heeft een petitie-pagina gemaakt: http://www.postbank4all.tk/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

The_Surfer schreef op 07 februari 2004 @ 16:35:
[...]

Hmm, met 300+ posts en bijna 3 jaar geregistreerd moet je toch echt wel in SG kunnen.
Op WW staat er trouwens ook een artikeltje over: http://www.webwereld.nl/nieuws/17697.phtml
Bas van Schaik (geen idee welke GoTer het is) heeft een petitie-pagina gemaakt: http://www.postbank4all.tk/
Als je even op 'postbank4all' zoekt in dat topic (geen idee hoe je dat doet bij een niet-WOS :X ben beetje verdwaalt) kom je Verwijderd in "Mijn Postbank.nl met OS anders dan Windo..." tegen.

Ik heb totaal geen verstand van Niet-Windows OS'en, maar ik post hier maar even de genoemde links:
FendtVario schreef op 06 februari 2004 @ 10:02:
Ik heb reactie gehad van Paul (die is verantwoordelijk voor www.girotel4all.nl). Zij zijn al bezig met het zoeken naar een oplossing voor het probleem. Ik kreeg de volgende links van hem:

http://lists.rz.nl.eu.org/pipermail/gto-ml/
http://groups.yahoo.com/group/girotel-users/

Met mozilla 1.5 maakt je nu volgens mij de beste kans. Maar waar de postbank in haar FAQ de ActiveX dan vandaan haalt is me een raadsel. Zouden ze er dan echt geen verstand van hebben?
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:15:
Ik denk dat het op dit moment gewoon het slimste is als iedereen de online petitities tekent:
www.postbank4all.tk
www.girotel4all.nl

Dan kunnen we als 1 front kijken of we de Postbank om kunnen krijgen
FendtVario schreef op 06 februari 2004 @ 12:29:
[...]

Volgens mij hebben ze er bij de Postbank de ballen verstand van, er zijn mensen op de deze mailinglist die onder Linux met mozilla 1.5 wel toegang krijgen. Ik heb het idee dat ze ActiveX en Java door elkaar gooien.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Zolang je Sun JRE gebruikt moet mozilla + linux het gewoon doen volgens anderen in die draad.
Erkens schreef op 07 februari 2004 @ 11:53:
Zojuist even geprobeerd met een schone install van slack9.1 met KDE en mozilla 1.4 werkt het inloggen op mijnpostbank.nl gewoon. Althans ik kan mijn saldo zien en de bij en afschrijvingen, heb nog niet geprobeerd iets over te schrijven, maar ik neem aan dat dat ook wel gaat werken.

edit2:
hmm, kan het overschrijven niet testen omdat ik nog moet wachten op activering...
Justice schreef op 07 februari 2004 @ 11:37:
Ik kon inloggen met Opera 7.23 in Windows, maar die is ook beschikbaar voor linux, dus datzou moeten werken. Ik zag naderhand dat ie wel geidentificeerd staat als MSIE6.0 (F12) maar dat is niet zo'n probleem als het dan werkt. Menu's werken goed, echte acties als overschrijvingen etc heb ik nog niet geprobeerd.

En ook ingesteld als Opera doet ie het goed.

[ Voor 102% gewijzigd door Justice op 07-02-2004 17:19 ]

Human Bobby

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16
Voor de mensen niet niet in SG kunnen:

De versie van de java-plugin lijkt erg belangrijk, ik heb er twee getest:
• 1.4.2_01 werkt
• 1.4.2_03 werkt niet

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na tandenknarsend te hebben geconstateerd dat de nieuwe site niet werkt onder Mozilla 1.6 (zowel onder Windows XP als onder Mandrake Linux 9.2), bracht de bovenstaande mail van Eärendil me op het goede spoor. Ik bleek nog met Java 1.4.1_06 onder Windows XP te werken.

Na installatie van Java 1.4.2_01 (die ik al een tijdje klaar had liggen, maar waarover ik niet zulke beste verhalen had gelezen) werkt Mozilla nu opeens wel goed onder Windows XP. Ik heb ook meteen even geprobeerd of Mozilla Firebird 0.7 het goede voorbeeld volgt, en jawel! Nu snel Linux updaten...

Groetjes,

Alex

Verwijderd

En ook onder Linux (Mandrake 9.2) bleek dat het probleem te zijn: na installatie van J2RE 1.4.2_01 werkte alles naar behoren. Ik heb een uurtje geleden van mijn giro naar mijn internetspaarrekening overgeschreven met Mozilla 1.6 onder Linux.

Voorlopig (fingers crossed) ben ik dus tevreden...

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 01:57
Dat is de kracht van de postbank :+
Maar goed, de ns site deed het eerst ook niet onder alternatieve browsers, ze zullen bij de postbank (hopelijk, hoewel je ze waarschijnlijk weer eerst met de rug tegen de muur moet zetten) wel zo slim zijn hun zaken aan te passen voor mozilla/alternatieve gebruikers.
Ik ben toch blij dat ik niet bij de PB zit ;)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 12:14
Nibble schreef op 08 februari 2004 @ 00:40:
Maar goed, de ns site deed het eerst ook niet onder alternatieve browsers
Lichtelijk offtopic ns.nl werkt nog steeds niet, www.ns.nl daarentegen prima. En dan heb ik ut over mozilla onder Linux. De rest werkt gewoon niet, je krijgt wel een melding daarover dat wel.

Categorisch voor webdevelopment in dit kleine kikkerlandje. Heb dan ook weinig hoop met deze petitie richting pb, de vorige heeft ook niks opgeleverd |:(

En waarom in godsnaam, zie echt niet in wat je aan client side meer nodig hebt dan zeg css, html en javascript?? Oftwel geen enkele reden om niet met open standaarden te werken. Maar ja dat vereist wel veel kennis en inzicht, meer dan je kennelijk van de gebruikelijke klikkerde klik developers kan verwachten.

Maar goed waar maak ik me druk over, deze hele site onleent z'n bestaans recht aan dit fenomeen: tweakers.net waar de amateurs de 'professionals' laten zien hoe het ook kan :+

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

lohost

iemand had al localhost :-(

Nu ben ik zeer benieuwd of een oudere JVM ook werkt voor Windows. Maar ik kan die die JVM 1.4.2_01 dus niet meer downloaden bij Sun. Heeft iemand de installatiebestanden ergens staan?

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:13
in sg ook al gemeld : winxp, moz-1.6, jre-1.4.2_03 werkt gewoon goed.
edit:
spelfout

[ Voor 15% gewijzigd door tech-no-logical op 08-02-2004 17:05 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tech-no-logical schreef op 08 februari 2004 @ 17:04:
edit:
spelfout
Win2000, mozilla firebird nightly, jre-1.4.2_03 werkt hier ook goed. Denk dat die ene waarbij 1.4.2_03 niet werkte dus een van de enigen is. (of er zit een bug in de linuxversie van de _03-variant..).

Ik zal morgen eens op zoek gaan naar een javapackage voor debian, ik kan ze eigenlijk niet vinden met apt-cache search, en unofficial packages werken niet goed omdat firebird met een andere compiler is gemaakt dat de plugin :/

[ Voor 5% gewijzigd door frim op 08-02-2004 17:59 ]

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16
De oudere JRE van Sun is hier te downloaden http://java.sun.com/produ.../j2se/1.4.2_01/index.html

in de plugins-map staan twee ns610-mappen: een voor gcc2x en een voor gcc3x

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik ben dan geen moderator, maar ik stel voor dat we deze discussie in 1 groot topic stoppen. Er loopt er al eentje (die al een aantal pagina's bedekt):
Mijn Postbank.nl met OS anders dan Windows

Ow ja: Cyberknutselaar = Bas van Schaik = www.postbank4all.tk :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eärendil schreef op 08 februari 2004 @ 19:10:
De oudere JRE van Sun is hier te downloaden http://java.sun.com/produ.../j2se/1.4.2_01/index.html

in de plugins-map staan twee ns610-mappen: een voor gcc2x en een voor gcc3x
Met deze versie werkt het bij mij nu ook. B)

Opgelucht. Al vraag ik mij af waarom 1.4.2_03 niet werkt.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

lohost

iemand had al localhost :-(

tech-no-logical schreef op 08 februari 2004 @ 17:04:
edit:
spelfout
Blijkbaar niet voor iedereen. Voor mij ook niet in elk geval. Nadat ik inlog krijg een een pagina met weinig hoopvols:
Technische storing, probeer opnieuw.

Ik heb nog niet geprobeerd of een lagere Mozilla wel werkt, draai namelijk nightly.
---edit-onderstaande toegevoegd-

Ik installeer zojuist java 1.4.1 op een andere machine met een firebird nightly. Dat werkt! Komt in de buurt.

[ Voor 14% gewijzigd door lohost op 09-02-2004 09:17 ]

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:34
Op mijn PC (Debian SID) + Mozilla 1.6 + Blackdown Java (j2re 1.4.1-6 ) werkt de vernieuwde postbank site zonder problemen. De problemen worden dus waarschijnlijk veroorzaakt door de gebruikte versie van Java. Jammer dat er nog niet echt een duidelijke lijn in te ontdekken valt.
Pagina: 1