[Hoofdtelefoon]Zoveel keus maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 07:24

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een koptelefoon, wil hem gaan gebruiken voor het presenteren van een radio programma bij een lokale omroep. Nou is mijn oog gevallen op de "Sennheiser 270 Control". Deze kost rond de 119 euro. Een hoop geld maar dan heb ik hoppelijk ook een goede koptelefoon.

Nu zag ik ook de "Sennheiser Hd200(Wit)/Hd210(zwart)" Deze kost rond de 50 euro, en heeft een iets slechter Frequentie bereik.

Nu is mijn vraag of iemand mij uit kan leggen wat de groote verschillen zijn. En of ik wel de juiste keuze ga maken met een van deze hoofdtelefoons.
Ik heb al vele site's afgezocht en ook hier op got. Maar de informatie die ik vind is zeer sumier. Wel ben ik er achter gekomen dat een keus voor koptelefoon zeer persoonlijk is. Maar een kleine richtlijn is altijd handig.

Als iemand totaal ander koptelefoons aanraad graag. Want de winkels die raden allemaal sennheiser aan. maar weet niet of dit is omdat ie zo goed is of omdat ze er zoveel aan verdienen !!

Het oneindige X 0

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Waarom ben je tot deze keuze gekomen? Puur het design + merk, want ik neem aan dat je nog niet geluisterd hebt?

Er is geen verschil in frequentiebereik, als ik de site van Sennheiser mag geloven (beide 12-22000hz). Volgens Sennheiser: "De 270 Control bewijst zijn buitengewone klasse door een ongelooflijk ruimtelijk en transparant klankbeeld."
Dit is wel fijn natuurlijk, maar het lijkt me vooral goed om in alle rust een mooi cd'tje te luisteren.
Misschien heb ik het wel verkeerd, maar als DJ doe je dit toch niet? In dat geval lijkt me die HD 200 ook goed genoeg. Sennheiser zegt dat deze perfect is voor DJ-monitoring (Maar staar je niet blind op wat een fabrikant zegt ;) )
Ga gewoon eens luisteren. Dan kun je beter oordelen hoe goed de koptelefoon is. Je hebt het over richtlijnen, maar die zijn voor elke persoon anders. Maak dus je eigen richtlijnen en luister of een van beide, of misschien wel een ander merk en type aan jouw eisen voldoet.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28

tMb

Sony heeft ook een aantal DJ koptelefoons. De MDR-V900 is de koptelefoon die in de meeste professionele radiostudio's wordt gebruikt. Zit erg comfortabel en heeft goed uitgebalanceerd geluid.

Ik heb zelf de MDR-V700. Daar krijg je na een uurtje of twee toch wel last van je oren van. Heeft wel heel krachtig geluid, alleen overheersen de lage tonen wat. Is dan ook bedoelt voor club DJ's.

Prijzen liggen rond de 200 euro volgens mij.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MDR-V700 heb ik ook, Hij zit erg goed. Ik heb geen problemen om hem een ganse avond op mn hoofd te hebben. Neem iig geen goedkopp spulletje als je dagelijks dat ding voor een hele poos op je hoofd hebt. Een teveel aan hoge tonen is erg irritant op je oren...

[ Voor 16% gewijzigd door Yalopa op 07-02-2004 15:41 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijk anders ook eens naar Beyer Dynamic, de DT770 is echt een mooie koptelefoon.
Hij is afgesloten, je hoort dus niks meer van je omgeving, ook wel prettig.
Het geluid is echt perfect. Prijs weet ik niet, hij is niet goedkoop dat wel.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zoals reeds in een andere reply opgemerkt: wees niet te zuinig als je hem voor (semi)professioneel gebruik nodig hebt.
Enkele goede, betaalbare koptelefoons zijn IMHO:
Sennheiser HD580/HD590
Grado SR60/SR80
Sony MDRV700

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sony V* worden door veel mensen liefkozend V-Crap genoemd, m.u.v. de V6.

Wat je waarschijnlijk wilt voor een dergelijk doel is een stevige hoofdtelefoon die tegen een stootje kan, en je wilt, denk ik, een gesloten hoofdtelefoon zodat je afgesloten wordt van omgevingsgeluiden.

De Beyerdynamic DT-770 die hierboven al genoemd wordt voldoet aan beide eisen. Ik heb 'm zelf nog niet in m'n bezit, al zit dat er wel aan te komen. Kost rond de €170, afhankelijk van waar je 'm koopt. D'r is een Pro en een non-Pro versie van, het enige verschil zit 'm in de hoofdband. De non-pro zit wat losser en is beter geschikt voor mensen met grote hoofden.

Waar je ook naar kunt kijken, als je per see een Sennheiser wilt, is hun HD25. Ook een dichte hoofdtelefoon, kan tegen een stootje, en klinkt goed. Wordt ook door veel drummers gebruikt omdat 'ie vrij goed isoleert. Prijs weet ik helaas niet.

Koop iig wel meteen een echt goede, anders kun je over een paar maanden een nieuwe kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Sony, AKG Acoustics, Beyer Dynamic, Sennheiser, Technics, sommige van Pioneer, Kenwood en ik heb ontdekt dat sommige DJ koptelefoons ook heel goed kunnen zijn. Er zijn vast nog wel meer goede merken die ik niet genoemd heb. Als collega forummers het rijtje aan kunnen vullen ga uw gang. Ik heb 1 advies: Ga alle koptelefoons met een goed merk en die je kunt betalen beluisteren en luisteren welke je het beste vind. Je kunt je eigen qua prijs namelijk zo gek maken als dat je zelf wilt. Het is onmogelijk om te zeggen die koptelefoon is het beste of die koptelefoon vind Pietje het beste, want smaken verschillen enorm, en dat is vooral van toepassing bij koptelefoons. Koop AJB geen koptelefoon die zonder verloopstekkertje op het audioproducerend apparaat past en met een goede (vergulde) jackplug, die verloopstekkertjes zijn wel zo kl*te en maken het geheel storingsgevoeliger. Heb zelf een peperdure Marantz versterker weg kunnen gooien omdat ik tegen de plug met verloopstekker liep en de aansluiting inclusief print en front naar voren kwam. 8)7 De versterker stond op dat moment aan en ging in rook op. Je bent gewaarschuwd! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 03:17 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 03:15:
Sony, AKG Acoustics, Beyer Dynamic, Sennheiser, Technics, sommige van Pioneer, Kenwood en ik heb ontdekt dat sommige DJ koptelefoons ook heel goed kunnen zijn. Er zijn vast nog wel meer goede merken die ik niet genoemd heb. Als collega forummers het rijtje aan kunnen vullen ga uw gang. Ik heb 1 advies: Ga alle koptelefoons met een goed merk en die je kunt betalen beluisteren en luisteren welke je het beste vind. Je kunt je eigen qua prijs namelijk zo gek maken als dat je zelf wilt. Het is onmogelijk om te zeggen die koptelefoon is het beste of die koptelefoon vind Pietje het beste, want smaken verschillen enorm, en dat is vooral van toepassing bij koptelefoons. Koop AJB geen koptelefoon die zonder verloopstekkertje op het audioproducerend apparaat past en met een goede (vergulde) jackplug, die verloopstekkertjes zijn wel zo kl*te en maken het geheel storingsgevoeliger. Heb zelf een peperdure Marantz versterker weg kunnen gooien omdat ik tegen de plug met verloopstekker liep en de aansluiting inclusief print en front naar voren kwam. 8)7 De versterker stond op dat moment aan en ging in rook op. Je bent gewaarschuwd! ;)
Ehm... Zou je mischien wat structuur in je verhaal kunnen aanbrengen? Bijvoorbeeld wat alinea's en extra leestekens... Ik snap er geen flikker van op deze manier ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Zoals al eerder gezegt is HET belangrijkste dat je ZELF luisterd en aan de hand daarvan bepaald of een hoofdtelefoon goed of niet goed voor JOUW is.

Je kan er van uitgaan dat de bekende merken over het algemeen goede hoofdtelefoons maken dus daar zit niet zoveel verschil in.

Verder moet je ook gaan kijken wat er door je hoofdtelefoon heen gaat en op welk volume. (Een DJ headset moet aan andere eisen voldoen als die van een nieuwslezer). Wat voor programma presenteer je? Veel muziek of veel gepraat?
Hoe lang moet je met een headset opzitten?

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Pagina: 1