Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] kleine foutjes in de admin

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Topicstarter
Hoi Devvriendjes O+
  • Als een user nog niet is ingelogd staat zijn 'laatste bezoek' op unixtime 0, zou dat niet logischer zijn om dit bij het aanmaken van een user gelijk te stellen aan het registratiemoment ?
  • Als ik zoek naar een gebruiker, kom ik eerst in een tussenscherm, waar ik de gebruikers met een uitzondering kan bekijken. Ik weet niet precies waar deze functie voor is, maar ik zie zo 1-2-3 niet waarom iemand erop zou willen klikken ? ;)
    Is het niet handiger om deze functie ergens anders neer te zetten, bijvoorbeeld onder de gebruiker groepen ? En als je hem daar niet kwijt wilt, kan hij ook nog in het daadwerkelijke zoekfunctie bij de 'bijzondere gebruikers' ;)
  • Als ik dan verder klik, en daadwerkelijk een gebruiker ga opzoeken zie ik geen geselecteerde optie staan bij de radiobuttons van 'Fuzzy search', aan het gedrag van deze functie te zien neem hij dan de optie 'nee', misschien kan dit nog even verduidelijkt worden met een zwart stipje ? ;)
  • Is het geen idee, vanuit een gebruikers oogpunt, om de opties die ik niet mag kiezen ook niet aanklikbaar te maken ? Ik bedoel, leuk dat er een optie 'overige' is, maar ik mag daar toch niet komen :+
Dat waren de bugs die me zo te binnen schoten over de admin :P
Alvast bedankt voor het fix0ren O+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
Nog 2 kleine dingetjes :P :
  • Bij het zoeken naar een user krijg ik in de dropdownlist o.a. de optie 'naam', maar aangezien dit niet duidt op de naam die een user volgens de burgelijke stand heeft, kun je hier volgens mij beter 'username' van maken. (homoniemen heet dat geloof ik :+ )
  • Bij het zoeken in de admin gebeurt het soms wel eens dat je een hele waslijst krijg, ik weet dan niet precies wat voor lijst ik krijg, krijg ik de volledige lijst ? (Lijkt me sterk :+ ), krijg ik alleen de eerste tig resultaten ?
    Als dit laatste het geval is: Hoe krijg ik er meer op deze pagina te zien ?
  • Verder zou het misschien ook wel handig zijn om bij een user de posting stats van de laatste week te zien te krijgen. Vergelijkbaar met de functie die in het oude l33t-script zit
That'll be all, thank you :*)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
moto-moi schreef op 05 februari 2004 @ 23:30:
Als ik zoek naar een gebruiker, kom ik eerst in een tussenscherm, waar ik de gebruikers met een uitzondering kan bekijken. Ik weet niet precies waar deze functie voor is, maar ik zie zo 1-2-3 niet waarom iemand erop zou willen klikken ? ;)
De naam zegt al waar het voor dient, of het nuttig is hangt van je eigen smaak af :P
Is het niet handiger om deze functie ergens anders neer te zetten, bijvoorbeeld onder de gebruiker groepen ? En als je hem daar niet kwijt wilt, kan hij ook nog in het daadwerkelijke zoekfunctie bij de 'bijzondere gebruikers' ;)
Zoals je zelf al zegt: in de admin klik je bovenaan op de 'Gebruikers' link, en kan je daarna 'Zoek & wijzig een gebruiker', of 'Overzicht gebruikers met uitzondering' kiezen.
Aangezien het gaat om een lijst van individuele gebruikers die meer rechten hebben dan de defaultgroep, staat het daar (imho) best logisch.
En voor de seachfunctie: waar wil je dan op zoeken, nickname, of wil je een lijstje van gebruikers uitspugen die allemaal in de uberadmin-groep zitten?
Als ik dan verder klik, en daadwerkelijk een gebruiker ga opzoeken zie ik geen geselecteerde optie staan bij de radiobuttons van 'Fuzzy search', aan het gedrag van deze functie te zien neem hij dan de optie 'nee', misschien kan dit nog even verduidelijkt worden met een zwart stipje ? ;)
Fuzzy search = niet meteen naar de eerst gevonden hit gaan, en in plaats daarvan een lijstje met resultaten laten zien (tenzij er maar 1 resultaat is).
Voorbeeldje: zoeken op 'Rafe' zonder fuzzy -> je komt meteen bij mij uit. Zoeken op 'Rafe' met fuzzy -> je vindt mij en een gebruiker met de nick 'TrafeX'.
Bij het zoeken in de admin gebeurt het soms wel eens dat je een hele waslijst krijg, ik weet dan niet precies wat voor lijst ik krijg, krijg ik de volledige lijst ? (Lijkt me sterk :+ ), krijg ik alleen de eerste tig resultaten ?
Als dit laatste het geval is: Hoe krijg ik er meer op deze pagina te zien ?
Je krijgt de eerste 50 resultaten, gesorteert op alfabet te zien afaik.
Verder zou het misschien ook wel handig zijn om bij een user de posting stats van de laatste week te zien te krijgen. Vergelijkbaar met de functie die in het oude l33t-script zit
De andere postingstats uit l33t, zoals het per forum bekijken van de postgeschiedenis, zouden ook wel erg mooi zijn om terug te vinden in de React admin. :)

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
Rafe schreef op 07 februari 2004 @ 00:56:
De naam zegt al waar het voor dient, of het nuttig is hangt van je eigen smaak af :P
Het gaat me er meer om dat die functie lang niet zo vaak gebruikt wordt als het zoeken naar een gebruiker, en die extra stap is dan totaal niet nodig IMHO ;)
Fuzzy search = niet meteen naar de eerst gevonden hit gaan, en in plaats daarvan een lijstje met resultaten laten zien (tenzij er maar 1 resultaat is).
Voorbeeldje: zoeken op 'Rafe' zonder fuzzy -> je komt meteen bij mij uit. Zoeken op 'Rafe' met fuzzy -> je vindt mij en een gebruiker met de nick 'TrafeX'.
Lievert, ik weet wat een fuzzy search is, maar ik zie daar 2 radiobuttons, en geen van beiden is geactiveerd ;)
Dat 'ie het standaard niet doet, daar ben ik ook wel achter, zoals ik hierboven al zei ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Ik heb alles overgenomen wat me nuttig leek...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.