Toon posts:

E-tech ADSL modem en wireless router probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai TWEAKERS!!!

Ben op zoek naar een oplossing voor mijn probleem. Het probleem is als volgt:
Ik heb een e-tech adsl router (annex b), daaraan wil ik een e-tech wireless router koppelen zodat ik draadloos kan internetten. Nu wil ik graag al mijn pc's op de wireless router aansluiten. Hoe moet ik de adsl router instellen???
Heb al geprobeerd om de adsl router in bridge mode te zetten, dat werkt niet.

ik wil dus dat de adsl router al het internetverkeer doorlust naar mijn wireless router en dat de wireless router dhcp server is en die zorgt ervoor dat elke pc, die hier draadloos of via een kabel hieraan verbonden is, kan internetten.

:'(HELP HELP!:'(
O-)ALSTUBLIEFT, heb namelijk een gave laptop maar kan nog steeds niet draadloos internetten (hp nx7010) supervet ding, een AANRADER

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Jeetje, wat heb je allemaal al veel geprobeerd :)

Maargoed, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik neem aan dat die E-tech adsl router een 10.*.*.* adres heeft aan de binnenkant. Kan je dan niet gewoon een andere subnet nemen voor wireless-router? (192.168.*.*). Zal echt niet zoveel uitmaken en net zo effectief werken.

Helaas heeft dit natuurlijk wel als gevolg dat je 2 keer porten moet gaan open zetten, maar dat kan je natuurlijk weer omzeilen door op je E-tech ADSL router de DMZ host in te stellen op het adres van je Wireless router.

Veel succes
(heb het nog nooit geprobeerd, maar weet zeker dat zo'n configuratie moet werken)
offtopic:
Is het nou een E-tech ADSL router of een E-tech ADSL MODEM/ROUTER ? Zit nogal verschil in en ook de uitkomst van je beste configuratie dan. Zou je idd gewoon beter die Wireless in de top van de hierarchie kunnen zetten, wel zo veilig (geen bridge wireless) en dan is het probleem van 2 subnetten ook weer van de baan waardoor je gewoon nog intern vanaf de normale router naar de wireless shares kan serven met je PC'tje

[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-02-2004 23:34 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zorg in iedergeval dat je niet 2 routers achter elkaar zet. (2x NAT achter elkaar geeft problemen).

Dus of je modem/router naar bridge en dan je wireless router eraan.

Of je modem/router als router en je wireless ding als AcessPoint configgen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33

scorpie

Supra Addict

Wan instellingen op de router:
10.0.0.x
255.255.255.0 (of 255.0.0.0 staat in je e-tech adsl modem boekje welke je moet hebben (evenals ip-range overigens)).
gateway: ip van adsl modem (10.0.0.2 meen ik dat de e-tech gebruikte).

Lan instellingen: staan goed, herkent je wireless card de router en krijgt hij een ip?
(heb het nog nooit geprobeerd, maar weet zeker dat zo'n configuratie moet werken)
WLAN kan een pain in the ass zijn, geloof me.. tis in theorie niet zo moeilijk om het te laten werken, maar breng het maar eens in de praktijk..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470