MSN - Webcam draait traag?

Pagina: 1
Acties:

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb een Philips Tuocam webcam die het goed doet voor zover ik kan beoordelen.. Alleen heb ik onder MSN (6.1) een vrij lage FPS :S
Ik heb een 45kb/s (384kbit) upstream (chello plus), en zou dus een zeer vloeiend beeld moeten kunnen versturen naar iemand met een snelle verbinding zoals bijvoorbeeld @home.. Het beeld schokt soms heel erg en geeft ongeveer een FPS 1 tot 5 :S
Als ik de webcam gewoon aanzet door hem te activeren via deze computer (onder winxp), draait de cam netjes op 30fps zonder haperingen (op grotere resolutie ook nog)..
Het beeld van de ander komt wel netjes binnen met een normale FPS (10 ofzo), en dat met een 16kb upstream :S

verdere gegevens: geen router, firewall of wat dan ook, internet zit direct op deze pc aangesloten. windows Xp, P4 2.8HT, 1gb dualddr

Is dit een bekend iets? kon er niets over vinden in de search in ieder geval..

Nog iets vreemds: Als ik een chatwindow waar we beide een cam aan hebben op de achtergrond zet (door er bijvoorbeeld een internet explorer window boven te zetten), en vervolgens terugga naar dat chatwindow, gaat de cam heel snel.. Alsof hij alle beelden die binnen waren gekomen gebuffered heeft tot ik weer ging kijken om ze dan allemaal versneld af te spelen, heel vaag.. De ander ziet het dan op een gegeven moment (als buffer vol is), alsof diens cam stil staat..

[ Voor 11% gewijzigd door dsmeef op 05-02-2004 22:56 ]

Verwijderd

heb je de Bandwidth wel goed ingesteld? zo ver ik weet (bij mij dan) staat 'ie op het laagst ingesteld, dat kan je verhogen. Maar das bij elke camera anders, misschien wel bij jou camera ook :)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 16:46

Maartenvs

For Sale

Kan volgens mij ook te maken hebben hoe je verbind met de persoon aan de andere kant. Ik herken jou probleem maar het kan zijn dat je via de provider niet rechtstreek met elkaar in verbinding komt. Het technische verhaal staat bij msn help zal wel even kijken of ik het kan vinden.

Van msn help site
"Langzame bestandsoverdracht
Als de bestandsoverdracht in MSN Messenger langzaam is, is het mogelijk dat jij of de persoon met wie je communiceert achter een firewall of NAT (network address translator) zit, waardoor een directe verbinding met internet niet mogelijk is. Ook kan het zijn dat je internetprovider een firewall of NAT gebruikt. Zelfs wanneer jullie je geen van beiden achter een firewall of NAT bevindt, kun je dan toch geen directe verbinding krijgen. "

[ Voor 47% gewijzigd door Maartenvs op 05-02-2004 23:19 ]

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk ook aan of de andere persoon genoeg vrije bandbreedte heeft. Nu komt het webcamgebruik via internet vaak écht niet zo snel op 30fps...

Verwijderd

De andere kant heeft toch ook een goede bandwith. Ik heb t zelf ook heel vaak, het heeft volgens mij te maken met de snelheid van je computer, in combinatie met de snelheid van de server van msn op dat moment. Heb er nog niet echt naar gezocht, maar dat is mijn eerste indruk.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46

AMDFreak

Intel is zo..

Probeer het eens met iemand in het lokale netwerk?

Ik weet niet in hoevere de bandbreedte wordt gebruikt als je aan het webcammen bent?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:50

riffey#4

aka Beever#4

NAT goed regelen help meestal alleen voor de bestandsoverdracht via MSN.

Onder de oudere versies van MSN startte gewoon Netmeeting. Daar kun je veel meer aan instellen.
Als je gaat cammen: start, uitvoeren, conf
Dan start je Netmeeting.

Werkt een stuk prettiger: je kun de grootte instellen, de kwaliteit, vensters verslepen...

Die nieuwe ingebouwde webcam werkt hier ook maar met een paar FPS. Netmeeting draait redelijk vloeiend.

edit nav. AMDFreak: volgens Netlimiter zo'n 7 Kbyte/sec met Netmeeting (beeld en voice)

[ Voor 10% gewijzigd door riffey#4 op 06-02-2004 02:31 ]

• dsmeef
Ik heb chello, de andere partij bijvoorbeeld @home.. Hoe kan ik vinden of een van beide providers een firewall of NAT heeft ingesteld? En ik weet het, netmeeting is relaxter, maar snappen de meeste msn mensen niets van ;)
MSN gebruikt wel iets meer upstream lijkt het, iets van 20kb/s ofzo.. Maar dan nog zou het sneller moeten kunnen gaan, als ik 45kb/s upstream max heb :s

Ik zal het locale netwerk nog is proberen, anders zou ik het ook niet meer weten :S

Maar 30fps hoef ik ook niet te halen hoor, maar meer dan 1fps met 45kb/s upstream lijkt me toch wel realistisch? :)

• dsmeef
Even een schop omhoog..

Wil nog graag even weten hoe ik achter die NAT instellingen etc kan komen van mijn Chello lijn

En ik heb een ander iemand die een vloeiende 20 fps haalt met haar webcam richting mij, terwijl ik echt dezelfde trage fps snelheid haal.. Dus dat ligt dan echt aan mijn verbinding? :S

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn msn 6.0 (6.1)

Ik zit dan wel achter een router (draytek 2600w)

als ik met iemand wil cammen draaitie dus MEGA traag.
doe ik het zelfde naar de zelfde persoon met de zelfde cam doe tie het vloeiend.

je zou dus zeggen ligt aan je pc.
helaas, na een her install nog steeds het zelfde.

router gereset.

nieuwe firmware, alle instellingen back 2 basic

same shit, mijn computer traag me zusjes computer toppie :S :S
Pagina: 1