WindowsME start niet door na een Norton Virus Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 09:32

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Topicstarter
Nadat mijn vriendin een MyDoom virus kreeg op haar Japanse ME laptop en aan mij vroeg waarom Norton Virusscanner niet aan gaf dat er een virus in haar postbus zat, heb ik Norton Antivirus Prof 2004 geinstalleerd. Ik heb deze versie pas geinstalleerd, nadat ik de oude via "software" verwijdert had. Daarna een reboot. Uiteraard, nadat het virus handmatig, zonder te openen, weggegooid was.
Deze draai ik zelf al vanaf het begin op mij pc, dus ik weet zeker dat het een werkende versie is.
Me vroeg, voor de werkelijke installatie, of het Windows Installer mocht installeren en uiteraard mocht dat. ;)
Daarna heb ik, voordat de Virusscanner geinstalleerd werd, eerst een algemene scan gedaan.
Na het installeren van de virus-scanner de laptop opnieuw opgestart en toen kreeg ik een melding in de trant van missing dll, powrprof.dll.
Vervolgens liep de boel vast en kom ik niet verder meer dan het Windows aanmeldconcert.
Ik heb geprobeerd om Norton Antivirus te uninstallen in de Veilige Modus, maar dat wil Norton niet, want zij adviseert om eerst opnieuw op te starten. :(
Restore werkt ook niet, omdat mijn vriendin nog nooit bedacht heeft om een herstelpunt te maken. En ik dus ook niet. :o
Wie heeft raad? :)

Edit:
Het enige wat opgestart wordt is:
Explorer,
Nprotect,
Mdm,
Imesetup.
Hoewel ik niets in Explorer kan doen. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Geurt-kun op 05-02-2004 22:39 ]

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

Kan je niet gewoon de belangrijke bestanden op cd/floppy pleuren en een schone versie van windows erop zetten. ME staat wel bekend om zijn vastlopers.

Maar je zegt dat het Norton daar niet compatibel mee is? Update van Norton site ..?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het zou compatible moeten zijn met ME:
Windows® Me
- 150MHz or higher processor
- 32 MB of RAM
- 125 MB of available hard disk space
Bron: http://www.symantec.com/nav/nav_pro/sys_req.html

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Geurt-kun

Geurt-kun

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:39:
Kan je niet gewoon de belangrijke bestanden op cd/floppy pleuren en een schone versie van windows erop zetten. ME staat wel bekend om zijn vastlopers.

Maar je zegt dat het Norton daar niet compatibel mee is? Update van Norton site ..?
Nee toch?
Ik zei dat Norton in de veilige modus niet verwijdert wil worden. Om te verwijderen moet ik opnieuw opstarten. Maar ja, daar kom ik niet zo ver dat ik naar het configuratie scherm kan...

Het is een laatste optie, maar ik kan gelukkig nog wel via mijn pc en het netwerk haar bestanden kopieren. :)

2k op west bij Pv Output

• Geurt-kun

Geurt-kun

Topicstarter
Het betreft een Pentium III, en heeft ruim voldoende van alles. :)

2k op west bij Pv Output