Toon posts:

Access Database

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een universitair afstudeer-onderzoeksproject van 5 maanden een access database aanleggen voor gegevens over patienten met een aangeboren hartafwijkingen bij een bepaald genetisch syndroom.
Ik vroeg me af: wat kan ik eigenlijk echt met access, hoeveel tijd gaat me dit kosten, waar kan ik leren hoe ik dat moet doen, etc

dus: ervaringen gezocht

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Je zou kunnen beginnen met eea op te zoeken over database-modellering en normalisatie.

https://fgheysels.github.io/

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Installeer het eens, kijk er eens naar, speel er mee. Doe een cursusje SQL en normaliseren, misschien een access boek? Met die dingen moet het makkelijk lukken.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Normaliseren zoals anderen al zeggen is kennis die je op zijn minst moet hebben om echt alles uit acces te kunnen halen.

Voor de rest is het tabelletjes maken, aan elkaar linken ( relaties ) en formpjes maken, query's, rapporten.. etc..etc..etc!

Relevante informatie bij elkaar groeperen dus!

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 05-02-2004 22:23 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
wat is normaliseren? en wat is sql precies? ik weet dat het op internet veel gebruikt wordt om gegevens uit een database te laten zien...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:15:
Ik moet voor een universitair afstudeer-onderzoeksproject van 5 maanden een access database aanleggen voor gegevens over patienten met een aangeboren hartafwijkingen bij een bepaald genetisch syndroom.
Ik vroeg me af: wat kan ik eigenlijk echt met access, hoeveel tijd gaat me dit kosten, waar kan ik leren hoe ik dat moet doen, etc

dus: ervaringen gezocht
Lijkt mij dat je op school wel boeken kan vinden of docenten die je wat informatie kunnen geven :?

Ik vind dit zo nogal een 'huiswerk' vraag en ik kan niet echt de indruk krijgen dat je nou al zo intensief gezocht hebt naar een antwoord.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.