Toon posts:

geen beeld met ati radeon 9800pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yow
Ik heb vandaag een ati radeon 9800 pro van sapphire gekocht en nadat ik die kaart geinstalleerd had, dus met voeding aangesloten starte ik de computer op en ik kreeg geen beeld, het fanneke draaide wel, mar ik kreeg geen beeld, mn scherm bleef in stand by staan. ik heb dan de kaart in de computer van mn broer gestoken en ook hier hetzelfde probleem. ik dacht dus dat er iets met de kaart was, ik er trug mee naar de winkel en daar bleek de kaart wel juist te werken.
ik ben met de kaart dan naar mn buur geweest en op zijn computer gaan testen en daar bleek de kaart ook te werken.

Ik heb het volgende systeem:
amd athlon xp 2000+
abit kx7-333 mobo
1024 mb ddr
120 gb hd
voeding: 300w
...

mn oudere kaart (ati radeon 8500) werkt wel op dit mobo, ik heb al een bios reset uitgevoerd om de aparture size enzo te resette maar ook dit heeft niets geholpen.

heeft er iemand enig idee aan wat dit kan liegen?

greetz

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:12
Als ik jouw was zou ik eens een zwaardere voeding monteren, ben bang dat je 300Watter het niet helemaal trekt waardoor je systeem overall te weinig power krijgt aangeboden door de voeding, gevolg je PC doet vrij weinig.

Verwijderd

Topicstarter
hmm zwaardere voeding, het werkt op een 300w voeding, ik ben gaan teste bij mijn buur hier over en die heeft een voeding van 300w en daar werkte de kaart op, en in de computerwinkel hebbe ze de kaart ook getest op een voeding van 300w

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:12
1 losse voeding zegt natuurlijk niets. Het hangt behalve van het merk, en de kwaliteit van de voeding, er ook vanaf wat voor andere onderdelen je in een PC hebt gestoken. Ik neem aan dat de PC van je buurman, winkel en de jouwe niet exact hetzelfde zijn.

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
dan kan de 300watter van de winkel of je buur wel van betere kwaliteit zijn als die van jou.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aopen voeding, mijn buur zijn pc komt van de aldi, het is ook getest met een aopen voeding in de winkel. zou het kunne zijn dat mijn agp slot te weinig stroom levert?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

erm dat zou dan moeten komen door een brakke voeding ;)
test nu maar eens een andere voeding. zoals hier al zeker 3x is aan gegeven ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb je je molex wel in je kaart gedouwt..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Over de voeding hier zijn hele topics over welke voeding het beste is en welke aangeraden wordt raad pleeg die eerst is even.

Verwijderd

Topicstarter
mja ok, ik zal morge nog is bij iemand anders gaan teste dan die ook een 300w voeding heeft, ik zou echt denke da 300w voldoende moet zijn.
ma aangzien da hier al 3 keer gezegd is zal ik dat eens grondig teste :)
bedankt voor de snelle reacties al

ps de molex steekt goed, de fan draait nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:49 ]

• Hahn
  • Laatst online: 12-08 20:23
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:48:
mja ok, ik zal morge nog is bij iemand anders gaan teste dan die ook een 300w voeding heeft, ik zou echt denke da 300w voldoende moet zijn.
ma aangzien da hier al 3 keer gezegd is zal ik dat eens grondig teste :)
bedankt voor de snelle reacties al
Een goede 300 Watt voeding zou het inderdaad best kunnen trekken, maar misschien is die van jou een beetje gaar. A-Open is vrij aardig qua voedingen, maar dan kan het nog steeds voorkomen dat ie na een tijdje niet perfect meer presteert en dus te weinig Watt kan leveren.

The devil is in the details.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Mischien heeft het iets met je AGP slot of settings te maken.
jouw mobo is geloof ik maar agp 4x.

Supports AGP 2X (3.3V)and 4X(1.5V)mode

Zou toch moeten kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door RedVox op 05-02-2004 22:55 . Reden: toevoeging ]

• Hahn
  • Laatst online: 12-08 20:23
RedVox schreef op 05 februari 2004 @ 22:53:
Mischien heeft het iets met je AGP slot of settings te maken.
jouw mobo is geloof ik maar agp 4x.
AGP slot maakt niks uit als je moederbord niet hoger kan dan AGP 4x. Alleen als je moederbord maar 1x AGP aankan zal het niet passen/werken :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
idd, en de kaart werkt op een agp 4x slot, want een maat heeft dezelfde kaart en een 4x agp mobo en daar draait de kaart wel goed.

kheb mn bios al is reset om te zien da het nie aan de bios settings zou kunne liege, mar da heeft nix geholpe.

maar stel dat mn voeding het boeltje niet kan trekke (wat me zou verbaze) zou de computer dan niet in zen geheel niet opstarten, alles gaat aan, zelfs fanneke op graka gaat aan, alleen mn scherm ontvangt geen signaal.

Verwijderd

En als je nu de de 9800 in je pc stopt en er de monitor van je buurman aanhangt? Als dat wel werkt, heeft het te maken met je monitor.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
om alleen de verbinding tussen de graka en de monitor te testen zou je ook nog eens kunnen proberen om de molex op de 9800 eens niet aan te sluiten.
Bij mij geeft 'ie dan niet het gewone beeld, maar een mededeling dat ik met mijn stomme harsens de handleiding had moeten lezen en die molex er in moet frotten.
Als je die melding niet eens te zien krijgt is er idd iets mis tussen PC en monitor.

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 verschillende monitors aangesloten en beide monitors blijven in stand by, met mn oude kaart lukt het wel, dus aan mn scherm is niets mis, alleen met die 9800 blijft er no signal op het scherm staan.
Ik dat eens proberen zonder die molex aan te sluiten, mss krijg ik dan een melding.

Ik zal ook eens mn cd rom en dvd enzo ontkoppele, om mn voeding zo weinig mogelijk te belasten, dat is het enige waar ik nog aan kan denke om de kaart werkende te krijgen op dit mobo.

Verwijderd

Topicstarter
jaaaa ik zit nu op mn 9800 pro, ze werkt!! en ongelooflijk hoe...
ik heb de molex eerst niet aangesloten, en ik kreeg dus een melding dat ik die kabel niet had aangesloten, ik heb dan 2sec nadat ik de powerknop had ingedrukt de kabel aangesloten en de kaart werkt!! ik heb dit geleze op de site van sapphire.

ik heb mn computer uitgeschakeld en gezien of ik daarna de kabel weer moet uittrekke en trug insteken tijdes het opstarten maar dit hoeft gelukkig niet, de kaart start mooi mee op.
Pagina: 1